Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

5 split

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har trænet i nogle år nu og har for det meste trænet hver muskelgruppe to gange om ugen, men synes efterhånden det svært at holde det 100 % pga. af skolen og alle de lektier man for får.. Mit træningprogram er gået hen og blevet relativt langt og derfor overvejer jeg at begynde med at træne muskelgrupperne en gang om ugen i stedet for to, i det man fokusere mere på det og at træningen bliver lidt kortere. Har kørt det en lille måneds tid og synes det fungerede fint, men vil bare gerne høre hvad der er bedst. At træne muskelgrupperne en eller to gangen om ugen? Og hvorfor?

Jeg har dog tanken om, at hvis jeg kun træner muskelgrupperne en gang om ugen vil jeg ikke få det samme resultat?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

5 split?

nej
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog

Tranex skrev:5 split?

nej

Vil du uddybe dig?

VictorB skrev:Jeg har trænet i nogle år nu og har for det meste trænet hver muskelgruppe to gange om ugen, men synes efterhånden det svært at holde det 100 % pga. af skolen og alle de lektier man for får.. Mit træningprogram er gået hen og blevet relativt langt og derfor overvejer jeg at begynde med at træne muskelgrupperne en gang om ugen i stedet for to, i det man fokusere mere på det og at træningen bliver lidt kortere. Har kørt det en lille måneds tid og synes det fungerede fint, men vil bare gerne høre hvad der er bedst. At træne muskelgrupperne en eller to gangen om ugen? Og hvorfor?

Jeg har dog tanken om, at hvis jeg kun træner muskelgrupperne en gang om ugen vil jeg ikke få det samme resultat?

Et 3dags split program, hvor du træner alle muskelgrupper 2 gange ugentligt er - er det meste optimale af de to opstilede valg.

Grunden: Efter at have trænet en muskelgruppe - vil den givende muskelgruppe have en forøget stigning af muskelmasse 2-3 dage efterfølgende. Derfor vil det være optimalt at træne den givende muskelgruppe, 2-3 dage efter igen ;)

Er dette forståeligt? :)

Kostplan: Ingen kostplan

VictorB skrev:
Tranex skrev:5 split?

nej

Vil du uddybe dig?

becuz squatz n oatz lol back2gaysics lol FULLBODY OG SØDMÆLK FORHELVEDE SQUAT DIG TIL SMUKKE ØJNE !!!

.. bortset fra det, så kan et 5-split sagtens fungere. Men det er næppe optimalt med så lav en frekvens, på dit nuværende niveau.

Overvej et 3-split, evt. 4-split. Du kan ramme samtlige muskelgrupper to gange om ugen (mere hvis du medregner overlab-effekt qua compoundøvelser) med en bred vifte af øvelser, og få en betragtelig, høj volumen.

Hvis du bare vil spare tid, og træne færre dage, så er den bedste løsning at køre tungt og enkelt fullbody tre dage om ugen.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster