Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69179 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JamesSyday

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049993 indlæg i 100493 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 3557
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 3554

Følg bodybuilding.dk på

ABCDE DIET

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Alle sammen jeg ville høre jeres mening til denne artikel fra (link slettet) og T-nation har også en Omkring ABCDE dieten jeg

Hvordan man manipulerer.

de siger det ikke så svært som det lyder at man tager 10-12 dage hvor man køre med et højt kalorie indtage på ca 1200 - 1600 Kcal ekstra om dagen. der efter tager man 10 - 12 dage hvor du køre med 1200 - 1600 i Kcal Underskud og man ville tro hvad skulle det nytte det ville bare ende i 0 igen ved at man de første 10-12 dage tager en masse på (både muskelmasse og fedt) og derefter taber det hele igen. Dette er dog ikke hvad der sker i realiteten, kroppen kommer i en chok tilstand, som udløser flere positive reaktioner.
jeg vil sige læs de 2 Artikler omkring denne Diet og Skriv om i tror på at det virkelig virker eller ej?

Kilder
http://www.(link slettet)/article.php?id=4&A ... pa_10_uger

http://www.t-nation.com/free_online_art ... generation
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Dét med at køre på et bestemt antal kcal i nogle dage er en stor omgang vrøvl; man skal indtage det antal, som gør at man taber sig effektivt, men som alligevel gør, at man ikke taber overdrevet meget muskelmasse. Hvis man f.eks. kan cutte ved 3000 kcal, og stadig indtager omkring de 1500, vil både energi-niveauet og muskelmassen gå fløjten i løbet af ingen tid.

Jeg har selv prøvet det og fandt det ganske effektivt. Dog skal jeg ikke kunne sige, om det vil virke for dig :)

Du kan også bare skifte indtag dag efter dag, eksempelvis ved at indtage 500 kcal under dit ligevægtsindtag på dag 1 og indtage 500 over dit ligevægtsindtag på dag 2. Dog er dette mest ideelt til fullbody programmer, hvor man løfter jern på sine "bulk-dage" og slapper af/laver cardio på sine "cut-dage".

Men for at svare direkte på dit spørgsmål:
Ja, det tror jeg. Dog ikke for alle. Prøv det selv og find ud af det :)
When you train: Brain + pain = gain!

Lift and lift again until pussies become swole!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

hansi hinterseer skrev:Dét med at køre på et bestemt antal kcal i nogle dage er en stor omgang vrøvl; man skal indtage det antal, som gør at man taber sig effektivt, men som alligevel gør, at man ikke taber overdrevet meget muskelmasse. Hvis man f.eks. kan cutte ved 3000 kcal, og stadig indtager omkring de 1500, vil både energi-niveauet og muskelmassen gå fløjten i løbet af ingen tid.

Jeg har selv prøvet det og fandt det ganske effektivt. Dog skal jeg ikke kunne sige, om det vil virke for dig :)

Du kan også bare skifte indtag dag efter dag, eksempelvis ved at indtage 500 kcal under dit ligevægtsindtag på dag 1 og indtage 500 over dit ligevægtsindtag på dag 2. Dog er dette mest ideelt til fullbody programmer, hvor man løfter jern på sine "bulk-dage" og slapper af/laver cardio på sine "cut-dage".

Men for at svare direkte på dit spørgsmål:
Ja, det tror jeg. Dog ikke for alle. Prøv det selv og find ud af det :)

Lyder fedt men grunden til man tager så mange kcal i overskud er jo for at tage ca 2 kg på i løbet af 2 uger men så køre lige så lidt i underskud de næste 10-12 dage efter for at få mere homon respons :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

kirkegaard1993 skrev:Lyder fedt men grunden til man tager så mange kcal i overskud er jo for at tage ca 2 kg på i løbet af 2 uger men så køre lige så lidt i underskud de næste 10-12 dage efter for at få mere homon respons :wink:

Det er såmen også en udemærket idé.. i teorien, i hvertfald. Dog skal man ikke regne med at kunne tage 2 "gode" kg på, på to uger; først tager man alt for meget fedt på, og derefter skærer man fedtet, plus den sparsomme masse man dog opnåede i løbet af de to uger, væk.
Det med hormon-respons er måske en realitet for nogen, men ikke for alle. Der er f.eks. også folk, der har sagt at det er godt kun at spise 3 gange om dagen, da alt føde man indtager sænker test-niveauet. Det er såmen også rigtigt nok, men det er ikke særlig sundt. Produktivt er det såmen sikkert heller ikke for særlig mange mennesker.
Når alt kommer til alt, vil man som regel ikke kunne finde nogen magisk kostplan eller noget magisk træningsprogram. Alm. bulk og cut er sgu en fin løsning, som mange desværre ikke gider acceptere :wink:

Men hey, vi er alle sammen forskellige og det ville da være smart at prøve det af, hvis du synes det lyder spændende. :)

Brugeravatar

Styrkeliste

hansi hinterseer skrev:
kirkegaard1993 skrev:Lyder fedt men grunden til man tager så mange kcal i overskud er jo for at tage ca 2 kg på i løbet af 2 uger men så køre lige så lidt i underskud de næste 10-12 dage efter for at få mere homon respons :wink:

Det er såmen også en udemærket idé.. i teorien, i hvertfald. Dog skal man ikke regne med at kunne tage 2 "gode" kg på, på to uger; først tager man alt for meget fedt på, og derefter skærer man fedtet, plus den sparsomme masse man dog opnåede i løbet af de to uger, væk.
Det med hormon-respons er måske en realitet for nogen, men ikke for alle. Der er f.eks. også folk, der har sagt at det er godt kun at spise 3 gange om dagen, da alt føde man indtager sænker test-niveauet. Det er såmen også rigtigt nok, men det er ikke særlig sundt. Produktivt er det såmen sikkert heller ikke for særlig mange mennesker.
Når alt kommer til alt, vil man som regel ikke kunne finde nogen magisk kostplan eller noget magisk træningsprogram. Alm. bulk og cut er sgu en fin løsning, som mange desværre ikke gider acceptere :wink:

Men hey, vi er alle sammen forskellige og det ville da være smart at prøve det af, hvis du synes det
lyder spændende. :)

hehe det er skam noget jeg har tænkt mig at prøve og så ville jeg snakke med min læge om blodprøver der viser om der er udvikling i min homon respons for at se om det virker på mig :P
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyder som en god approach :)

Brugeravatar

Styrkeliste

hansi hinterseer skrev:Lyder som en god approach :)

Hehe det skal da testes :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Abcde er en udemærket "kur" synes jeg og har selv anvendt den masser af gange, med gode resultater.
Kræver selvfølgeligt en rimeligt høj grad af disciplin, men hvad gør ikke det i denne sport.

En af de bedste ting, er at man har focus på at spise rigeligt i bulk fasen, hvilket er noget mange har svært ved, fordi de er bange for at tage lidt fedt på samtidigt. Men her er det bare en del af "systemet. Og man ved der kommer en cut fase bagefter, som tager sig af dette problem.

Når man har spist meget i den ene periode, er det rart at komme lidt ned i kalorier bagefter.
For hvis man spiser rimeligt sundt, er det ret store mængder mad vi taler om.
Og når man har cuttet er det rart at få lov at spise meget igen, så der er hele tiden noget at se frem til. Og man har en overordnet "game plan" med det man gør.

Hvis man kan finde ud af at gøre det rigtigt, er det fantastisk at mærke det pump, der kommer i musklerne, når man går fra lav til høj kalorie indtagelse. Det er lige før man tror de skal eksplodere. :)

En anden ting ved at køre abcd, er at det lærer en en masse om hvordan kroppen reagerer, når man ændre kalorie indtagelsen/sammensætning. Hvilket kan være meget nyttigt mere generelt betragtet.
Og den erfaring kan også bruges til f.eks kortere eller længere cycles på hurtige og langsomme kulhydrater. Hvilket er noget jeg selv har gjort en del. Man kan vel sige at man leger lidt med ens egen insulin produktion og følsomhed.

Gi` det en chance, måske er det lige noget for dig !
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydsjælland

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

laurits skrev:Abcde er en udemærket "kur" synes jeg og har selv anvendt den masser af gange, med gode resultater.
Kræver selvfølgeligt en rimeligt høj grad af disciplin, men hvad gør ikke det i denne sport.

En af de bedste ting, er at man har focus på at spise rigeligt i bulk fasen, hvilket er noget mange har svært ved, fordi de er bange for at tage lidt fedt på samtidigt. Men her er det bare en del af "systemet. Og man ved der kommer en cut fase bagefter, som tager sig af dette problem.

Når man har spist meget i den ene periode, er det rart at komme lidt ned i kalorier bagefter.
For hvis man spiser rimeligt sundt, er det ret store mængder mad vi taler om.
Og når man har cuttet er det rart at få lov at spise meget igen, så der er hele tiden noget at se frem til. Og man har en overordnet "game plan" med det man gør.

Hvis man kan finde ud af at gøre det rigtigt, er det fantastisk at mærke det pump, der kommer i musklerne, når man går fra lav til høj kalorie indtagelse. Det er lige før man tror de skal eksplodere. :)

En anden ting ved at køre abcd, er at det lærer en en masse om hvordan kroppen reagerer, når man ændre kalorie indtagelsen/sammensætning. Hvilket kan være meget nyttigt mere generelt betragtet.
Og den erfaring kan også bruges til f.eks kortere eller længere cycles på hurtige og langsomme kulhydrater. Hvilket er noget jeg selv har gjort en del. Man kan vel sige at man leger lidt med ens egen insulin produktion og følsomhed.

Gi` det en chance, måske er det lige noget for dig !

Kørte du forskellige programmer i bulk- og cut fasen? :)
Jeg læste at det var godt at træne tungt og intenst træning, samt køre nogle negative reps i bulk fasen, op til 5 gange i ugen?
Hvorimod man bare skulle træne med vægte 3 gange ugenligt, med et moderat intensivt program i cut fasen? :)

Reputation point: 10

Det er selvfølgeligt muligt at træne tungere og med højere intensitet, i de uger hvor kalorieindtaget er højt.
Og derfor kan man sige træningen bliver lidt anderledes.
Men ellers plejer jeg ikke at lave særligt meget om på programmet, om det er cut eller bulk fase.
For at holde på styrken og muskel massen, skal der stadig trænes så hårdt det er muligt, også i cut fasen. Men går ikke til den aller yderste grænse, for så synes jeg skader let kan opstå, når kroppen er i kalorie underskud.
Jeg plejer tit/jævnligt at skifte rundt på øvelser samt samt set og rep under alle omstændigheder. Og træner hver anden dag i begge faser.
Og suppleret med en rask gåtur på en time hver dag i cut fasen.

Det er sjovt at du fandt dette gamle indlæg, for jeg er faktisk selv begyndt på ABCDE igen.
Brugeravatar

Okay tak for det :)

Lige en ting jeg skal have på plads. Man bulker i 12 dage, så cutter man i 12 dage, og bulker og cutter og bliver ved sådan indtil man når fx 10 uger?

Reputation point: 10

Jeg plejer at skifte hver fjortende dag, men mellem 12 og 16 burde være helt fint.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster