Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nicogud skrev:Nu er jeg i det tilfælde at have ADHD, dog ikke så voldsomt her i mine voksne år, jeg vil gerne hvide om koffein har en sløvende effekt på folkd med adhd i alle tilfælde ?
Har faktisk bemærket at når jeg har drukket energidrik får jeg aldrig det "kick" som andre har beskrevet de får af f.eks red bull. Synes mere der ingen ændring er i min tilstand.

Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe, jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning

jesperlinde skrev:Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe, jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning
Det er jo fordi du har et permanent "kick"

Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe, jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning
Undskyld for OT, men hvordan "virker" denne sygdom?

jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe, jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning
Det er en udspringning af DAMP.

Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe, jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning
Jeg troede, det var en anden betegnelse for DAMP. Tak for info (:

jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe :cry: , jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning :8
Det er jo fordi du har et permanent "kick" :)
Nej og ja, skal man være teknisk omkring tingene så kan det sættes op sådan her..
DAMP 70% er fysisk, og 30% er psykisk, set på den måde at folk med DAMP har en højere tendens til at klatre på vægene end folk med ADHD.
ADHD er så 70% psykisk og 30% fysisk, set på den måde at folk med ADHD tænker EKSTREMT meget og ejer for det meste en IQ over det gennemsnitlige(Hvilket de fleste folk med DAMP også gør), og det er derfor at koncentrationen halter, fordi man måske sidder og laver leksier omkring hunde, men egentlig sidder man og planlægger træning, kost, næste uges samleje med kæresten, idags aftensmad samt hvordan din fremtidig uddannelse og verdenens situationen ser ud..
Som sagt har jeg ADHD, så er nemmest for mig at forklare hvordan ADHD fungere..

Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe :cry: , jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning :8
Nej og ja, skal man være teknisk omkring tingene så kan det sættes op sådan her..
DAMP 70% er fysisk, og 30% er psykisk, set på den måde at folk med DAMP har en højere tendens til at klatre på vægene end folk med ADHD.
ADHD er så 70% psykisk og 30% fysisk, set på den måde at folk med ADHD tænker EKSTREMT meget og ejer for det meste en IQ over det gennemsnitlige(Hvilket de fleste folk med DAMP også gør), og det er derfor at koncentrationen halter, fordi man måske sidder og laver leksier omkring hunde, men egentlig sidder man og planlægger træning, kost, næste uges samleje med kæresten, idags aftensmad samt hvordan din fremtidig uddannelse og verdenens situationen ser ud..
Tak for dit uddybbende svar, nu kender jeg forskellen :) =D>
Men det være trist at have, ligesom andre sygdomme

jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Nicogud skrev:Desværre har jeg købt dem før jeg læste om dette fænomen, har kun taget 1 ,1 gang og der var jeg rimelig frisk i forvejen og følte ingen ændring. Men 1 gang er jo ikke nok til at vurdere det, jeg synes det er uretfærdigt hvis det virker sådan på folk med ADHD hehe :cry: , jeg vil også ha muligheden for et godt kick før træning :8
Tak for dit uddybbende svar, nu kender jeg forskellen :) =D>
Men det være trist at have, ligesom andre sygdomme
Ved jeg nu ikke.. Synes det er meget som man tager det, jeg ser lidt mere optimistisk på det, jeg tænker ti gange hurtigere end et normalt menneske, og mit energi niveau gør at jeg restiturere forholdsvis hurtigt(dette bliver jo faktisk brugt af rigtig mange atleter, michael phelps er en af dem) og min IQ ligger noget højere end gennemsnittet ogsåAlle disse ting kan selvfølgelig vende sig imod mig, men har man det psykisk godt, så ser jeg ingen grund til at "lide" bare fordi man har adhd

jesperlinde skrev:Aner det ikke for at være ærlig, kunne da være spændene at udforske sig lidt i.. Er vel bare noget totally opposite af narkolepsi ?

Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Aner det ikke for at være ærlig, kunne da være spændene at udforske sig lidt i.. Er vel bare noget totally opposite af narkolepsi ?
Det kunne godt tænkes... Mange tak for dine svar ang. ADHD
Btw, kom lige til at tænke på noget: Tænk at score en narkolepsiker, vedkommende falder nok i søvn, når man endelig tager hende med hjem

jesperlinde skrev:Nick_91 skrev:jesperlinde skrev:Aner det ikke for at være ærlig, kunne da være spændene at udforske sig lidt i.. Er vel bare noget totally opposite af narkolepsi ?
Det kunne godt tænkes... Mange tak for dine svar ang. ADHD
Btw, kom lige til at tænke på noget: Tænk at score en narkolepsiker, vedkommende falder nok i søvn, når man endelig tager hende med hjem
så lidt da
Haha, ved nok det er en træls psykisk lidelse, men jeg kan altså ikke få meget andet end komik ud af den![]()

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster