Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1541
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1538

Følg bodybuilding.dk på

Afføring

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

I know langt fra det fedeste emne at bringe på banen, men eftersom at ens afføring højst sandsynligt kan fortælle meget om ens livsstil, synes jeg alligevel at det er værd at blive klog på. Spørgsmålet er så bare HVAD afføringen kan fortælle.

Jeg har umiddelbart i flere år haft diarelignende afføring uden egentlig at tænke over det. type 6 rammer ret præcist i denne artikel - http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=2089 - Luftige små stykker og grødet konsistens (yeah fuck me right)

Anywho.. Grunden til at jeg lige pludselig er blevet den helt store fanatiker af lort, er henholdsvis i træningsøjemed, da det vel kunne tyde på at jeg ikke optager min mad ordenligt og dermed ikke får det optimale ud af min kost.. Derudover kan det vel også sige noget om mit helbred - tegn på kræft, betændelse i tarmen, leversygdom.. Hvad ved jeg

Jeg spiser ret sund til dagligt og cheatmeals hører sjældenhederne til. Det "sjove" er så at når jeg en sjælden gang imellem har en dag hvor jeg spiser junk, eksempelvis efter/under en bytur etc. Så har jeg dagen derpå hvad jeg vil karakterisere som værende normal afføring http://www.alun.dk/helse/hvor-sund-er-du-find-ud-af-det-nu.html - Den type afføring som de i artiklen referer til som "pøllebetjenten"

På en almindelig dag ser mit indtag af fødevarer ca. således ud:

havregryn: 200 gram
skummetmælk: 1 liter
Kylling/svinmørbrad/fars: 500 gram
Linser: 200 gram
ris: 100 gram
Nødder/peanutbutter/solsikkerkerner: 100 gram
rugbrød: 100-200 gram
makral/tun/kippers: 100-200 gram

Det kunne vel tyde på at det er noget i min kost, som får min krop til at reagere på den måde som den gør. Jeg er dog ikke allergisk overfor noget af hvad jeg ved af. Hvad tænker i?
Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Skal jeg bare ignorere det eller bør jeg gå til læge?

MVH snittefar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Drikker du meget kaffe?

Har du prøvet pro-biotika (Udo´s Choice)?

Det ser ud til at få fibre nok - men du kan også prøve noget lobbe-frøskaller og bytte morgenmaden/mælken ud med yougurt m mælkesyre bakterier?

Andre forslag kan være at prøve Resistance Starch (http://authoritynutrition.com/resistant-starch-101/) (spise kolde kartofler der indeholder dette) eller ekstra mavesyre (HCL + trypsin).

Af det forslåede er yougurt og loppefrøskaller - samt de afkølede kartofler - nok det nemmereste (og billigste) at kaste sig over. En
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

snittefar skrev:På en almindelig dag ser mit indtag af fødevarer ca. således ud:

MVH snittefar

Ikke så meget brugbart til dit problem, men: Misser jeg noget, eller spiser du slet ikke grøntsager?

Selvfølgelig skal du ikke ignorere det btw.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Hvis du er interesserer dig for maven/tarmen kan jeg anbefale bogen:
https://www.saxo.com/dk/tarme-med-charm ... 8771591354
Evt. bare lån den.

Hun skriver i et meget let sprog, og giver et fint indblik i hvordan det hele virke.
- Og også nogle interessante hypoteser.

snittefar skrev:
På en almindelig dag ser mit indtag af fødevarer ca. således ud:

MVH snittefar

Det kan gode være du ikke er "GLUTEN" allergiker, men du kan evt. prøve at reducere indtaget lidt.
- Eller hjælpe kroppen ved at sætte det i blød..
Det samme med mælken, prøv evt. "laktose fri yoghurt." En liter er billigst i Rema1000, for 12,-.

Husk generelt at nødder/kerner ikke optages 100% i kroppen, så sæt dem evt. i blød, eller blend dem, hvis ud vil have det fulde udbytte.. Ellers ville jeg nok skære lidt ned der, og så du får en lidt anden fordeling af fedtsyrer.
- Husk også at drikke godt med vand, det har i hvert fald hjulpet mig.

Og som der også nævnet, så husk nogle grøntsager.

Btw:
"Fødevarestyrelsen har siden 2008 frarådet forbrugerne mod at spise solsikkefrø og solsikkekerner i store mængder. Begrundelsen for denne advarsel er, at solsikkekerner- og frø har et højt indehold af tungmetallet cadmium.
Anbefalingen er, at man spiser varieret og kun spiser solsikkekerner i f.eks. brød eller salater en gang i mellem – men ikke som f.eks. daglig snack eller kosttilskud."

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

SoS skrev:
snittefar skrev:På en almindelig dag ser mit indtag af fødevarer ca. således ud:

MVH snittefar

Ikke så meget brugbart til dit problem, men: Misser jeg noget, eller spiser du slet ikke grøntsager?

Det fangede jeg slet ikke. Til TS - spis grønt - godt et kg dagligt.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

dwellengers skrev:Drikker du meget kaffe?

Har du prøvet pro-biotika (Udo´s Choice)?

Det ser ud til at få fibre nok - men du kan også prøve noget lobbe-frøskaller og bytte morgenmaden/mælken ud med yougurt m mælkesyre bakterier?

Andre forslag kan være at prøve Resistance Starch (http://authoritynutrition.com/resistant-starch-101/) (spise kolde kartofler der indeholder dette) eller ekstra mavesyre (HCL + trypsin).

Af det forslåede er yougurt og loppefrøskaller - samt de afkølede kartofler - nok det nemmereste (og billigste) at kaste sig over. En

Jeg kan ikke fordrage smagen af kaffe, så det er i hvert fald ikke der problemet ligger.
Begrebet "starches" er helt nyt for mig, men jeg kan se at du hentyder til, at jeg har brug for type 3 starches. Siger artiklen ikke at alle typer er essentielle, eller er det noget i min situation der indikerer at jeg specielt har brug for type 3?
Jeg tænker umiddelbart også at mælken nok er den mest indlysende fødevare at skille sig af med. Er godt nok ikke meget for det, men jeg må vel bare prøve en uge uden. Hvis ikke det hjælper må jeg en tur forbi doktermanden -evt. forhører ham omkring pro-biotika (har ikke hørt om det før).
Tak for det gode svar! Det giver lidt stof til eftertanke! :)

Riberrock skrev:Det kan gode være du ikke er "GLUTEN" allergiker, men du kan evt. prøve at reducere indtaget lidt.
- Eller hjælpe kroppen ved at sætte det i blød..
Det samme med mælken, prøv evt. "laktose fri yoghurt." En liter er billigst i Rema1000, for 12,-.

Husk generelt at nødder/kerner ikke optages 100% i kroppen, så sæt dem evt. i blød, eller blend dem, hvis ud vil have det fulde udbytte.. Ellers ville jeg nok skære lidt ned der, og så du får en lidt anden fordeling af fedtsyrer.
- Husk også at drikke godt med vand, det har i hvert fald hjulpet mig.

Og som der også nævnet, så husk nogle grøntsager.

Btw:
"Fødevarestyrelsen har siden 2008 frarådet forbrugerne mod at spise solsikkefrø og solsikkekerner i store mængder. Begrundelsen for denne advarsel er, at solsikkekerner- og frø har et højt indehold af tungmetallet cadmium.
Anbefalingen er, at man spiser varieret og kun spiser solsikkekerner i f.eks. brød eller salater en gang i mellem – men ikke som f.eks. daglig snack eller kosttilskud."

Spiser 500 gram frysegrønt dagligt. Glemte blot at smide det ind i kostplanen! :)
Damn virkelig ærgerligt med solsikkekerner, da det er min billigste vej til kalorier og umættede fedtsyrer. Må efterhånden have tilegnet mig ret mange tungmetaller på den konto. Må hellere holde mig til PB for en sikkerhedsskyld, det smager heldigvis også bedre! ;).

Mange tak for svar! :)

Min egen erfaring har været mælk og mysli (kan så også være havregryn) som er den store synder, prøv en efter en af skifte dem ud eller alternativer, som f.x laktosefri mælk :)
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Off topic

Brugere online