Jeg ville godt have afklaret nogle spørgsmål omkring kost ob bodybuilding!
Jeg har længe været træt i hverdagen og bare generelt af min krop og har nu tabt 12kg og vægten er 105kg lige pt. Mangler stadig 20kg, men drømmen er at jeg vil gøre bobybuilding til en livsstil. Jeg har så hørt meget om at folk der bobybuilder spiser en masse mad igennem hele dagen. Der er bare ikke noget der giver mening for mig omkring bobybuilders kost. Jeg er meget mindet på at jeg skal være i kalorieunderskud for at tabe mig, men når man styrketræner så skal man spise så man er i kaloerioverskud? For mig lyder det bare som at man skal indtage en masse protein der passer til den mængde træning man laver? Skal man indtage weight gainer og ekstra kulhydrater fordi større muskler betyder at kroppen har brug for mere energi eller er jeg helt på sidespor her?
Jeg har det også sådan lidt at jeg helst vil tabe mig først så jeg er normalvægtig og tage den derfra, da jeg ikke rigtig føler at jeg har styr på kost omkring bodybuilding. Synes heller ikke at det hænger sammen at skulle være i kalorieunderskud og samtidig styrketræning? Det får man da ikke noget ud af, eller??
Jeg vil godt have afklaret hvad jeg helt skal gøre og hvordan det med kosten virker omkring bodybuilding. Jeg ved godt at der findes diverse tråde om råd og kostvejledning men synes ikke rigtig at jeg får det udbydet det godt nok i forhold til de spørgsmål jeg har.
Hvad skal jeg gøre? Begynde at styrketræne og spise som et monster eller stadig være i kalorieunderskud?
Ang. protein indtagningen det kræver, dvs 2-2½ gram x kropsvægt, den mængde kan jeg slet ikke få indtaget om dagen bare igennem kød og grøntsager, så ville jeg godt kunne udskifte protein fra kød og diverse og kun bruge pulver?
Håber at nogen vil give sig tid til at læse og besvare mine små problemer

På forhånd tak ;)