Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

[HJÆLP] Afklaring omkring kost

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle.

Jeg ville godt have afklaret nogle spørgsmål omkring kost ob bodybuilding!

Jeg har længe været træt i hverdagen og bare generelt af min krop og har nu tabt 12kg og vægten er 105kg lige pt. Mangler stadig 20kg, men drømmen er at jeg vil gøre bobybuilding til en livsstil. Jeg har så hørt meget om at folk der bobybuilder spiser en masse mad igennem hele dagen. Der er bare ikke noget der giver mening for mig omkring bobybuilders kost. Jeg er meget mindet på at jeg skal være i kalorieunderskud for at tabe mig, men når man styrketræner så skal man spise så man er i kaloerioverskud? For mig lyder det bare som at man skal indtage en masse protein der passer til den mængde træning man laver? Skal man indtage weight gainer og ekstra kulhydrater fordi større muskler betyder at kroppen har brug for mere energi eller er jeg helt på sidespor her?

Jeg har det også sådan lidt at jeg helst vil tabe mig først så jeg er normalvægtig og tage den derfra, da jeg ikke rigtig føler at jeg har styr på kost omkring bodybuilding. Synes heller ikke at det hænger sammen at skulle være i kalorieunderskud og samtidig styrketræning? Det får man da ikke noget ud af, eller??

Jeg vil godt have afklaret hvad jeg helt skal gøre og hvordan det med kosten virker omkring bodybuilding. Jeg ved godt at der findes diverse tråde om råd og kostvejledning men synes ikke rigtig at jeg får det udbydet det godt nok i forhold til de spørgsmål jeg har.

Hvad skal jeg gøre? Begynde at styrketræne og spise som et monster eller stadig være i kalorieunderskud?
Ang. protein indtagningen det kræver, dvs 2-2½ gram x kropsvægt, den mængde kan jeg slet ikke få indtaget om dagen bare igennem kød og grøntsager, så ville jeg godt kunne udskifte protein fra kød og diverse og kun bruge pulver?

Håber at nogen vil give sig tid til at læse og besvare mine små problemer :)

På forhånd tak ;)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej Kh4zy

Hvad skal jeg gøre? Begynde at styrketræne og spise som et monster eller stadig være i kalorieunderskud?
Ang. protein indtagningen det kræver, dvs 2-2½ gram x kropsvægt, den mængde kan jeg slet ikke få indtaget om dagen bare igennem kød og grøntsager, så ville jeg godt kunne udskifte protein fra kød og diverse og kun bruge pulver?

Når dit mål er at blive normalvægtig, før du begynder at koncentrere dig om at tage muskelmasse på (hvilket jeg synes, er en rigtig fornuftig tilgang), så skal du fortsætte med at være i kaolrieunderskud. Samtidig skal du fortsætte med at styrketræne, for specielt når man er relativt ny indenfor sporten og starter med et udgangspunkt som dit, så vil man godt kunne smide fedtet samtidig med at man opbygger muskelmasse, hvis man sørger for at få dækket sit proteinbehov, træner fornuftigt og får den nødvendige hvile.

Hvis du har problemer med at få dækket dit proteinbehov gennem fast føde er det fint at supplere med proteinpulver. Du skal dog ikke skifte kødet ud med pulver. Pulver er et supplement, og du snyder dig selv for rigtig meget næringsmæssigt ved at indtage pulver i stedet for kød. Så sørg for stadig at spise gode mængder fast føde og få størstedelen af dit protein på denne måde og suppler så op med tilskud, til du rammer målet.

En sidste ting:

Hvis du gerne vil have succes på den lange bane i denne kategori, er det vigtigt at du får bygget et fornuftigt forhold til træning og kost op, som giver mening for dig og giver dig glæde i hverdagen. Du skal ikke bare gøre som du har hørt, for hvis det ikke stemmer overens med dine 'lyster', så vil du køre død i det hurtigt. Jeg synes bodybuilderen René Mortensen siger det meget godt i vores portræt af ham:

Det vigtigste jeg har lært omkring kosten er, at man skal vælge produkter, som man synes om, så man kan blive ved med at holde det hele vedlige. Det nytter ikke, at man finder løsninger, som kun kan holde et vist antal dage, og så er man ved at brække sig over smagen eller konsistensen. Denne sport drejer sig jo om at kunne blive ved i måneder og år, ikke dage og uger…

artikler/interviews/portrt-af-ren-mortensen.html
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster