Hey gang
Grundet en mindre menisk skade er jeg nødsaget til at ændre i mit program design og droppe dødløft for en tid, hvilket har sat mig i et dilemma jeg ikke umiddelbart selv har kunnet finde et svar på, nemlig et alternativ til DL.
Problem stillingen er som følger:
Jeg har DL som styrke/power øvelse og dens rolle er primært at gøre mine bridges mere eksplosive (se link)
Den eneste øvelse jeg kunne komme på var dødløft da fyrrings sekvensen af denne ligger tæt op af bridgene - kraften starter i begge tilfælde fra fødderne og bevæger sig lang vej op af bagkæden for at aktivere gluterne og få hoften frem. Jeg har indtil nu kunnet mærke en god carry over fra DL til mine bridges men nu hvor jeg har påført mig skaden kan jeg altså ikke længere bruges dette setup og et alternativ er nødvendigt.
http://www.youtube.com/watch?v=2iB5nlIeZR8 - 2:20 - 2:25. fødderne oppe ved røven, hoften i vejret. thats it!
Så det jeg leder efter er altså et alternativ til DL hvor jeg stadig kan loade bagkæden med vægt.
Derudover har jeg endnu et problem som jeg har forsøgt at finde en løsning på, nemlig loading af bridges eller alternativ hertil.
Som det kan ses på videoen er det begrænset hvor meget modstand bevægelsen kan give uden at have nogen siddende, hvilket jeg ikke har og ikke har tænkt mig at have i fitness centret - vægten vil iøvrigt også være for meget. Så nogle ideer eller alternativer til hvordan dét kan løses vil blive værdsat. Jeg har før forsøgt mig med at spænde bands hen over hoften, men det kræver hjælp fra andre som skal holde bandsne og jeg hader at skulle rende frem og tilbage og sprøge folk om hjælp for at forklare dem hvad de skal hjælpe med hvilket altid tager usansynligt lang tid for det er sku ikke svært at forstå, men alas..