Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

alternativ til military

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Efter lidt skulder problemer, blev jeg anbefalet af min kiropraktor at droppe milipress, da han sagde at det ikke var godt for skulderen, at løfte over hovedhøjde.jeg kører nu dumbbell Side Lateral Raise, som alternativ til milipress. Men rammer den godt nok?

Mit fullbody program ser således ud:

Rotormanchet træning
Squat/dødløft (veksler mellem dem)
Bænkpress
BOR
chinups/pleacher curls (veksler mellem dem)
Fransk press
Dumbbell Side Lateral Raise

Har fjernet dips også, da jeg også tænker at den er for hård ved skulderen.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Siden det er fullbody og du allerede har bænkpres synes jeg umiddelbart det er fint med frontskuldertræning.
Har din kiropraktor givet dig en egentlig forklaring på hvorfor, eller er han bare en af de der typer med diplom, som synes at ellers udmærkede øvelser er lort af uforklarlige årsager?
Uanset hvad træner du jo frontskulderen i nogle af de øvelser du har, og så stor en del af kroppen udgøres trods alt ikke af den del af skuldermusklen, men hvis det er kan du eventuelt lave incline bænkpres i stedet for flad, det vil naturligvis ramme skulderen endnu mere
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Viggoermig skrev:Har din kiropraktor givet dig en egentlig forklaring på hvorfor, eller er han bare en af de der typer med diplom, som synes at ellers udmærkede øvelser er lort af uforklarlige årsager?

Tja, han sagde bare at skulderen ikke var bygget til at løfte tungt over hovedhøjde.
Og tænker at nu når jeg har haft bøvl med den, ville jeg ikke udfordre den unødigt, hvis mili kunne erstattes af en anden øvelse
Brugeravatar

M_S skrev:
Viggoermig skrev:Har din kiropraktor givet dig en egentlig forklaring på hvorfor, eller er han bare en af de der typer med diplom, som synes at ellers udmærkede øvelser er lort af uforklarlige årsager?

Tja, han sagde bare at skulderen ikke var bygget til at løfte tungt over hovedhøjde.
Og tænker at nu når jeg har haft bøvl med den, ville jeg ikke udfordre den unødigt, hvis mili kunne erstattes af en anden øvelse

Find dig en nu kiropraktor.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Military giver også mig skuldersmerter. Det alternativ der fungerer for mig, er seated dB presses. Find en vinkel på bænken der ikke giver smerter. Side laterals er et fint supplement. Desuden kan der med fordel køres højere reps, med kortere pauser mellem sæt, i stedet for at køre meget tungt.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Det er vigtigt at påpege, at din kiropraktors påstand ikke er gældende alle. Læs artiklen, hvor der nævnes tre typer af skuldre, hvoraf den tredje giver meget lidt plads til OH pres uden afklemning.
http://www.t-nation.com/free_online_art ... head_press
Supertrainer har ligeledes skrevet om samme problemstilling.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Hvad med at spørge din kiropraktor om alternativer? Har da en bekendt der fik trænings råd af sin kiropraktor :)
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00

Tr.Bjørn skrev:Hvad med at spørge din kiropraktor om alternativer? Har da en bekendt der fik trænings råd af sin kiropraktor :)

Blev rådet til Dumbbell Side Lateral Raise, men var bare i tvivl om den rammer godt nok. Med det lader til at den er ok
Brugeravatar

Mussetrussen skrev:Military giver også mig skuldersmerter. Det alternativ der fungerer for mig, er seated dB presses. Find en vinkel på bænken der ikke giver smerter. Side laterals er et fint supplement. Desuden kan der med fordel køres højere reps, med kortere pauser mellem sæt, i stedet for at køre meget tungt.

Det vil jeg prøve, tak
Brugeravatar

Der er egentlig korrekt nok, at skulderleddet ikke er beregnet til tungeløft over skulderhøjde. Det betyder dog ikke, at man ikke kan træne skulderen op til at kunne det.
Men fra naturens side er det ikke en typisk bevægelse den man laver i military og skulderpres - så helt uret har din kiropraktor jo ikke.
Sørg for at få hvilet din skulder, og prøv derefter at kør lidt hårdt på din rotatorcuff. - hvis du får den styrket, har du i hvert fald stabiliteten på plads.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Lateral Raises og decideret pres er ikke det samme, og erstatter ikke hinanden.

Det kan lige så vel være din teknik der er noget i vejen med, som det kan være din anatomi der begrænser dig.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00

Mussetrussen skrev:Military giver også mig skuldersmerter. Det alternativ der fungerer for mig, er seated dB presses. Find en vinkel på bænken der ikke giver smerter. Side laterals er et fint supplement. Desuden kan der med fordel køres højere reps, med kortere pauser mellem sæt, i stedet for at køre meget tungt.

+1 Fungerer også for mig. :)
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster