kofoed skrev:jeg suger det ind oppe - går ned og så puster ud igen på vejen op... syntes man kan rykke nogle flere kg på den måde..
Ja okay, holder det ikke inde helt til top mere omkring mit sticking point men det føltes stadig bedre at holde det igennem et par reps
joey T skrev:The Little Kid skrev:Hej folkens

Jeg har efterhånden fået tygget mig igennem starting strength og jeg har lige et par spørgsmål omkring åndedrættet når man squatter. Der står man skal hive luft ind i starten, gå ned og holde det op igen for derefter at udånde. Sådan har jeg også squattet lige siden jeg læste det, men før jeg læste det tog jeg luft ind og holdte det igennem to-tre reps og jeg følte det virkede bedre for mit opspænd (eller hvad man nu kalder det) og power af en eller anden grund - men er der noget galt/farligt i at holde det over et par reps? Risikerer man at få bygget for meget tryk op indvendig eller noget?
Jeg puster ud hver rep. Har faktisk holdt vejret gennem et helt sæt db skulderpres, så kunne jeg faktisk godt mærke en ubehagelige fornemmelse efterfølgelig. En slags svimmelhed

Lige siden har jeg ikke holdt det.
Nu tænker jeg heller ikke et helt sæt, så tror jeg da nok jeg falder om men bare to-tre reps