Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

artikel

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej gutter
Jeg har nu endelig fået lov til at starte i center. Men jeg er 14 år, og indgår derfor under kategorien "Børn" i den her artikel: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... etraening/

Og der råder de til at jeg starter ude med lette vægte, som skal gentages 12-15 og man skal have overskud til flere reps, men stoppe der. Hvad syntes i jeg skal gøre? Jeg har før trænet hver onsdag med skolen, da man så kan komme gratis ind. Så derfor ved jeg ikke hvad jeg skal gøre?

Og de skriver derinde at belasterne kan blive for "ens" og man derfor skal skifte øvelser tit. Hvor tit syntes i jeg skal skifte? Ud fra indlægene herinde, skal man ca. skifte ved hver 7-8 uge. Kan det passe?

Og jeg har tænkt mig at starte ud med det her program efter at jeg har læst en masse programmer/artikler herinde.
det her: http://bodybuilding.dk/artikler/traenin ... tyrke.html

Men belaster det for meget når jeg skal køre tungt i det? Altså kan jeg foreksempel godt køre med 1rm og arbejde ud fra det, så jeg kan stige i styrke?
Skal lige siges at min bentræning først vil begynde om ca. en måned pga. springerknæ, skal lave øvesler for understellet, som jeg har fået af fysie terepaurut (staves :wink: )

Tror det var det hele. I må meget gerne kommentere.

Takker mange gange for at i (forhåbentlig) vil hjælpe! :D

EDIT: spiller fodbold, så det skal hjælpe mig i det.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fjern alt i dit hoved der hedder alder og programmer og progressionscyklusser og erstat det med følgenden:

Teknik - Du skal kunne teknikkerne eller os får du skader og så dør du.

Program - Squat, Dødløft, bænkpress, millipress, pullups. go go (nogen må rette mig her hvis jeg er galt på den)

Træning
- 1-2 sæt opvarming 3-4 sæt hvor du kører med en vægt som du kan tage en 6-8 gentagelser med. i pullups tager du 20-30 stykker fordelt på så mange sæt som det nu er nødvendigt.

MAD - Skovl alt ind hvad der inden for din rækkevidde. spis, spis, spis. sundt selvfølgelig. 4-6 gange om dagen.

TEKNIK FREMFOR KILO!
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

En ting man måske burde tilføje er godt med dynamisk og statisk udstrækning.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

Lyngbeck skrev:Fjern alt i dit hoved der hedder alder og programmer og progressionscyklusser og erstat det med følgenden:

Teknik - Du skal kunne teknikkerne eller os får du skader og så dør du.

Program - Squat, Dødløft, bænkpress, millipress, pullups. go go (nogen må rette mig her hvis jeg er galt på den)

Træning
- 1-2 sæt opvarming 3-4 sæt hvor du kører med en vægt som du kan tage en 6-8 gentagelser med. i pullups tager du 20-30 stykker fordelt på så mange sæt som det nu er nødvendigt.

MAD - Skovl alt ind hvad der inden for din rækkevidde. spis, spis, spis. sundt selvfølgelig. 4-6 gange om dagen.

TEKNIK FREMFOR KILO!

Tak for dine hurtige råd! Vil jeg gå igang med- Bukker og takker mange gange :wink: :D

Lystfiskeren skrev:En ting man måske burde tilføje er godt med dynamisk og statisk udstrækning.

Tak for dine hurtige råd også (y)
Så skal jeg bare udstrække efter opvarmning og efter workout? elller hvad? for ens muskler skal jo være varme før man strækker eller kan det medføre skader. :D

Det med teknik find nogle der kan vise dig det korrekt og hvis de så siger:

Du holder op med at vokse

dine knogler kan ikke holde til det

eller noget andet pladder

så fortæller du dem at det er pladder og dine forældre alligevel har skrevet under på at centeret ikke har ansvaret for dig.

ja gå på youtube og søg på agile 8 tror jeg nok og lav dem hver gang inden du går i gang og husk at hold en dags pause mellem hver træning. :wink:

og lav noget rotation med en bambus kæp for skuldrene
Brugeravatar

Styrkeliste

Tusind tak for al din hjælp! :D
Når du skriver rotation med kæp for skuldre, så er det ment som udstrækning eller sving?
Og skal det her laves som opvarmning eller laves efter andet opvarming (Cykling,løbebånd mm.) ?

Og hvordan skal jeg kunne huske disse her øvelser? hvordan gør i?
Tak

Jeg lavede i starten alt udstræk hjemme, så jeg lige kunne tage et kig på videoerne hvordan det fungere, når man så har fundet en rutine og kan huske den, så kan man lave det i centeret hvis man foretrækker det.

Jeg plejer altid at cykle-gå stille og roligt som opvarmning, efterfulgt af en stræk rutine, ofte 15-20 min. derefter så nogen opvarmningssæt, og til tider lidt udstrækning imellem øvelserI( Det er selvfølgelig snak om dynamisk stræk)-

Jeg laver så tit efter træning eller om aftenen noget statisk udstrækning.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lystfiskeren skrev:Jeg lavede i starten alt udstræk hjemme, så jeg lige kunne tage et kig på videoerne hvordan det fungere, når man så har fundet en rutine og kan huske den, så kan man lave det i centeret hvis man foretrækker det.

Jeg plejer altid at cykle-gå stille og roligt som opvarmning, efterfulgt af en stræk rutine, ofte 15-20 min. derefter så nogen opvarmningssæt, og til tider lidt udstrækning imellem øvelserI( Det er selvfølgelig snak om dynamisk stræk)-

Jeg laver så tit efter træning eller om aftenen noget statisk udstrækning.

ohh :D Tusind tak for din hjælp. Du er gud :wink:

Du må ha set nogen gøre det et sted.. brug det som opvarmning det gør jeg og jeg mærker og mine skuldre brokker sig ikke.

Tag et stykke papir skriv øvelserne ned og skriv så ned hvor meget du løfter så du kan forbedre dig og skrive gode/dårlige ting ved dagens træning. Lav eventuelt en logbog her på sitet ^^ :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyngbeck skrev:Du må ha set nogen gøre det et sted.. brug det som opvarmning det gør jeg og jeg mærker og mine skuldre brokker sig ikke.

Tag et stykke papir skriv øvelserne ned og skriv så ned hvor meget du løfter så du kan forbedre dig og skrive gode/dårlige ting ved dagens træning. Lav eventuelt en logbog her på sitet ^^ :mrgreen:

Tak for din hjælp! Ja vil starte en logbog, som jeg håber i vil følge med i :D Men det bliver først når jeg starter omkring d. 6 i næste månede. Og har faktisk ikke set nogle gøre det i mit "center". Det lægger under en hal i en lille by jeg bor i, og når jeg siger lille mener jeg LILLE! Der går måske 10 personer i det, så det er aldrig rigtig proppet op :D

En god ide' hvis du kører teknisk svære øvelser er at filme dem og så smide dem i logbog, så skal du nok også få noget ris/ros på din teknik, det vil sikkert også hjælpe dig meget, held og lykke med træningen :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Lystfiskeren skrev:En god ide' hvis du kører teknisk svære øvelser er at filme dem og så smide dem i logbog, så skal du nok også få noget ris/ros på din teknik, det vil sikkert også hjælpe dig meget, held og lykke med træningen :)

Mange tak :D
Og jeg skal nok få filmet nogle øvelser og få lagt dem op.

hej igen
Tænkte på om jeg ikke kunne tage pulldowns i stedet for og så bare sige 4*8? Tror det ville være nemmere. Og kan/må jeg tilsætte flere øvelser? her tænker jeg nok på følgende:
BOR
Side laterals/Rear Laterals

Må jeg tilsætte de øvelser?
tak endnu en gang :D

og ps: Har ikke haft kunne starte i center som planlagt pga. problemer i centret.

... :D

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster