Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

asymatri

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk

Jeg er kommet i den triste situation at jeg har lagt mærke til en massiv asymatri i kroppen, både på ben og overkrop. Bennene har jeg en ide om er fordi mit ene ben er længere end det andet + evt at jeg er platfoden (skal have tjekket og konstateret begge dele) og asymatien i overkroppen er begyndt at blive så stor så den både irritere mig, men også at jeg er bekymret. Jeg har en skulderskade i venstre side som jeg dog ikke har problemer med til hverdag, men jeg kan da godt mærke jeg bliver hurtigt overbelastet i den og den syre helt vildt til, kan bare ikke mærke om det er inde i selve ledet eller om det er muskulaturen.

Det hele startede med at jeg lagde mærke til at jeg kun fik pump eller blev øm i musklen/træt i musklen mere end venstre side. Derefter startede jeg et program lavet på DB og en hånds øvelser og dette gjorde jeg kunne mærke jeg fik bedre pump i venstre side end før hen. Jeg tænkte jahuu fremgang, men næ nej fik problemer igen. Lagde mærke til det i specielt ryg øvelser at det kun var mine trapz/bagskulder + et forbedret kontakt til lats i højre side der blev helt smadret ved seated row og i DB row var den helt gal med kontakten til lats. Jeg har en ide om det sker i forbindelse med din skulderskade, hvilket giver mig lidt mindre mobilitet hvor den skulle være mobil og for meget mobilitet hvor den ikke skulle være.

Et par træninger efter (idag) tænkte jeg at nu er det nu det skal være jeg skal prøve at se hvad satan jeg skal gøre for at løse dette problem, også selvom jeg ved det tager tid og koster mig noget gain + styrke på højre side. Jeg fik min m8 til at spotte mig ved seated row, og ganske rigtigt der var noget galt. For mig selv virkede/så ud som jeg havde samme vinkel på mine arme, men ifølge min m8 var den helt gal og især i de sidste reps hvor jeg blev træt. Jeg gik noget ned i kilo og strakt var der en fremgang i teknikken så at sige, hvilken også fik mig til meget bedre pump på trapz og bagskulder i venstre side. Derefter gik jeg over til DB rows og tænkte at jeg godt kunne klare de 24 kg, men igen følte jeg at der ikke var kontakt til lats og det ikke så så smooth ud som højre hånd. Gik ned til 22 og derefter 20 og ved 20 begyndte jeg virkelig at kunne få ordenlig kontakt til mine lats i alle mine 5 sæt hvilket var dejligt. Men jeg vil af med mit problem.....

Kort sagt så har jeg lige nogle spørgsmål til hvordan det ville være bedst at gøre det

1: Hvordan ville det være smartest at opbygge et program som i første omgang ville kunne give mig gains til min venstre side, samtidigt med jeg beholder så meget på højre som muligt. tænker reps/sæt.
2: er lidt et videre udviklet spørgsmål 1 som lyder på om det ville være smartest at køre 2 split eller full body
3: Skal igang med at genoptræne skulderen med de skulder øvelser jeg fik lært af min fys, men ville det være smartest at lave det på dagens træning eller lave det på hvile dage. Har fået afvide i sin tid at ca hver 2 dag skal jeg lave dem.

det var faktisk lige de spørgsmål jeg kunne komme frem til og som jeg gerne kunne tænke mig besvaret. Hvis folk har nogle gode forslag til andet + et evt program som er opbygget på min "svaghed" ville det være perfekt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville ofre pengene og få en kompetent coach til at guide dig.

Logbog: Vis logbog

Spørgsmålet er bare hvor i frederikssund eller roskilde området der er en kompetent + så jeg på lærlinge lån så penge er ikke det der er mest af. Men har selv siddet lidt med tanken.

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster