Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

asymmetri

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svarer på.

Da min venstre skulder er noget mindre end den højre og jeg egentlig er tilfreds nok med størrelsen på den højre, så tænkte jeg på om jeg ikke bare kan kører med samme vægt indtil det udligner sig?
Eller kan den venstre godt konditionere sig til vægten selvom den er mindre end den højre, så det ikke udligner sig alligevel?

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jamtheone skrev:Har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svarer på.

Da min venstre skulder er noget mindre end den højre og jeg egentlig er tilfreds nok med størrelsen på den højre, så tænkte jeg på om jeg ikke bare kan kører med samme vægt indtil det udligner sig?
Eller kan den venstre godt konditionere sig til vægten selvom den er mindre end den højre, så det ikke udligner sig alligevel?

På forhånd tak!

Jeg mener jeg har hørt man skal gå efter det svageste.. F.eks. hvis venstre biceps er mindre, så curler man det samme med højre som venstre kan klare, og det burde til sidst udligne sig
www.fitnessxtra.dk
Her skulle der så stå noget klogt og nyttigt
Brugeravatar

Træner her: FitnessXtra

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog

Jeg kører skiftevis unilateral og bilateral til de muskelgrupper jeg synes er for assymetriske. F.eks. er min venstre biceps meget mindre end min højre og jeg kan også mærke at det går udover min styrke når jeg bruger begge hænder. 1 gang om ugen kører jeg dumbbells, hvor jeg lader venstre arm bestemme antal reps og vægt, og 2 gange kører jeg med barbell. På den måde stimulerer du stadig din svage del mere end din stærke, men stiger stadigvæk i styrke og størrelse i din stærke.

Logbog: Vis logbog

Har også indtil nu ladet den venstre/svageste bestemme reps osv, men oplever at den højre stadig vokser. Da jeg er tilfreds med den højre og egentlig bare vil have den venstre samme størrelse, er det at jeg overvejer at blive ved med at træne med samme vægt, så det hurtigere vil udligne sig. Men hvis den venstre bare konditionere sig til vægten virker det jo ikke efter hensigten.

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster