Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 943
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

AT - Biologi og Samfundsfag

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle,

Jeg skal snart til at finde mig et emne at skrive om i Almen Studieforberedelse (AT). Jeg går i 3.g og årets AT-emne er ”mad og mennesker”. I den anledning har jeg valgt at skrive i fagene Biologi og Samfundsfag. Inden for biologi-delen er det oplagt at lave en form for eksperiment, og i samfundsfagsdelen vil jeg tage en sociologisk vinkel på mit ukendte emne. Jeg vil meget gerne have, at det skal have noget med træning, kost og generel fitness at gøre. I den anledning vil jeg høre jer;
Hvad vil være spændende at undersøge?
Kender I eventuelt til nogle teorier omkring skønhedsidealer etc. og er der andet, der kunne være relevant for min opgave?

Slutteligt skal det siges, at AT ikke så meget handler om selve projektet, men om HVORDAN man er nået frem til sine konklusioner: hvilke metoder og teorier man har brugt, og hvordan fagene komplimenterer hinanden.

På forhånd tak og fortsat god aften! :)
Talent is something you have naturally, skill is developed.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Så længe, som du selv siger, at du er i fuldstændig kontrol over dit metodebrug, og er i stand til at forklare og besvare spørgsmål omkring det, er det ret ligegyldigt hvad du skriver om. Find noget der interesserer dig.
Eksamen i AT var for mit vedkommende en joke. De var ligeglade med mit emne, ville bare have mig til at forklare hvordan jeg havde brugt metoderne, og derefter forklare omkring de metoder jeg ikke havde brugt. I alle de forberedende AT forløb vi havde haft havde jeg holdt en uge fri. Det viste sig at være en god beslutning, da jeg kunne lære alt jeg havde brug for at vide på kort tid i læseferien.

Min biologivejleder foreslog mig at lave et forsøg med nogle forsøgspersoner, hvor jeg gav dem hhv. protein, kulhydrat eller fedt før/efter træning og så på forskellene i påvirkningen af forsøgspersonerne. Jeg synes selv, det er lidt tyndt, og kunne godt tænke mig at lave noget andet og lidt mere spændende, men jeg er helt blank.. :-D

Styrkeliste

Anders10805 skrev:Min biologivejleder foreslog mig at lave et forsøg med nogle forsøgspersoner, hvor jeg gav dem hhv. protein, kulhydrat eller fedt før/efter træning og så på forskellene i påvirkningen af forsøgspersonerne. Jeg synes selv, det er lidt tyndt, og kunne godt tænke mig at lave noget andet og lidt mere spændende, men jeg er helt blank.. :-D

hahahahahaha hvordan i alverden skulle man kunne vurdere disse "forskelle"??

De var ligeglade med mit emne, ville bare have mig til at forklare hvordan jeg havde brugt metoderne, og derefter forklare omkring de metoder jeg ikke havde brugt.

4realz. Det er så fjollet en eksamen.

Jeg er cirka 200% sikker på, at du kunne have fået en masse idéer fra faglærerne til de vejledende timer, som der efterhånden har været et par stykker af.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Rookieboy skrev:
Anders10805 skrev:Min biologivejleder foreslog mig at lave et forsøg med nogle forsøgspersoner, hvor jeg gav dem hhv. protein, kulhydrat eller fedt før/efter træning og så på forskellene i påvirkningen af forsøgspersonerne. Jeg synes selv, det er lidt tyndt, og kunne godt tænke mig at lave noget andet og lidt mere spændende, men jeg er helt blank.. :-D

hahahahahaha hvordan i alverden skulle man kunne vurdere disse "forskelle"??

Ja, det er lige det :D

Borumpas skrev:

Jeg er cirka 200% sikker på, at du kunne have fået en masse idéer fra faglærerne til de vejledende timer, som der efterhånden har været et par stykker af.

Indtil videre har jeg haft <10 min. med hver vejleder, og der handlede samtalen kun om, hvilke fag, der skulle vælges. Næste samtale ser de gerne, at man har et udkast til en problemformulering, og det er netop denne, som jeg endnu ikke er gået i gang med, eftersom jeg ikke rigtig kan komme på nogen idéer. Problemet skal netop både kunne belyses via biologiens metoder og samfundsfagets metoder.

Styrkeliste

Du kunne evt gentage "curl"-forsøget. Sæt nogle stakler til at curle og intet andet i din testperiode. Halvdelen får proteinpulver efter træning, halvdelen får ikke noget.
Se hvem der har bedst fremgang på styrke og vækst på overarmen.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Bosse101 skrev:Du kunne evt gentage "curl"-forsøget. Sæt nogle stakler til at curle og intet andet i din testperiode. Halvdelen får proteinpulver efter træning, halvdelen får ikke noget.
Se hvem der har bedst fremgang på styrke og vækst på overarmen.

Det er faktisk ikke nogen tosset idé! Tak for tippet! :)

Styrkeliste

Det virker oplagt at inddrage teorier om det senmoderne samfund i samfundsfagsdelen.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan