Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1443
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

At opstarte med proteinpulver - usikker på cut/bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg skal til at igang med at træne hjemme og søger derfor nogle råd angående proteinpulver og om jeg skal cutte/bulke.

Lidt facts:

Jeg er 23 år og 180 cm høj og vejer omkring 80 kg. Jeg har lidt fedt på siddebenene samt lidt på maven og brystet. Men absolut ikke noget som ikke kan omformes med god cardio træning samt god hård styrketræning.

Mit formål med træningen er at få kroppen i flot stand igen samt især at få større under- og overarme.

Forresten så køber jeg alle mine træningsudstyr hos Fitnessgruppen så det må meget gerne være hos dem - men hvis det er noget crap i forhold til mine ønsker så er det skam helt fint hvis jeg skal købe det andetsteds. :)

Håber I kan give lidt råd med her! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad er det præcis du gerne vil vide?

Om du skal cutte eller bulke afgører du bedst selv. Kig i spejlet.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:Hvad er det præcis du gerne vil vide?

Om du skal cutte eller bulke afgører du bedst selv. Kig i spejlet.

Ja, tænkte nok at jeg egentlig var den bedste til at besvare netop det spørgsmål! ;) Altså hvis jeg nu cutter vil jeg så tage på i muskelmasse?

Jeg vil nemlig samtidigt med min styrketræning spille fodbold 3 x om ugen samt løbe/svømme omkring 1 x om ugen ved siden af.. Så der er masser af konditionstræning ved siden af hvilket vil udmønte sig et i vægttab..

Så kan jeg så at sige både cutte og bulke på samme tid?

For det første har du misforstået begrebet cutte og bulke! Et cut medfører et vægttab, og dermed både et tab af fedt- og muskelmasse! Et bulk medfører en vægtøgning, og dermed en øgning i både fedt- og muskelmasse!

Det lyder til, at du gerne vil have i pose og sæk på én gang, men det gør det bestemt ikke let for dig! Jeg ved at Smeden har haft succes med en zig/zak diæt, hvor han skifevis var i kcaloverskud og kcalunderskud; på den måde vil han øge muskelmasse og tabe fedtmasse over tid! Smeden har dog en stor viden inden for human ernæring, så det kan selvfølgelig have gjort udfaldet for hans succes! Jeg ville personligt ikke råde dig til zig/zag diæten, fordi at den kræver mere viden og tilrettelæggelse end det normale bulk, og senere cut metode.

Man øger muskelmassen, når man er i kcaloverskud (og træner), men tager samtidig fedt på! Du kan ikke øge muskelmassen og mindske fedtmassen samtidigt pånær ved enkelte undtagelser...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Prøver lige pt. Med at ligge i Kcal overskud på de dage jeg træner, og så ligge lige omkring mit ligvægts-indtag på ikke træningsdage. Er det helt ude i hampen? Har gjordt det i lidt over en uge, nu må vi se hvad vægten siger søndag morgen #-o

Geografisk sted: Aalborg

FitnessFreak skrev:Prøver lige pt. Med at ligge i Kcal overskud på de dage jeg træner, og så ligge lige omkring mit ligvægts-indtag på ikke træningsdage. Er det helt ude i hampen? Har gjordt det i lidt over en uge, nu må vi se hvad vægten siger søndag morgen #-o

Det er lige så vigtigt at du er i overskud på ikke træningsdage.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

J-S-O skrev:For det første har du misforstået begrebet cutte og bulke! Et cut medfører et vægttab, og dermed både et tab af fedt- og muskelmasse! Et bulk medfører en vægtøgning, og dermed en øgning i både fedt- og muskelmasse!

Det lyder til, at du gerne vil have i pose og sæk på én gang, men det gør det bestemt ikke let for dig! Jeg ved at Smeden har haft succes med en zig/zak diæt, hvor han skifevis var i kcaloverskud og kcalunderskud; på den måde vil han øge muskelmasse og tabe fedtmasse over tid! Smeden har dog en stor viden inden for human ernæring, så det kan selvfølgelig have gjort udfaldet for hans succes! Jeg ville personligt ikke råde dig til zig/zag diæten, fordi at den kræver mere viden og tilrettelæggelse end det normale bulk, og senere cut metode.

Man øger muskelmassen, når man er i kcaloverskud (og træner), men tager samtidig fedt på! Du kan ikke øge muskelmassen og mindske fedtmassen samtidigt pånær ved enkelte undtagelser...

Jeg har ræsonneret mig frem til at det nok er det bedste at cutte! :) Det er vel altid bedre at tage "naturligt" fedt på end at have fedt fra dårlig ernærning?

Derfor; findes der et præparat som er bedre til at cutte med en andre?

Det er vel altid bedre at tage "naturligt" fedt på end at have fedt fra dårlig ernærning?

Jeg forstår ikke hvad du mener?

Derfor; findes der et præparat som er bedre til at cutte med en andre?

Nej, hvis du tager de helbredsmæssige bivirkninger i betratning, så er den bedste vej mod et vægttab en kostomlægning eller reducering suppleret med øget aktivitetsniveau :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Gozo skrev:
FitnessFreak skrev:Prøver lige pt. Med at ligge i Kcal overskud på de dage jeg træner, og så ligge lige omkring mit ligvægts-indtag på ikke træningsdage. Er det helt ude i hampen? Har gjordt det i lidt over en uge, nu må vi se hvad vægten siger søndag morgen #-o

Hvordan kan det være? #-o pga. Kroppen stadig opbygger muskler?..

FitnessFreak skrev:
Gozo skrev:

Hvordan kan det være? #-o pga. Kroppen stadig opbygger muskler?..

Jep.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Word, den vil jeg lige ligge bag øret :D

Never mind J-S-O mht. til fedt af dårlig ernæring. Siger du at proteinpulver er et no-no når man cut'er?

Jeg går udfra at man er færdig med at cut'e når man taber sig x antal kilo? Men hvordan ved jeg hvornår nok er nok? Jeg skulle jo ikke tabe mig for meget vel?

Nebelong skrev:Never mind J-S-O mht. til fedt af dårlig ernæring. Siger du at proteinpulver er et no-no når man cut'er?

Jeg går udfra at man er færdig med at cut'e når man taber sig x antal kilo? Men hvordan ved jeg hvornår nok er nok? Jeg skulle jo ikke tabe mig for meget vel?

Du kan sagtens bruge proteinpulver under et cut! Det er begrænset hvor meget fedt der findes i produktet, så det behøver du nu ikke bekymre dig synderligt om! Du kan bruge spejlet til at vurdere om du er cut; det er nemlig individuelt, hvornår man synes det er for meget, og derudover ser det måske heller ikke smart ud at være fuldstændig ripped, hvis man næsten ingen muskelmasse har :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
Nebelong skrev:Never mind J-S-O mht. til fedt af dårlig ernæring. Siger du at proteinpulver er et no-no når man cut'er?

Du kan sagtens bruge proteinpulver under et cut! Det er begrænset hvor meget fedt der findes i produktet, så det behøver du nu ikke bekymre dig synderligt om! Du kan bruge spejlet til at vurdere om du er cut; det er nemlig individuelt, hvornår man synes det er for meget, og derudover ser det måske heller ikke smart ud at være fuldstændig ripped, hvis man næsten ingen muskelmasse har :wink:

Fint - så vil jeg købe noget proteinpulver fra fitnessgruppen. Kender du eller andre til Danutrition Pure Whey? Det er nemlig det eneste fitnessgruppen ligger inde med..

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster