Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

B2B spørgsmål

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB!

Jeg har langt om længe sat mig for, at jeg skal begynde at køre programmet "Back to basics" som de fleste herinde nok kender. Jeg har trænet i godt og vel 4 måneders tid, hvor jeg egentlig bare har fået teknikken på plads, set og lært, og bare trænet 2-split med de øvelser jeg nu ville.

Men grunden til at jeg opretter denne tråd, er at jeg gerne vil vide om Dumbell decline presses kan erstattes med en Barbell i stedet for, så det bliver til bænkpres - bare decline? Jeg spørger om dette, eftersom at det center jeg træner i, af en eller anden mærkelig grund kun har én bænk i styrketræning-afdelingen, som kan justeres til den vinkel som vises på billedet der demonstrerer øvelsen i B2B artiklen Billede

Og den bænk som de nu har, bruges til decline bænkpres, og det er bare sådan det skal være har centerlederen besluttet, for så er der incline, decline og 'normal' bænkpres, færdig bum.

Så det kunne være super fedt, lige at få svar på om det gør noget, at jeg så bare kører decline bænkpres i stedet for. :mrgreen:

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kan du ikke bare bruge dumbells på den bænk?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Du kan sagtens bruge stang istedet for håndvægte :) Håndvægte har mere ROM og træner med stabilitet, hvor bænk kan have mere vægt på :) så der er fordele og ulemper ved begge, men du kan sagtens tage stang :)

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Kagemand123 skrev:Du kan sagtens bruge stang istedet for håndvægte :) Håndvægte har mere ROM og træner med stabilitet, hvor bænk kan have mere vægt på :) så der er fordele og ulemper ved begge, men du kan sagtens tage stang :)

Mon ikke dette er grunden til, at der skal anvendes db's. Husk på at det er nr. to øvelse på dagen.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:Kan du ikke bare bruge dumbells på den bænk?

Hmm, det kunne være en mulighed, må lige tjekke om det er en mulighed i morgen når jeg smutter derop! :D

Kagemand123 skrev:Du kan sagtens bruge stang istedet for håndvægte :) Håndvægte har mere ROM og træner med stabilitet, hvor bænk kan have mere vægt på :) så der er fordele og ulemper ved begge, men du kan sagtens tage stang :)

Ahh okay, det må jeg huske til hvis jeg af en eller anden grund, ikke kan bruge dumbbells på den bænk dér. Jeg vil i hvert fald forsøge at bruge dumbbells til at starte med, og så må jeg jo se hvordan det går.

Ellers kunne det jo være, at jeg kunne få overtalt centerlederen, til at få rykket en bænk af samme type nedeunder til styrketræning-afdelingen, i stedet for at der står 2 af dem ovenpå, som alligevel kun bliver brugt til at træne mave på.

Træner her: Fitness World

Alternativt kan du lave incline i stedet. Der er endnu aldrig nogen der har klaget over at deres øvre bryst er for stort.
Du kan også smide en vægtskive under forenden af bænken. Der er ingen der siger det skal være 30-45 grader.

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster