Jeg har langt om længe sat mig for, at jeg skal begynde at køre programmet "Back to basics" som de fleste herinde nok kender. Jeg har trænet i godt og vel 4 måneders tid, hvor jeg egentlig bare har fået teknikken på plads, set og lært, og bare trænet 2-split med de øvelser jeg nu ville.
Men grunden til at jeg opretter denne tråd, er at jeg gerne vil vide om Dumbell decline presses kan erstattes med en Barbell i stedet for, så det bliver til bænkpres - bare decline? Jeg spørger om dette, eftersom at det center jeg træner i, af en eller anden mærkelig grund kun har én bænk i styrketræning-afdelingen, som kan justeres til den vinkel som vises på billedet der demonstrerer øvelsen i B2B artiklen

Og den bænk som de nu har, bruges til decline bænkpres, og det er bare sådan det skal være har centerlederen besluttet, for så er der incline, decline og 'normal' bænkpres, færdig bum.
Så det kunne være super fedt, lige at få svar på om det gør noget, at jeg så bare kører decline bænkpres i stedet for.

Håndvægte har mere ROM og træner med stabilitet, hvor bænk kan have mere vægt på