Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

B2B

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ved godt, at dette famøse program har været oppe til megen diskussion, men jeg er lige begyndt på det, så der er nogle få ting, jeg godt kunne tænke mig at høre angående dette program.

Der er naturligvis en grund til, at programmet har opnået stor anerkendelse i bodybuildingmiljøet, men jeg synes især på bryst/skulder/triceps-dagen, at der mangler lidt. Er det fordi den ugentlige frekvens er høj med 2-split, at man holder programmet til så få øvelser, således man ikke er fuldstændig udmattet og dermed kan nå at restituere ordentligt før næste gang muskelgrupperne skal trænes? Jeg føler i hvert fald godt, at jeg kan klare mere, hvis jeg holder mig præcis til de øveslesvalg, der indgår i programmet. Kan man ikke med fordel tilføje flyes til brysttræningen, måske en bagskulderøvelse til skuldertræningen - og måske en enkelt tricepsøvelse mere? Ben/skulder/biceps-dagen synes jeg er mere dækkende - dog kunne der godt være en benøvelse mere eller bicepsøvelse efter min smag. Men som sagt ovenover er der nok en grund til, at programmet er så simpelt som muligt, så måske er der en, der kan fortælle mig, om det er en god idé at tilføje et par enkelte øvelser mere - hvis man har overskud vel at mærke - eller om man bør holde sig til programmet som forskrevet?

Jeg spørger af ren nysgerrighed, da jeg som sagt føler, at jeg har mere at give af, men hvis det er lige så godt bare at holde sig til programmet, kan man jo lige så godt køre det, som det er. :) Og til sidst; bør man køre det et par måneder og så skifte program eller måske bare udskifte et par øvelser for at kroppen måske får lidt anderledes træning, end den er vant til? Eller måske bare en deload-periode og så forfra? Lige nu stiger jeg bare i vægt - som programmet foreskriver - hver gang jeg kan tage 8 gentagelser i 4 sæt. Jeg er lige gået i gang med en bulk efter 5-6 måneders cut, så føler allerede, at jeg får meget mere ud af træningen, i og med jeg er i kalorieoverskud hver dag og dermed føler mig stærkere.

Min udgangspunkt så således ud med en startvægt på ca. 78 kg: Billede
Jeg har nu bevæget mig op på 80 kg efter en måned i kalorieoverskud og B2B-træning. Det er min plan at stige ca. 2 kg om måneden, indtil jeg har opnået et tilfredsstillende niveau og så cutte ned til sommer.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Søborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

flere øvelser er ikke = bedre.

lad nu bare være med at pille ved programmet, ham som har lavet det han er sku inde i sit stof.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Har af og til været i samme situation. Har prøvet med et ekstra sæt i de større øvelser, som f.eks. BP, SQ eller DL. Ellers prøv med lidt kortere pauser. Det presser automatisk kroppen mere og det kan give bedre muskelstimulation, hvis du er vant til at holde lidt længere pauser. Synes alt for ofte jeg ser folk holde for meget pause, specielt i de mindre øvelser, som ikke suger så meget juice ud af kroppen.

Ved f.eks. 4x6 SQ holder jeg 2,5-3 min pause mellem hvert sæt, for at optimere af styrkemæssige årsager, men når der trænes 4x8 eller 4x10, så synes jeg pauserne skal holde nede, for at provokere hypertrofi bedre.

Try it out...

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster