Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1312
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1310

Følg bodybuilding.dk på

Back to basics

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Nu har jeg gået og tænkt længe på det her med at have et program, og jeg har sku ikke været meget for det. At rende rundt oppe i centret med et A4 ark og spille uvidende

MEN så fik min ven fra Århus mig overtalt, og jeg er nu gået igang med Back to basics. Det skal lige siges at jeg har trænet 2-3 mdr. Nu skal der bare styr på øvelserne fordelt over dage så jeg gør det rigtigt!!

"større muskler Back to basics programmet":

Mandag/tirsdag:

- Bryst, Skulder, Triceps, Mave

Bænkpres Kun vægtstang 4 * 6 rep
Dumbell decline presses 6kg 4 * 6 rep
Dumbell skulderpres 7kg 4 * 6 rep
Dumbell side laderals 7kg 4 * 6 rep
Skullcrushers kun vægtstang 4 * 6 rep
Mave

Tirsdag/Fredag:

- Ben, Ryg, Biceps

Squat 40kg 4 * 6 rep
Rumansk dødløft 32,5kg 4 * 6 rep
Calf raises 45kg 4 * 6 rep
Bent over barbel rows 25kg 4 * 6 rep
Chin ups SVÆRT! 4 * 6 rep
Dumbell curls 7kg 4 * 6 rep
Mave

- Udover dette tilføjer jeg nogle få øvelser som passer ind i programmet. Men lige nu skal jeg lige lære det.

^^^^^Taget fra min log.

Jeg kunne godt tænke mig at fokusere mere på mave/balder/læg end bryst.

Nu tænker jeg i forhold til bryst øvelserne at der her program er mest henvendt til fyre, så derfor vil jeg høre jer om det ville være en ide at skifte en brystøvelse ud med andet? Hvis ja, hvilken bryst øvelse og hvilke øvelser kunne være en god ide at skifte ud med? med henblik på det jeg gerne vil fokusere mere på fremfor?

Programmet er fundet igennem begynderforum "velkommen til bodybuilding.dk"
Be all you can be, be the best
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Brystøvelser er ganske givtige til piger/kvinder også, se det som et gratis brystløft ?
Jeg ville dog nok lave de dumbbell decline presses om til dumbbell incline presses.
Men ellers klarer du dig da meget godt i øvelserne i forhold til at du kun har trænet 2-3 mdr.?

Hvis du vil fokusere mere på balder kunne du smide en laying leg curl ind lige efter dine squats.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Mini-Arnold skrev:Brystøvelser er ganske givtige til piger/kvinder også, se det som et gratis brystløft ?
Jeg ville dog nok lave de dumbbell decline presses om til dumbbell incline presses.
Men ellers klarer du dig da meget godt i øvelserne i forhold til at du kun har trænet 2-3 mdr.?

Hvis du vil fokusere mere på balder kunne du smide en laying leg curl ind lige efter dine squats.

Jeg har ikke brug for et brystløft, de sidder fast... (hvis du forstår sådan en lille en) :roll:

Jeg har søgt, men kan ikke finde dumbell incline presses, har du et link? Jeg er som sagt ny, så er stadig ved at lære ordenes betydning. O:)

Jo tak, jeg har også givet den gas! er meget effektiv og motiveret! :hihi:

Jeg prøver Lying leg curl næste gang, jeg er bare ikk så glad for de maskiner, men hviiiis det virker...
Brugeravatar

Styrkeliste

Er det fordi du er bange for at træne dine bryster væk? Jeg har selv læst mig til det er vigtigt at træne hele kroppen, simpelthen for at undgå skader. En lavere fedtprocent får dine bryster til at forsvinde, ikke at lave brystøvelser som mere giver et "løft" som sagt.
Never ever stop believing in your dream!
Unless your dream is stupid.
Then you should change your dream.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

kathe skrev:
Jeg har søgt, men kan ikke finde dumbell incline presses, har du et link? Jeg er som sagt ny, så er stadig ved at lære ordenes betydning. O:)

DB Incline pres
http://www.bodybuilding.com/exercises/d ... bell-press

Decline vender du med hovedet ned af :)
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

ThomasMN skrev:
kathe skrev:

DB Incline pres
http://www.bodybuilding.com/exercises/d ... bell-press

Decline vender du med hovedet ned af :)

Ja det kan jeg godt se nu du siger det :) Tusind tak!
Brugeravatar

Styrkeliste

Resith skrev:Er det fordi du er bange for at træne dine bryster væk? Jeg har selv læst mig til det er vigtigt at træne hele kroppen, simpelthen for at undgå skader. En lavere fedtprocent får dine bryster til at forsvinde, ikke at lave brystøvelser som mere giver et "løft" som sagt.

Nej det fordi jeg har fået lavet mine bryster for nogle år tilbage, og jeg frygter at alt for trænede muskler vil få dem til at se mærkelige ud.
Det er også derfor jeg ikke har brug for brystløft
Brugeravatar

Styrkeliste

kathe skrev:Nej det fordi jeg har fået lavet mine bryster for nogle år tilbage, og jeg frygter at alt for trænede muskler vil få dem til at se mærkelige ud. Det er også derfor jeg ikke har brug for brystløft

Okay, det kan jeg godt forstå. Efter hvad jeg har hørt kommer det an på hvordan implantaterne er opereret ind. Ved der er "kvindetråde" på Bodybuilding.com hvor de snakker om det. Der kan du evt. finde info om hvor meget du må træne bryst alt efter implantat/operationsmetode. Kunne også være en god idé at snakke med kirurgen hvor du fik dem lavet.
Brugeravatar

Langt de fleste kvinder der dyrker bb eller stiller op i bikini klassen har efterhånden fået lavet bryset. Det kommer an på om dine implantater er sat under eller over brystmusklerne - mere ved jeg ikke helt. Men søg på nettet. Det er vigtigt at træne hele kroppen nemlig! - men selvfølgelig ikke så meget så det ødelægger dine bryster! :b

Mht til balle øvelser så byt din squat ud med power squat eller lav begge dele :-) Power er hvor du står rigtig bredt og kun kommer ned til parallelt. Det går lige i ballerne. Jeg kørte selv power da jeg kørte det program der, og jeg har fået fantastiske resultater af det!! :-)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50

Resith skrev:
kathe skrev:Nej det fordi jeg har fået lavet mine bryster for nogle år tilbage, og jeg frygter at alt for trænede muskler vil få dem til at se mærkelige ud. Det er også derfor jeg ikke har brug for brystløft

Okay, det kan jeg godt forstå. Efter hvad jeg har hørt kommer det an på hvordan implantaterne er opereret ind. Ved der er "kvindetråde" på Bodybuilding.com hvor de snakker om det. Der kan du evt. finde info om hvor meget du må træne bryst alt efter implantat/operationsmetode. Kunne også være en god idé at snakke med kirurgen hvor du fik dem lavet.

Okey spændende, det vil jeg prøve at lede efter!
Brugeravatar

Styrkeliste

andreahøgh skrev:Langt de fleste kvinder der dyrker bb eller stiller op i bikini klassen har efterhånden fået lavet bryset. Det kommer an på om dine implantater er sat under eller over brystmusklerne - mere ved jeg ikke helt. Men søg på nettet. Det er vigtigt at træne hele kroppen nemlig! - men selvfølgelig ikke så meget så det ødelægger dine bryster! :b

Mht til balle øvelser så byt din squat ud med power squat eller lav begge dele :-) Power er hvor du står rigtig bredt og kun kommer ned til parallelt. Det går lige i ballerne. Jeg kørte selv power da jeg kørte det program der, og jeg har fået fantastiske resultater af det!! :-)

Tak for tippet med power squat. Det vil jeg prøve! Jeg laver nok begge dele :hihi:
Brugeravatar

Styrkeliste

andreahøgh skrev:Langt de fleste kvinder der dyrker bb eller stiller op i bikini klassen har efterhånden fået lavet bryset. Det kommer an på om dine implantater er sat under eller over brystmusklerne - mere ved jeg ikke helt. Men søg på nettet. Det er vigtigt at træne hele kroppen nemlig! - men selvfølgelig ikke så meget så det ødelægger dine bryster! :b

Tak for tippet med power squat. Det vil jeg prøve! Jeg laver nok begge dele :hihi:
Brugeravatar

Styrkeliste

Resith skrev:

Jeg har siddet og ledt efter de kvinde tråde hvor de diskutere brystimplantater, men det har ikke rigtig lykkedes mig. Og nu er kl. mange og jeg vil i seng.

:)
Brugeravatar

Styrkeliste

Brugeravatar

Brugeravatar

Styrkeliste

Er i klar? her er lidt fra loggen :

Dagens træning så således ud:

15min løb på fuld skrue.

Bænkpres m. håndvægte 7kg 4 * 6rep
Dumbell encline presses 7kg 4 * 6rep
Dumbell skulderpes 7kg 4 * 6rep
Dumbell side laderals 7kg 4 * 6rep
Mave, mave, mave øver mig på triceps dip

Jeg er lidt nervøs for at lave for meget bryst pga. bænkpres og dumbell encline presses?

---------------------

Som før skreves er mit tirsdag/fredags program således:

Squat 40kg 4 * 6rep
Rumansk dødløft 32kg 4 * 6rep
Calf raises 4 * 6rep
Bent over barbel rows 25kg 4 * 6rep
Øver mig på chin ups - long way to go
Dumbell curls 4 * 6rep
mave, mave, mave

1 gang ugentlig løber jeg gerne 4-5km.

Hvad jeg går og tænker på:
jeg tænker så, hvordan får jeg lige ryg træning ind i mit program? Alt det her tager jo lang nok tid i forvejen
Og så går jeg og spekulere over om man kan træne for meget mave??

Jeg er stadig så øøm efter squat i tirsdags, det bliver sku spændende imorgen, måske jeg må gå lidt ned i kg?
Brugeravatar

Styrkeliste

Smid en gang normal dødløft ind, den er virkelig god for ryggen :-)

Du skal træne mave som alle andre muskler. Tungt og ikke to dage i træk. Det hjælper ikke en skid at tage en million mavebøjninger. Tag øvelser om ab wheel, Weighted Cable Crunches osv. Sæt mave på en af dine træninger og spring maven oven den anden, så den også får lov at restituere. Derudover træner du mave i rigtig mange andre øvelser når du træner frivægt! :-) som fx squat og dødløft.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50

andreahøgh skrev:Smid en gang normal dødløft ind, den er virkelig god for ryggen :-)

Du skal træne mave som alle andre muskler. Tungt og ikke to dage i træk. Det hjælper ikke en skid at tage en million mavebøjninger. Tag øvelser om ab wheel, Weighted Cable Crunches osv. Sæt mave på en af dine træninger og spring maven oven den anden, så den også får lov at restituere. Derudover træner du mave i rigtig mange andre øvelser når du træner frivægt! :-) som fx squat og dødløft.

Den normale dødløft laver jeg også engang imellem, men tak for tippet. :wink:

Jeg træner heller ikke en million mavebøjninger, men 4 gange ugentligt, i perioder, tænker jeg om det er et problem, så længe jeg ikke overdriver med for mange øvelser og for mange gentagelser??

Mht. squat og dødløft + mave. I know :D
Brugeravatar

Styrkeliste

kathe skrev:
andreahøgh skrev:Smid en gang normal dødløft ind, den er virkelig god for ryggen :-)

Den normale dødløft laver jeg også engang imellem, men tak for tippet. :wink:

Jeg træner heller ikke en million mavebøjninger, men 4 gange ugentligt, i perioder, tænker jeg om det er et problem, så længe jeg ikke overdriver med for mange øvelser og for mange gentagelser??

Mht. squat og dødløft + mave. I know :D

Nu er det måske også lige vigtigt at sige jeg dele maveøvelserne op således at jeg træner rectus abdominis den ene dag og obliques den anden dag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online