Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Bænkpres på jorden

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Er bænkpres hvor man ligger på jorden med en stang okay, eller er det unødvendigt hvis man ikke har en bænk til at kunne bænke på??

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jordpres?
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog

Det du tænker på kaldes floor press, øvelsen bruges af styrkeløftere til at zone ind på den øverste halvdel af bevægelsen i et bænkpres. Der er ingen grund til at rode med denne øvelse, hvis du udelukkende træner for at se godt ud nøgen - men hvis du gerne vil op og presse med de helt store drenge inden for SL, kommer du nok ikke udenom den.

http://www.criticalbench.com/floor-press.htm

"Floor Press: This is a special max effort exercise designed to help strengthen the midpoint of the bench press. It is also very effective in increasing tricep strength. This exercise is performed exactly the same as the bench press except you lay on the ground instead of on a bench. Make sure to pause in the bottom of the movement before the accent. This exercise has been used with much success at westside barbell club for the past seven years." - Dave Tate.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

men hvis du gerne vil op og presse med de helt store drenge inden for SL, kommer du nok ikke udenom den.

Jo, spørg bare de russiske styrkeløftere.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Det er forøvrigt bare et spørgsmål om hvor stor man er, før end det bliver relativt udvandet helt præcist hvor meget "top" af bænkpres, der egentligt er tale om :D

Jeg har altid ment, at det var en fin øvelse. Der er fordele og ulemper ved den, ligesom ved alt andet. Hvis man ikke har et bænkstativ til rådighed kan det være et udmærket valg.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Thomas Jagd skrev:
men hvis du gerne vil op og presse med de helt store drenge inden for SL, kommer du nok ikke udenom den.

Jo, spørg bare de russiske styrkeløftere.

.. derfor det lille "nok", midt i sætningen. Der er jo altid undtagelser. I russernes tilfælde, nogle ret store undtagelser...

:mrgreen:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Comedian skrev:Det er forøvrigt bare et spørgsmål om hvor stor man er, før end det bliver relativt udvandet helt præcist hvor meget "top" af bænkpres, der egentligt er tale om :D

Jeg har altid ment, at det var en fin øvelse. Der er fordele og ulemper ved den, ligesom ved alt andet. Hvis man ikke har et bænkstativ til rådighed kan det være et udmærket valg.

Tænkte nemlig det samme, men valgte kun at kommentere på det med "ikke at kunne komme uden om floorpress" :wink:

For mig var det mere en øvelse for bund- og startstyrke. Der var måske 5-10 cm fra stangen og ned til brystet i bundpositionen for mig. Men jeg har også kæmpepatter :D
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
Comedian skrev:Det er forøvrigt bare et spørgsmål om hvor stor man er, før end det bliver relativt udvandet helt præcist hvor meget "top" af bænkpres, der egentligt er tale om :D

Tænkte nemlig det samme, men valgte kun at kommentere på det med "ikke at kunne komme uden om floorpress" :wink:

For mig var det mere en øvelse for bund- og startstyrke. Der var måske 5-10 cm fra stangen og ned til brystet i bundpositionen for mig. Men jeg har også kæmpepatter :D

Back-boobs måske :mrgreen:
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Comedian skrev:
Thomas Jagd skrev:

Back-boobs måske :mrgreen:

Patter er patter :D
Redaktør

Styrkeliste