Jeg spørger på vegne af en af mine venner som er startet med bodybuilding her for ca. en måndens tid siden. Indtil videre går det ikke så godt.. Hans 1RM ligger cirka på 17kg, og ville gerne booste det lidt

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Moody skrev:hold ham fra bænkpres stativet så længe som muligt, få ham til at spise noget mad og kør weighted pushups, laterals, db bænk og andet skulderstabiliserende.

Eliox skrev:Moody skrev:hold ham fra bænkpres stativet så længe som muligt, få ham til at spise noget mad og kør weighted pushups, laterals, db bænk og andet skulderstabiliserende.
Hvis målet er at blive stærkere i bænkpres, kan jeg ikke se, hvorfor han skulle holde sig fra det. Forudsat at teknikken er i orden er det bare at komme i gang. Det ville selvfølgelig være en god ide at træne andre skulderstabiliserende øvelser ved siden af, men fortsæt endelig med bænkpres.

Moody skrev:Eliox skrev:Moody skrev:hold ham fra bænkpres stativet så længe som muligt, få ham til at spise noget mad og kør weighted pushups, laterals, db bænk og andet skulderstabiliserende.
Hvis målet er at blive stærkere i bænkpres, kan jeg ikke se, hvorfor han skulle holde sig fra det. Forudsat at teknikken er i orden er det bare at komme i gang. Det ville selvfølgelig være en god ide at træne andre skulderstabiliserende øvelser ved siden af, men fortsæt endelig med bænkpres.
hans bænkpres 1rm er på sølle 17 kg, min søster db bænkpresser næsten mere, generelt er der en tendens til at begyndere kaster sig frådende over bænken fra dag 1. Hans mål er alligevel ikke at blive de 20-40 kg stærkere ved at vænne sig til øvelsen, men at blive 80-100 kg stærkere ved at træne musklerne der rent faktisk anvendes.

Eliox skrev:Der bliver senere skrevet, at der er 17 kg på hver side. Det må give et total på ca. 54 kg, så det er noget mere. Som jeg skriver, skal han selvfølgelig have 100 % styr på teknikken i øvelsen, før han kaster sig ud i det, det er klart. Man bliver nu engang bare stærkere i den øvelse, man træner. Specificity Princippet beskriver dette.

Moody skrev:Eliox skrev:Der bliver senere skrevet, at der er 17 kg på hver side. Det må give et total på ca. 54 kg, så det er noget mere. Som jeg skriver, skal han selvfølgelig have 100 % styr på teknikken i øvelsen, før han kaster sig ud i det, det er klart. Man bliver nu engang bare stærkere i den øvelse, man træner. Specificity Princippet beskriver dette.
Specificity princippet? come on, knægten 1rm bænker mindre end hans kropsvægt, han skal have noget masse på hans korpus, ikke styr på teknikken. Bænk er en lorteøvelse for mange, især for nybegyndere, enten har de ikke kropsbygningen, stabilitet eller endda udstyret til det.

Eliox skrev:Moody skrev:Eliox skrev:Der bliver senere skrevet, at der er 17 kg på hver side. Det må give et total på ca. 54 kg, så det er noget mere. Som jeg skriver, skal han selvfølgelig have 100 % styr på teknikken i øvelsen, før han kaster sig ud i det, det er klart. Man bliver nu engang bare stærkere i den øvelse, man træner. Specificity Princippet beskriver dette.
Specificity princippet? come on, knægten 1rm bænker mindre end hans kropsvægt, han skal have noget masse på hans korpus, ikke styr på teknikken. Bænk er en lorteøvelse for mange, især for nybegyndere, enten har de ikke kropsbygningen, stabilitet eller endda udstyret til det.
Det er stadig svage argumenter for at droppe bænkpres. Enhver der begynder på en øvelse med nul erfaring vil ikke kunne løfte meget set i forhold til kropsvægten, og der vil altid være en periode med fokus på at udvikle stabiliteten. Hvis han først skal have masse på korpus, som du skriver, involverer det også en form for brystpres, hvor der i lige så høj grad er brug for styrke og stabilitet, medmindre du vil sætte ham over i en maskine, hvad jeg ikke kan tro.
Der er ikke mange øvelser, en nybegynder har stabilitet i. Desuden tvivler jeg på, at udstyret ikke er der, men ret mig, hvis det er tilfældet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster