Vil der være en målbar effekt ved at gøre brug af BCAA's under og efter træning?
Kreatin vil jeg under alle omstændigheder prøve, og så håber jeg at jeg ikke er nonresponder

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Søren pedersen skrev:Hvis du får det som du skal have igennem din kost så nej, men mangler du det sidste så kan det være en mulighed.
mvh

man kan jo også gøre en hel videnskab ud af det at træne. 

Smerc skrev:Spar du hellere dine penge og få det igennem rigtig kost i stedet for. BCAA er nok en af de mest overvurderede kosttilskud på markedet, men producenterne griner hele vejen til banken

Smerc skrev:Spar du hellere dine penge og få det igennem rigtig kost i stedet for. BCAA er nok en af de mest overvurderede kosttilskud på markedet, men producenterne griner hele vejen til banken

A Menace To Chicken skrev:Smerc skrev:Spar du hellere dine penge og få det igennem rigtig kost i stedet for. BCAA er nok en af de mest overvurderede kosttilskud på markedet, men producenterne griner hele vejen til banken
Er aminosyrer forkert kost?

tombolatrompeten skrev:A Menace To Chicken skrev:Smerc skrev:Spar du hellere dine penge og få det igennem rigtig kost i stedet for. BCAA er nok en af de mest overvurderede kosttilskud på markedet, men producenterne griner hele vejen til banken
Mon ikke han mener kød osv? solid foods i stedet for supplementer?

delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig

delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig

Placebo effekt knægt...
darkthrone skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
LOLPlacebo effekt knægt...
](./images/smilies/wallbash.gif)

tombolatrompeten skrev:darkthrone skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
I min verden er 90% af alle tilskud placebo![]()
Jeg har kun brugt proteinpulver, og overvejer kreatin, da jeg godt kan træne og løfte tungt, uden at være nødt til at have en gang "Koffein overload 500 BCAA Hardcore animal mutant biohazard 3000 allmoststeroidlike test booster"![]()
Har en kammerat, som ikke kan træne hvis han ikke får sin pre workout pulver ting. Han tager hjem og træner ikke den dag, hvis han har glemt det
Men så tjener producenterne og deres frontfigurer jo en masse penge på folk som ham, så det er fint. Så holder det ligesom økonomien i gang

tombolatrompeten skrev:darkthrone skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
Jeg har kun brugt proteinpulver, og overvejer kreatin, da jeg godt kan træne og løfte tungt, uden at være nødt til at have en gang "Koffein overload 500 BCAA Hardcore animal mutant biohazard 3000 allmoststeroidlike test booster"![]()
Har en kammerat, som ikke kan træne hvis han ikke får sin pre workout pulver ting. Han tager hjem og træner ikke den dag, hvis han har glemt det
Men så tjener producenterne og deres frontfigurer jo en masse penge på folk som ham, så det er fint. Så holder det ligesom økonomien i gang

JeppN skrev:tombolatrompeten skrev:darkthrone skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
Så burde du komme til den virkelige verden
Selvfølgelig virker de, spørgsmålet er hvor meget de virker

Houd skrev:Jeg behøver ikke engang bidrage. Det er fantastisk.

tombolatrompeten skrev:JeppN skrev:tombolatrompeten skrev:darkthrone skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
Så burde du komme til den virkelige verden
Selvfølgelig virker de, spørgsmålet er hvor meget de virker
Hvad gør de tilskud, som en kost hvor man dækker sine macros og vitaminer, ikke kan gøre?
Er du virkelig så forblændet af farverige bøtter og facadeansigter, at du tror de på magisk vis pakker ekstra muskelmasse på din krop?![]()
I så fald tror jeg det er dig, og ikke mig, som skal vende tilbage til virkeligheden.
Bevares, hvis du ikke har bedre ting at fyre dine penge af på, og placeboeffekten gør noget for dig (som en god kostplan ikke kan), så be my guest

tombolatrompeten skrev:A Menace To Chicken skrev:Smerc skrev:Spar du hellere dine penge og få det igennem rigtig kost i stedet for. BCAA er nok en af de mest overvurderede kosttilskud på markedet, men producenterne griner hele vejen til banken
Mon ikke han mener kød osv? solid foods i stedet for supplementer?

Garik skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
Det har intet med BCAA at gøre. Det svarer til at sige, at kyllingefileter hjælper dig, så du kan løfte tungere.

A Menace To Chicken skrev:Garik skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
Det har intet med BCAA at gøre. Det svarer til at sige, at kyllingefileter hjælper dig, så du kan løfte tungere.
But they do, you know. They really do.

Garik skrev:A Menace To Chicken skrev:Garik skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
I overført betydning gør de. Ikke her og nu i sekundet, du spiser dem.

A Menace To Chicken skrev:Garik skrev:A Menace To Chicken skrev:Garik skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
.. end ikke Dianabol gør dig stærkere "her og nu i sekundet, du spiser dem".
Og du bliver ikke stærkere af kyllingefileter i overført betydning, du bliver stærkere af at spise kyllingefileter. Forudsat du træner fornuftigt, sover adækvat og i øvrigt har en sund, varieret kost. Pointen her er, at BCAA's er et udmærket værktøj, brugt rigtigt. Nødvendigt? Nej, men det er kyllingefilet heller ikke. Du kan træne og blive jævnt stærkere alene på grønsager. Optimalt? Tjah, det er her det bliver tricky... - hvis man vil optimere så mange parametre som muligt, og har fuld tjek på sin overordnede diæt, så vil man have stor gavn af redskaber som BCAA, kreatin, BA, ALA osv.. osv.. men æder man efter tombolaprincippet, så gør disse ting ingen nævneværdig forskel, og man bør finjustere sine prioriteringer andet steds.

A Menace To Chicken skrev:Garik skrev:A Menace To Chicken skrev:Garik skrev:delasson skrev:BCAA hjælper da 100 % på mig, jeg løfter tungere og kan tage flere gentagelser og det er så under cut, har lavet forsøg med hvor jeg ikke tog BCAA og hvor jeg tog BCAA et par gange og det hjælper i hvert falde mig
.. end ikke Dianabol gør dig stærkere "her og nu i sekundet, du spiser dem".
Og du bliver ikke stærkere af kyllingefileter i overført betydning, du bliver stærkere af at spise kyllingefileter. Forudsat du træner fornuftigt, sover adækvat og i øvrigt har en sund, varieret kost. Pointen her er, at BCAA's er et udmærket værktøj, brugt rigtigt. Nødvendigt? Nej, men det er kyllingefilet heller ikke. Du kan træne og blive jævnt stærkere alene på grønsager. Optimalt? Tjah, det er her det bliver tricky... - hvis man vil optimere så mange parametre som muligt, og har fuld tjek på sin overordnede diæt, så vil man have stor gavn af redskaber som BCAA, kreatin, BA, ALA osv.. osv.. men æder man efter tombolaprincippet, så gør disse ting ingen nævneværdig forskel, og man bør finjustere sine prioriteringer andet steds.

Kuklinski skrev:Houd: Både du og jeg ved godt det ikke kommer til at finde sted, primært af 2 årsager:
1: ens BCAA er så lille bestanddel af ens samlede kost, hvilket gør det praktisk talt umuligt at isolere denne ene faktor i et videnskabeligt forsøg med en nogenlunde sample size (n).
2: Den videnskabelige praksis finder ofte sted med en enorm stor margin of error, hvilket gør, at resultaterne ofte må laves ud fra en vis mængde antagelser og ofte ikke foregår ud fra samme præmis.
Lad mig tage Gariks fine eksempel, hvor jeg må indrømme at jeg er ret uenig.
Hvis jeg nu tog og substituerede mine ca. 500g daglige kylling med en proteinkilde med væsentlig lavere BV og dårlige aminosyreprofil (lad det være fedtreduceret flæskesvær), så vil resultaterne over en længere periode ikke være de samme. Om videnskaben kan bevise dette er jeg i tvivl om, men man må vel også have en hvis fornuft tilstede.
All-in-all - BCAA er et fint kosttilskud under visse omstændigheder og er hos enkelte leverandører (UK) muligt at få til nogenlunde penge. Jeg benytter mig selv af det og er fint tilfreds.

Garik skrev:Kuklinski skrev:Houd: Både du og jeg ved godt det ikke kommer til at finde sted, primært af 2 årsager:
1: ens BCAA er så lille bestanddel af ens samlede kost, hvilket gør det praktisk talt umuligt at isolere denne ene faktor i et videnskabeligt forsøg med en nogenlunde sample size (n).
2: Den videnskabelige praksis finder ofte sted med en enorm stor margin of error, hvilket gør, at resultaterne ofte må laves ud fra en vis mængde antagelser og ofte ikke foregår ud fra samme præmis.
Lad mig tage Gariks fine eksempel, hvor jeg må indrømme at jeg er ret uenig.
Hvis jeg nu tog og substituerede mine ca. 500g daglige kylling med en proteinkilde med væsentlig lavere BV og dårlige aminosyreprofil (lad det være fedtreduceret flæskesvær), så vil resultaterne over en længere periode ikke være de samme. Om videnskaben kan bevise dette er jeg i tvivl om, men man må vel også have en hvis fornuft tilstede.
All-in-all - BCAA er et fint kosttilskud under visse omstændigheder og er hos enkelte leverandører (UK) muligt at få til nogenlunde penge. Jeg benytter mig selv af det og er fint tilfreds.
Kommer lige med et svar i morgen - I opfatter alle mit udsagn alt for sort/hvidt og tænker slet ikke på, at man muligvis indtager andre gode proteinkilder end lige 500 gram kylling. Come on.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster