Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1398
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1396

Følg bodybuilding.dk på

Bedre end rugbrød

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hva siger i til denne brød http://www.schulstad.dk/Produkter/Leveb ... hRugbroed/ kunne den erstatte rugbrød ? Ser ud til at gave mere fuldkorn pr 100 g end en rugbrød har og så er der meget mere protein i pr 100 g .... Så er det godt eller noget no go?

Reputation point: 0

Geografisk sted: jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 60.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ved ikke hvad for noget rugbrød du spiser - jeg tror aldrig jeg har set et rugbrød have under 8g kostfibre per 100g.

Når det er sagt, kommer det jo helt an på hvad du vil opnå med at spise det her i stedet. Der er jo som sådan meget få ting der er decideret no go, det kommer bare an på hvordan du opbygger din kost. Men du får mindre kostfibre i det her brød end i et rugbrød - så et godt alternativ er det da ikke.

Har du tilgengæld lyst til en skive franskbrød med laks - er det her nok en udemærket erstatning for franskbrødet :)

(Hov rettede lige fra fuldkorn til kostfibre - sad og sov da jeg skrev det :)
Sidst rettet af Phaeton 24. jan 2011, 11:00, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Geografisk sted: Søborg

Træner her: Fitness World Emdrup

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Phaeton skrev:Jeg ved ikke hvad for noget rugbrød du spiser - jeg tror aldrig jeg har set et rugbrød have under 8g fuldkorn per 100g.

Når det er sagt, kommer det jo helt an på hvad du vil opnå med at spise det her i stedet. Der er jo som sådan meget få ting der er decideret no go, det kommer bare an på hvordan du opbygger din kost. Men du får mindre fuldkorn i det her brød end i et rugbrød - så et godt alternativ er det da ikke.

Har du tilgengæld lyst til en skive franskbrød med laks - er det her nok en udemærket erstatning for franskbrødet :)

Ah, det er vist ikke meget mindre fuldkorn, man får i sandwichrugbrødet end i almindelige rugbrød. Sandwichrugbrød står til at indeholde 57 g fuldkorn pr. 100 g, mens Schulstads rugbrød indeholder fx 41 g fuldkorn pr. 100 g (kernegrov), 36 g fuldkorn pr. 100 g (gulerodsbrød), 58 g fuldkorn pr. 100 g (fuldkornsgrov) og 60 g fuldkorn pr. 100 g (multikernerugbrød). Og generelt afviger næringsindholdet i sandwichrugbrødet ikke specielt meget fra rugbrødenes. Så jeg ville da mene, at man udmærket kan spise sandwichrugbrød i stedet for almindeligt rugbrød, hvis man har mere lyst til det. :)
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal ikke vælge dit brød på baggrund af proteinindholdet. Proteinkvaliteten fra korn er lav, og selve mængden bliver ligegyldig når du putte pålæg på.

Fuldkornsparamtren er mig bekendt nogenlunde ens henover det produktsortiment (og kommer snarere an på vandindholdet end særligt meget andet)

Hvis du ikke kan lide rugbrød skal du da hellere ned gerne spise det der. Jeg mener ikke du vil mærke eller se nogen som helst forskel.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)

Ja dette her brød har lige så meget kostfiber som rugbrød og har FLERE FULDKORN PR 100 g end alm. rugbrød,

Geografisk sted: jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 60.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster