Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Bedste styrketræning til vægttab

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle.

Jeg er pt. ved at tabe mig, og mangler omkring 15-20 kg. endnu før jeg er tilfreds
Jeg har netop meldt mig ind i et træningscenter, da jeg har jeg tabt mig lige under 20 kg. ved sundere kostvaner og mere motion (løbet nogle gange om ugen; nogle uger mere end andre)
Jeg har efterhånden læst mange steder, at det er supergodt at styrketræne ved vægttab, da flere muskler = større forbrænding. Derudover kan jeg godt lide den hårde styrketræning (Jeg har med meget lille succes trænet lidt i træningscenter før - mistet interessen hurtigt, manglet motivation, etc.)
Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvilket program, jeg skal give mig i kast med. Mange af dem jeg finder via Googlesøgning og de utallige fitness-apps til iPhone, er som regel specifikke til et bestemt formål - mere masse, større arme, six-pack, store biceps, osv. Umiddelbart, tænker jeg, vil det ikke være optimalt at træne efter et program der sigter efter højere masse, da jeg jo stadig prøver at være i kalorieunderskud således at jeg taber mig. Jeg er selvfølgelig med på at energiforbruget alene ved træningen er med til at holde kaloriebalancen nede, men jeg er selvfølgelig også interesseret i at træne på den allermest optimale måde, og få den optimale muskelforøgelse ud af træningen, selvom målet pt. ikke er masse eller definerede muskler, men bare fedtforbrænding (for nu)

Så spørgsmålet er kort: Hvad er det bedste styrketræningsprogram at kombinere cardio-træning med i forbindelse med vægttab?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Med et definitivt spørgsmål, hvor at du søger et helt specifikt svar, kommer du til at få rigtig mange forskellige svar herinde :)
og uenigheder.

Hvis det er rigtigt at du "mangler" at tabe ca 20 kg, vil du som udgangspunkt vinde en del ved næsten al slags styrketræning.

Men som udgangspunkt har du nogle få parametre at justere på; Intensitet, volume og frekvens

Volume værende mængden af arbejde du laver under en træning
Intensitet værende i hvor høj en grad du er presset
og frekvens er hvor mange gange du rammer de respektive muskelgrupper.

Mike Mentzer udlagde versionen om HIT som værende det mest ideale indenfor træning, med blandt andet fedtforbrænding som værende et mål. At han selv ikke trænede det kan så sætte det lidt i perspektiv.
Grundlæggende har Mentzer ret i at det er et spørgsmål om høj intensitet.

Men helt grundlæggende vil næsten alt træning stimulere til fedt tab så længe du ikke æder for meget.
Anvend "kostplan" funktionen på dette forum istedet og vælg et helt simpelt og grundlæggende program som back-to-basics.

Ps.
Der ligger 1000'er af tråde herinde, søg lidt rundt.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding