Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 690

Følg bodybuilding.dk på

Begynder, Program og Øvelser

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

.
Sidst rettet af Windfeldt 17. nov 2011, 21:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

God fremgang, men hvordan er fremgangen i kg?
Hvis du har mulighed for at træne hver dag, ville et 3-split være godt. Jeg kører det selv.
Fokuser meget på basisøvelser og teknikken.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

chestpumper skrev:God fremgang, men hvordan er fremgangen i kg?
Hvis du har mulighed for at træne hver dag, ville et 3-split være godt. Jeg kører det selv.

Fremgangen i kg er minimal tror jeg har taget 2-3 kg på. Det er jeg dog overbevist om er pga. dårlig kost, hvilket jeg netop er gået i gang med at ændre.

3 split hvordan fungere det (er helt blank på området) hvordan er dine dage planlagt. Jeg synes min træning bliver lige lovlig kort med det her program og hvis jeg speeder lidt op kan jeg næsten tage det på 45min dog tager ben/skulder dag lige længere.
Forresten er det sådan her nu 1. træning Bryst/Triceps 2. træning Biceps/Ryg 3. træning Ben/Skulder
Brugeravatar

Enig, hvis teknik osv er på plads. Men ellers et 2-split.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Jamen så vidt jeg kan se kører du allerede et 3 splits program, eller det gør du jo så egentlig ikke hvis det "kun" er 3 dage om ugen du træner...
Jeg har kørt det samme som du har før og der ser træningen nogenlunde sådan ud:

Dag 1: Bryst/triceps
Dag 2: Ryg/biceps
Dag 3: Ben/skulder
Dag 4: fri
Dag 5: Forfra

Håber det hjælper lidt på det, under alle omstændigheder god træning :)

Reputation point: 15

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym

Kostplan: Ingen kostplan

Windfeldt skrev:

Fremgangen i kg er minimal tror jeg har taget 2-3 kg på. Det er jeg dog overbevist om er pga. dårlig kost, hvilket jeg netop er gået i gang med at ændre.

3 split hvordan fungere det (er helt blank på området) hvordan er dine dage planlagt. Jeg synes min træning bliver lige lovlig kort med det her program og hvis jeg speeder lidt op kan jeg næsten tage det på 45min dog tager ben/skulder dag lige længere.
Forresten er det sådan her nu 1. træning Bryst/Triceps 2. træning Biceps/Ryg 3. træning Ben/Skulder

Det er det samme som jeg kører.
Men min træning tager lidt over 1 time. Jeg kører med 2-3 min pause, strict teknik.

Fx. på bryst, triceps (skulder for mit vedkommende). Der kører jeg mange sæt bænkpres, sommetider også nogle sæt dips/inc/fly. Det varierer lidt, men jeg satser 100% på basisøvelser med en god teknik, kører sjældent isolationsøvelser. Det er nok mere smag og behag, nogle får også et bedre pump af at ramme musklen fra forskellige vinkler.
På bendagen kører jeg også masser af squat, efterfulgt at legpres. Det gør at jeg er fri for at køre en masse forskellige øvelser, da basis rammer flere på en gang.
Brugeravatar

FreshLifter skrev:Jamen så vidt jeg kan se kører du allerede et 3 splits program, eller det gør du jo så egentlig ikke hvis det "kun" er 3 dage om ugen du træner...

Mange tak :) som et afsluttende spørgsmål til dit svar. Med mit nuværende program er det hver anden uge f.eks. Tung bryst (færre gentagelser) og ugen efter er det så Tung triceps. Skal jeg fortsætte med det? og skal jeg køre samme øvelser begge gange på ugen? til f.eks. bryst :)
Brugeravatar

Windfeldt skrev:
FreshLifter skrev:Jamen så vidt jeg kan se kører du allerede et 3 splits program, eller det gør du jo så egentlig ikke hvis det "kun" er 3 dage om ugen du træner...

Mange tak :) som et afsluttende spørgsmål til dit svar. Med mit nuværende program er det hver anden uge f.eks. Tung bryst (færre gentagelser) og ugen efter er det så Tung triceps. Skal jeg fortsætte med det? og skal jeg køre samme øvelser begge gange på ugen? til f.eks. bryst :)

Der må jeg være dig svar skyldig da jeg, lige meget hvilket program jeg har kørt efter, ikke har haft meget fokus på triceps og biceps. Ikke at jeg ikke har trænet dem, men jeg har altid haft størst fokus på basisøvelserne.
Da kørte programmet, delte jeg det op så det så nogenlunde sådan ud:
Træning A: Dag 1, 2 og 3 - tungt, med 5 sæt i basisøvelserne og få reps
Træning B: Dag 5, 6 og 7 - let, 3-4 sæt og mange reps

Det virkede udmærket for mig, men kender også et stykker som har kørt tungt både i træning A og B med god progression, det er vel smag og behag.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym

Kostplan: Ingen kostplan

Fremgang er helt sikkert at spore, men kosten er der hvor fokus skal være, som du også selv kommer ind på! :)
Da du ikke har trænet længere end du har, ville jeg starte med et fullbody eller 2-split og drage nytte af de begyndergains du kan opnå i starten uden den "store" indsats. At køre alt for høje split fra start er meningsløst, da din krop til at starte med vil responderer super fint på nogen tæsk fra basisøvelser, hvilket hovedelen af din træning bør bestå af.
Når du derefter har fået lidt erfarning kan du kaste dig ud i mere eksotiske programmer, højere split osv.
Du kan eventuelt kigge på dette:
artikler/traeningsprogrammer/hst-hypertrophy-specific-training.html

Give 'em hell! :twisted:

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Vesterling skrev:Fremgang er helt sikkert at spore, men kosten er der hvor fokus skal være, som du også selv kommer ind på! :)
Da du ikke har trænet længere end du har, ville jeg starte med et fullbody eller 2-split og drage nytte af de begyndergains du kan opnå i starten uden den "store" indsats. At køre alt for høje split fra start er meningsløst, da din krop til at starte med vil responderer super fint på nogen tæsk fra basisøvelser, hvilket hovedelen af din træning bør bestå af.
Når du derefter har fået lidt erfarning kan du kaste dig ud i mere eksotiske programmer, højere split osv.
Du kan eventuelt kigge på dette:
artikler/traeningsprogrammer/hst-hypertrophy-specific-training.html

Give 'em hell! :twisted:

Tak skal du have :-) vil kigge lidt på det program du linker til.
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster