Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1328
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1326

Følg bodybuilding.dk på

Bench and Nothing but the Bench

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

I følge Pavel Tsatsouline, kan man nøjes med at køre bænkpress som eneste øvelse, kan det virkelig passe. Vil det ikke give problemer pga. styrkeforskelle i kroppen???

Se artikel: http://www.elitefts....t_the_bench.htm

"Forty-six year old Vladimir trains three to five times a week, depending on how busy he is at work. The only exercise that he does is the bench. He doesn’t do any lat work, dumbbells, inclines, or close-grips. Just the powerlifting style bench."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Umiddelbart vil jeg heller ikke mene det er det mest hensigtsmæssige. Det er dog værd at påpege, at der er meget stor forskel på bare at ligge sig ned på bænken og presse løs på stangen, og så på et styrkeløfts bænkpres med fuldt opspænd, leg drive og hele molevitten. Jeg kan godt til tider mærke træthed og en anelse pump i den øverste del af ryggen, når jeg kører tung bænkpres med fuld opspænd og det hele. Men om det er nok til at undgå ubalancer og de skader som man risikere følger med, skal jeg ikke kunne sige. Der sker jo ikke det store ved at supplere med lidt rows. Selve ideen med at man kan nøjes med ganske få øvelser er dog god nok. Jeg vil vove at påstå, at alle kan blive store og stærke med under en håndfuld øvelser, hvis man fokuserer godt og grundigt på dem, og kører dem tungt og med meget stor sæt volumen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil dog også mene at det bedste ville være at sprede glæde ud over alle muskelgrupper. Der findes jo mange koncepter der arbejder ud fra en gang træning om ugen eller som her, bare én øvelse og ikke andet. Der er en grund til at de koncepter dør hurtigt. Hvis man ikke gider træne, bider man let på sådan nogle koncepter, men som med alt andet, så får man dårlige resultater, hvis man smider en dårlig indsats i det.

Man får da helt sikkert aktiveret en stod del muskler, men det er altså ikke tilstrækkelig træning til at bygge en solid og stærk krop. Hvis man kun måtte vægle én øvelse, ville bænkpres i hvert fald ikke være mit førstevalg. Der findes øvelser der bidrager bedre til generel holdnings- og styrkeøgning.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online