Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1328
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1326

Følg bodybuilding.dk på

Bentræning før bryst i 2-split??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej gutter. Har ikke lige brugt min bruger herinde rigtig længe men tænkte jeg skulle til at starte op igen.

JEg tænkte på om det kunne være smart at træne ben på samme dag som bryst og før bryst i et to split, hvis man ønsker et større bryst? Jeg læste bodylabs artikel om benteæning før biceps for større biceps fordi benteæning udskiller testosteron. Kan det samme så gøre sig gældende hvis du træner squat og læg pres lige før bryst?

Altså:
Dag 1: ben, bryst, skulder, triceps
Dag 2: ryg, biceps, ABS?

På forhånd tak
"All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them" - Walt Disney

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 113.00
- Dødløft: 107.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Skittles skrev:Hej gutter. Har ikke lige brugt min bruger herinde rigtig længe men tænkte jeg skulle til at starte op igen.

JEg tænkte på om det kunne være smart at træne ben på samme dag som bryst og før bryst i et to split, hvis man ønsker et større bryst? Jeg læste bodylabs artikel om benteæning før biceps for større biceps fordi benteæning udskiller testosteron. Kan det samme så gøre sig gældende hvis du træner squat og læg pres lige før bryst?

Altså:
Dag 1: ben, bryst, skulder, triceps
Dag 2: ryg, biceps, ABS?

På forhånd tak

Det handler nok mest om at du skal huske at træne ben da i det store sammenhæng så giver det mere for kroppen.

Hvis du vil lave 2 split så lav det sådan at du kan nå at restituere fra squat til dødløft og visa versa. Dødløft rammer lænden og ligeså gør squat men dødløft rammer også i øvre ryg så del dem gerne op med dødløft på ryg dagen (se herunder skifter jeg imellem dødløft og squat på ben, ryg dagen)

Jeg træner selv 2 split noget hen af dette.

Split 1. Incline bænk, decline bænk, weighed dips, military press, french press, dumbell flys og evt lidt andre øvelser af de muskelgrupper.

Split 2. Squat/dødløft (skifter mellem de 2 øvelser pr split 2) BoR, T-bar, Seated row, evt. curls og calf raise og enkelte øvelser af samme muskelgruppe alt efter energi.

Skal så siges at min volume kan snildt ligge noget af 10x6 pr øvelse i de store og 3x8 isolerede eller højere reps.

Logbog: Ingen logbog

Flyttet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Okay, men i foelge artıklen http://news.bodylab.dk/nyt-fra-forskern ... orre-arme-

Saa paavırker det umiddelbart lige efter at man har traenet ben? Mere derfor jeg spoerger, om det saa var mulıgt at goere det samme for bryst?
"All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them" - Walt Disney

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 113.00
- Dødløft: 107.00

Det er svært for os at sige, hvad du skal gøre. Der har været meget snak, om squat påvirker din overkropsstørrelse. Men intet bevist. Du skal efter min mening bare prøve dig frem. Giv den gas og se om det er godt for dig :)
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster