Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Besynderlig markant hjertebanken

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

I går og i dag har jeg oplevet en lidt speciel markant hjertebanken. Det er meget mærkeligt idet at denne hjertebanken kommer uden nogen rigtig fysisk anstrengelse. Hvis jeg går hen og sætter mig i en stol, kan den bare komme lige pludselig. Jeg har prøvet at mærke om min puls stiger tilsvarende, men det synes jeg egentlig ikke at den gør, - hjertets slag bliver kun kragtigere virker det til.
Jeg kunne godt mistænke det som værende symptom på for højt blodtryk, men så ville jeg tro at jeg ville kunne mærke en stigende intensitet af pulsen. Omvendt kan det også godt være at pulsen er stigende; det er bare ikke noget jeg lige kan mærke. Derudover ville jeg også synes det ville være mærkeligt, hvis det bar noget, der bare lige skete fra den ene dag til den anden plus at jeg er i pænt god løbeform. Det skal dog siges at jeg før har fået målt et ret højt blodtryk oppe på mit gamle gymnasium.

Er der nogle af jer der har oplevet denne mærkelige markente hjertebanken, der bare lige pludselig kommer, selvom man ikke anstrenger sig fysisk, - eller for den sags skyld psykisk.

Nuvel, jeg skal selvfølgelig til lægen i morgen, men jeg ville nu alligevel gerne høre om der er nogle der har oplevet lignende eller kan give et uforbeholdent bud på, hvad fuck der sker?
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har haft mange tilsvarende episoder, og er også gennem tjekket div. læger. Dog fejler jeg ingenting, og det samme gør sig højst sandsynligt også gældende for dig. Jeg får det primært i stressede perioder, og også af andre årsager...

Men få tjekket blodtrykket, da det ikke er sundt at rende rundt med et for højt blodtryk. Ellers er det nok bare de elektriske impulser der spiller dig et puds.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

ikke bare det man kalder hjertebanken? Søg læge og få klar besked, men det er nok bare stress eller lignende...
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Det er meget almindeligt med hjertebanken, især i årene imellem 15 og 30. Jeg har også prøvet det rigtigt mange gange i vekslende grad. Det kan også skyldes andet, så jeg er ret sikker på at din læge kommer at tjekke lidt blodprøver i morgen.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Lige for at repræsentere lidt god stil, må jeg hellere fortælle, hvad jeg fandt ud af med lægen, så denne tråd får lidt værdi.

Jeg har ikke et for højt blodtryk. Faktisk sagde min læge derimod at jeg måtte godt nok være i god form, for mit blodtryk var kun 110 over 60. Svaret på denne hjertebanken får jeg nok aldrig, men jeg kan kun henvise til hvad der er blevet skrevet tidligere af mulige forklaringer. Men umiddelbart ingen grund til at slå alarm.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

madein89 skrev:Lige for at repræsentere lidt god stil, må jeg hellere fortælle, hvad jeg fandt ud af med lægen, så denne tråd får lidt værdi.

Jeg har ikke et for højt blodtryk. Faktisk sagde min læge derimod at jeg måtte godt nok være i god form, for mit blodtryk var kun 110 over 60. Svaret på denne hjertebanken får jeg nok aldrig, men jeg kan kun henvise til hvad der er blevet skrevet tidligere af mulige forklaringer. Men umiddelbart ingen grund til at slå alarm.

Fedt at du vender tilbage, og godt at du har så fint et blodtryk.

Så kan du også, næste gang det evt. sker, slå koldt vand i blodet da det jo ikke er fordi der er noget umiddelbart i vejen med "the old ticker".
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tilbage til Off topic

Brugere online