Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1036
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1034

Følg bodybuilding.dk på

biceps og proteinsyntese..

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej pumpers :D

Er der ikk nogle af jer der kort (2-3 linjer) kan forklare mig hvad proteinsyntesen er. Skal bruge det til noget fremlæggelse imorgen, hvor jeg er blevet bedt om kort at nævne det, men har ingen idé om hvordan jeg skal formulere det til folk, som er helt uviddende indenfor emnet.

En anden ting er, om en af jer kan forklare mig hvorfor hammercurls skulle give mere "top" på biceps og finde et ordentligt billede hvor jeg kan vise det med stimuleringen af musklen.
Forstå mig ret :-D

Skal huske og sige det er på 1.G niveau.. Og jeg aner ikk hvilket niveau jeg skal forklare det på.

På forhånd tak:)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Dette er et godt link.

Hammer Curls giver heller ikke nogen top på biceps, den stimulere bare den lille muskel mellem underarm og biceps mere end regular curls.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 205.00

Lyngbeck skrev:Dette er et godt link.

Hammer Curls giver heller ikke nogen top på biceps, den stimulere bare den lille muskel mellem underarm og biceps mere end regular curls.

Ja, det har jeg nok prøvet at søge på. Men hvis det skal forklares kort, hvad skal der så siges og på hvilket niveau?

Og ja det med biceps er selvfølgelig rigtig. Men jeg skal bruge et billede hvor jeg vil forklare det mere præcist og med de latinske navne på musklen. Så hvis du ligger inde med et godt billede hvor det kan ses må du gerne linke til det..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Dødløft: 180.00

Den muskel vi normalt omtaler som biceps, hedder biceps brachii og har to hoveder; et langt og et kort. Nogen mener at bestemte curlvarianter (især div hammercurl-varianter, samt barbell-curls med neutralt greb) skulle rekruttere det ydre, lange, hovede mere end det korte, indre hovede - og dermed give mere peak, især bagfra - som i back-double-biceps-pose. Dette er dog ren broscience, og har intet videnskabeligt på sig, så vidt jeg ved.

Billede

Hammercurls, samt anden flexion af underarmen hvori hånden er proneret ell. semi-proneret (som i overhåndsgreb og neutralt greb) rekruttere udover biceps brachii også en muskel kaldet brachioradialis - som hæfter nederst på overarmsknoglen og øverst på underarmsknoglen:

Billede

.. derudover bør nævnes at biceps brachii har en lille, og knap så kendt, ven der løber under selve biceps brachii og lyder navnet brachialis:

Billede

Brachialis assisterer biceps udelukkende ved flexion med supineret (underhånds) greb, ligesom brachioradialis assisterer udelukkende ved proneret greb. Sådan, groft sagt. Iflg. gældende broscience skulle det være muligt, ved brug af concentration curls, dumbbell-preacher curls o-lign. at fokusere på aktivering af brachialis - som derved (når den vokser) skulle medvirke til at "skubbe" selve biceps brachii opad, og på den vis give det eftertragtede peak. Dette er der dog heller intet videnskabeligt belæg for, mig bekendt.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg siger mange tak for hjælpen! :D
Brugeravatar

Styrkeliste