Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

NoGood skrev:1: Bill Starr's princip om Heavy-Light-Medium går ud på at man har en tung dag som bliver efterfulgt af en let dag med en workload svarende til 70-80% af den tunge dag og en medium dag med en workload svarende til 80-90% af den tunge dag. På den lette dag tager du 80% af din tunge dags squat i stedet for de 20kg mindre som der foreslåes i artiklen.
Workload = sæt*reps*kg
2:
Du skal hver uge skyde efter at løfte en højere vægt end forrige uge på dit topsæt. Hvis du ikke får den op på 5 reps, ændrer teknik eller forkorter ROM har du ikke fået vægten op og du prøver igen næste uge. Hvis du ikke får den op efter 3 workouts foreslår jeg du tager 10-15% af vægten af og arbejder dig op igen.
For de flestes vedkommende kan de kun lægge 2,5kg på om ugen, med mindre de har helt små skiver eller andet.
3:
De 2x15 ville jeg køre således at du går til failure på begge sæt og når du gennemfører 15 reps i første sæt øger du vægten og arbejder dig op igen. Det skulle ikke dræne dig specielt meget da det er isolationsøvelser. Som nævnt tidligere er det bare lir, så du skal ikke lave så meget hurlumhej ud af øvelserne. Eventuelt kan du tage dem i et circuit så du bliver hurtigere færdig.

NoGood skrev:Det er kun Squat der trænes 3 gange om ugen. Onsdag kan du enten køre back squat med 80% af mandagens vægt eller front squat. Fredag kører du med højere vægt end mandagens squat, men lavere volumen.
I alle de andre øvelser forsøger du fortsat at slå en 5RM eller en rep pr i dips og chinups. Du presser dig hårdt alle dage, men af erfaring kan jeg fortælle at du vil føle dig pænt smadret efter mandagens træning!![]()
Et circuit:
Du kører nogle øvelser lige efter hinanden og gentager når du er færdig med den sidste øvelse. Så for dig kunne det være:
A1 Curls
A2 Lateral Raise
A3 Triceps Extension
I hver af øvelserne arbejder du med en vægt du kan tage 12-15 gange i første sæt. Kør øvelserne A1 til A3 uden pause, det er 1 circuit. Derefter kan du tage en kort pause eller fortsætte ind i andet circuit.
BillStarrsProgram skrev:Er ens bedste 5 rep sæt f. eks 100 kg i bænkpres, så ser et bænkpres pas således ud:
20 kg x 5 reps
40 kg x 5 reps
60 kg x 5 reps
80 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps

Changes skrev:Arh tusind tak !
Dog lige et andet spørgsmål, er det ikk lidt svært at forsøge at øge top i bænk hver gang ? Træner nemlig alene, og kan lige se jeg ikke kan øge den..

Changes skrev:Det magter jeg ikk, for når han ser mit topsæt begynder han at grine i stedet for at hjælpe.. ;)
Men det må jeg vel prøve :p tak for hjælpen gutter.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster