Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

Billig andelslejlighed, fordele og ulemper?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey, mig og damen står og skal flytte til København, og egentlig var planen en lejelejlighed da tidshorisonten kun er 2 år inden vi vender hjem igen. Men fandt så en andel til 100000, hvilket jeg umiddelbart ikke synes er galt. Den månedlige leje er så
Dog 5500 om måneden for en 2v. I Vanløse. Hvad er fordelene/ulemperne ved at købe sådan en? De 100k har jeg selv, så
Skal ikke låne dem.

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Massage og Motion

Træner her: Massage og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

5500 i boligydelse for en 2v, så er der altså en del gæld i andelsforening. Du skal ihvertfald se andelsbolig foreningens regnskab, og se om de afdrager på lån osv,.. og hvad det evt vil betyde for dig hvis renten kommer til at stige.

Til sammenligning har jeg lige købt en 2v (56 kvm) i odense, helt nyistandsat køkken,bad + altan for 200k og 2400 i boligydelse. Jeg kommer til at sidde for små 4000 alt i alt med lån.

KBH er selvfølgeligt dyrere :)

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

ExILe2013 skrev:5500 i boligydelse for en 2v, så er der altså en del gæld i andelsforening. Du skal ihvertfald se andelsbolig foreningens regnskab, og se om de afdrager på lån osv,.. og hvad det evt vil betyde for dig hvis renten kommer til at stige.

Til sammenligning har jeg lige købt en 2v (56 kvm) i odense, helt nyistandsat køkken,bad + altan for 200k og 2400 i boligydelse. Jeg kommer til at sidde for små 4000 alt i alt med lån.

Det er godt nok billigt i Odense ;-) der er måske mange faldgruber i andel? Hvis nu en tilsvarende leje ville koste måske 7000 i leje, ville det så være billigere på de 2 år vi skal bo der?

Styrkeliste

JesperN skrev:
ExILe2013 skrev:5500 i boligydelse for en 2v, så er der altså en del gæld i andelsforening. Du skal ihvertfald se andelsbolig foreningens regnskab, og se om de afdrager på lån osv,.. og hvad det evt vil betyde for dig hvis renten kommer til at stige.

Det er godt nok billigt i Odense ;-) der er måske mange faldgruber i andel? Hvis nu en tilsvarende leje ville koste måske 7000 i leje, ville det så være billigere på de 2 år vi skal bo der?

Nu skal du jo ikke ud og låne lyder det til?

Andelslån afhængigt af din økonomi kan fås til mellem 5 og 9% rente per år.

Hvis vi regner med ca 8% koster det 8000kr om året i renter at låne 100.000. Så kan du jo selv fordele det ud per måned.

Du kan jo prøve at sammenligne med hvis du købte en ejerlejlighed, her kan du få fast forrentet til 4% måske lavere.

Den du kigger på koster 5500 per måned + 100.000 ( = ca 6100 per måned skulle du låne pengene).

Hvis du skal ud og låne 1 million til 4% koster det dig 40.000 om året koster det dig ca 3400 om måneden, + hvad der er af boligydelse, typisk en 2000kr.

Så den du kigger på svare ihvertfald til en ejerlejlighed der koster 1 mill, så kan du jo kigge rundt og se hvor du for mest for pengene...... der er dog det at i og med du regner med at sælge inden for 2 år er andel måske en bedre idee, da der er mindre risiko for større tab, samt færre omkostninger ved salg (optage,infri lån osv)

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

ExILe2013 skrev:
JesperN skrev:

Nu skal du jo ikke ud og låne lyder det til?

Andelslån afhængigt af din økonomi kan fås til mellem 5 og 9% rente per år.

Hvis vi regner med ca 8% koster det 8000kr om året i renter at låne 100.000. Så kan du jo selv fordele det ud per måned.

Du kan jo prøve at sammenligne med hvis du købte en ejerlejlighed, her kan du få fast forrentet til 4% måske lavere.

Den du kigger på koster 5500 per måned + 100.000 ( = ca 6100 per måned skulle du låne pengene).

Hvis du skal ud og låne 1 million til 4% koster det dig 40.000 om året koster det dig ca 3400 om måneden, + hvad der er af boligydelse, typisk en 2000kr.

Så den du kigger på svare ihvertfald til en ejerlejlighed der koster 1 mill, så kan du jo kigge rundt og se hvor du for mest for pengene...... der er dog det at i og med du regner med at sælge inden for 2 år er andel måske en bedre idee, da der er mindre risiko for større tab, samt færre omkostninger ved salg (optage,infri lån osv)

tak for svaret. er der egentlig typisk fællesudgifter ved ejer/andel som der ikke er med leje? bor til leje nu i et boligselskab og der giver vi nemlig ikke noget af nogen art til fællesudgifter.

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster