Jeg har fået arbejde nede i det lokale styrkecenter som styrketræningsinstruktør, og faldt her den anden dag tilfældigvis over et produkt de havde stående der nede: Bio Factor fra (link slettet).
Jeg har læst mig en smule klogere rundt på nettet, og produktet, som indeholder colostrum, skulle efter sigende øge både restitutionshastighed og forbrænding, hvilket uden videre lyder ganske godt
Baggrunden for at produktet skulle virke så effektivt, skulle være, at colostrum, som er modermælk fra køer, indeholder vækstfaktorer, aminosyrer og bioaktive proteiner, som sikrer, at den nyfødte vokser og udvikler sig i de allerførste uger af livet.
Umiddelbart synes jeg ikke, at jeg kan finde nogen "hage" ved, hvorfor dette ikke burde fungere?
Jeg læste dog også, at colostrum indeholde arveanlæg med antistoffer som skulle styrke dit immunforsvar - men os mennesker er jo ikke immun over for de samme ting som køer, og heller ikke omvendt?
Er der nogen der kan tilføje noget til dette, som måske vil opklare min undren? Vil også meget gerne høre hvis nogen har nogle erfaringer med produktet.
På forhånd tak.