Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1415
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Biostimulation

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg havde fået et gavekort til sådan en slags ''skønhedsklinik,'' hvor man kan ordnet en masse forskelligt. Så på deres hjemmeside at man kunne få en behandling med noget der hedder elektronisk biostimulation. Der efter sigende kan stimulere dine muskler nok til at vokse.
Jeg skulle selvfølgelig prøve sådan en behandling :-)
Derhenne får jeg sat nogle lapper på maven, brystet, ryggen og skuldre, og bliver forbundet til en stor maskine. Den sender strøm ind i kroppen nærmest (vidst nok), og jeg ligger og hopper og danser da mine muskler, uden min kontrol, konstant trækker sig sammen og slapper af. Jeg spørger om maskinen ikke bare er en fancy udgave af den man kan købe på tv-shop, hvortil der bliver svaret at den gør det samme, den går bare meget dybere...hmmm.
Men ihvert fald har jeg været øm dagene efter og kan mærke at mine muskler har været brugt, selvom jeg træner med vægte til daglig.
Så det stimulere jo ihver fald musklerne på et eller andet plan, meb nok til at man kan vokse?
Jeg kan ikke huske hvad maskinen hedder.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har prøvet noget lignende som skadesbehandling hos min fys.
Her var det dog gennem akupunkturnåle, forstået på den måde, at nålene bliver placeret i nogle "trigger-points", hvorefter der bliver sat strøm til nålene.
Det lyder måske smertefuldt, men det er det ikke, og jeg har haft stor glæde af behandlingen.
Vi joker tit med TV-shop udgaven, og jeg tvivler meget på om normale veltrænede mennesker kan få noget træningsmæssigt ud af at få sendt strøm gennem musklerne.

Men du har ret, man kan godt føle sig lidt "brugt" bagefter.
Jeg må dog gerne træne de dage, jeg får behandlinger, bare jeg gør det inden akupunkturen
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Interessant!

Er der andre der ved noget om dette?
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Umiddelbart vil jeg mene at det ikke burde give "det samme" som en egentlig træning.
Musklernes respons er i høj grad afhængig af nervestimulationen. Således er hvide og røde muskelfibre innerveret af forskellige typer nerveceller. Bytter man rundt på disse ændrer muskeltyperne karakter således at hvide bliver røde og vice versa. Kilde: Forelæser i cellulær fysiologi en gang på de tidlige semestre..

Reputation point: 65

Ideen kan godt bruges til at skabe muskelvækst ud over ren genoptræning. Problemet er bare lidt, at du skal have sendt en fandens kraftig strøm gennem musklen før den trækker sig hårdt nok sammen til rent faktisk at hypertrofiere af det.

Stik fingeren i stikkontakten - 6 sæt af 10 sek. And watch the muscles GROW!
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

mesomorf skrev:Ideen kan godt bruges til at skabe muskelvækst ud over ren genoptræning. Problemet er bare lidt, at du skal have sendt en fandens kraftig strøm gennem musklen før den trækker sig hårdt nok sammen til rent faktisk at hypertrofiere af det.

Men sådan en behandling med strøm varer jo en hel time. I mit tilfælde ihf. Og de forskellige muskler når at laveen hulens masse sammentrækninger. Så volumen er rigtig stor kan man sige. Det kan måske kompensere for den knap så høje intensitet?

Kostplan: Ingen kostplan

Listetyv skrev:
mesomorf skrev:Ideen kan godt bruges til at skabe muskelvækst ud over ren genoptræning. Problemet er bare lidt, at du skal have sendt en fandens kraftig strøm gennem musklen før den trækker sig hårdt nok sammen til rent faktisk at hypertrofiere af det.

Men sådan en behandling med strøm varer jo en hel time. I mit tilfælde ihf. Og de forskellige muskler når at laveen hulens masse sammentrækninger. Så volumen er rigtig stor kan man sige. Det kan måske kompensere for den knap så høje intensitet?

En times mavebøjninger stimulerer heller ikke muskelvækst :wink: Uanset om man bliver øm i maven.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Off topic