Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1682
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1680

Følg bodybuilding.dk på

Bizar krops ændring

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej forbipasserende her på Bodybuilding.dk!
Jeg startede på efterskole for 6 uger siden. Følgende har jeg bulket, med kun 3 måltider om dagen.
I alle 3 måltider har jeg søret for at spise varieret, men meget. Altså, indtil min mave sagde stop. (Er det desuden usundt?)

Det underlige jeg ser i dette er, at min krops type er ectomorph. Har altid været særdeles tynd, med en vægt som altid har forholdt sig på 62-63 kg. Og uanset hvad jeg spiste, fik jeg ingen resultater. Begyndte dermed med at spise hele 6 måltider om dagen (Hvilket var anbefaldt på nettet), men kunne slet ikke holde én uge ud.

I de 6 uger jeg har opholdt mig på skolen, har jeg taget 8 kg på, på 6 uger?! Jeg forstår det ikke rigtigt? Og nej, det er ikke ren fedt jeg får på kroppen, for mine muskelmasse forstørres kun og defineres en anelse.
Jeg er selvfølgelig glad for min bulking session, men der undres over at vægt øgelsen ikke tager længere tid?
Dog her på det sidste, har vægten ikke gået amok, for har ligget på 68 kg i et lille stykke tid, i forhold til de tidligere kg's, som bare forhøjede uge efter uge.

Har ingen styr på hvor mange kalorier jeg indtager om dagen, spiser bare det vi får serveret på skolen.

Hurtig rundown af hvad jeg typisk indtager af mine muligheder:

Til morgenmad: (7.30)

Faciliteterne til morgenmad er altid det samme. Starter ud med at spise en skål med yoghurt eller mælk (Afhænger af om der er yoghurt) og cornflakes. Til tider tilsætter jeg sukker, når mælk er valgt.
Bagefter spiser jeg enten 2 eller 4 hele boller (Afhænger af hvad jeg føler), med ost på hver skive.
Også drikker jeg 2 glas vand til.

Til frokost: (12.00)

Vi får meget hyppigt varm mad til frokost (Grundet af 3 kokke i køkkenet om eftermiddagen og kun 2 om aftenen).
Jeg tager hermed en stor del af hovedretten, samt massere af salat.
Hovedretten kan typisk være kød med kartofler, pasta, fisk og andre ting jeg ikke kan huske.
Også 2 glas vand til dette måltid, måske mere.

Aftensmad: (18.00)

Her får vi serveret rester fra frokost (Hvis der er).
Der er rugbrød og alt muligt slags pålæg man kunne forestille sig til smørmadder.
Hermed også 2 glas vand.

Til frokost og aftensmad tager jeg somregelt 2 - 2½ portion fulde tallerkener.
Spiser også én kapsel af fiskeolie med ingefær og en håndfuld peanuts (ristede og saltede), hver dag.
Jeg får 8½-9 timers søvn.
Vi har en rute som vi skal gå hver dag (4-5 km.) man bestemmer selv om man vil gå, løbe eller cykle den. Jeg går, for ikke at forbrænde for meget.

Hvad kan skyldes at jeg tog så hurtig på i vægt, uden at blive fed?
Lige til orientering, så er jeg 15 år og træner 3 gange og ugen. Ca. 45 min. til 1 time hver gang, med relative tunge vægte.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Væske kan være en stor del af forklaringen, når du øger dit madindtag forøger du også mængden af vand din krop binder :)
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Reputation point: 30

Hør her. Du på efterskole, det et helt års sommerferie, og når du er færdig med efterskolen så det uddannelse og forpligtelser så nyd det. Da jeg var på efterskole spiste vi det vi lige følte for i det givende tidspunkt hvis man spørg mig må træning på ingen måde fylde for meget i hverdagen. Men du kan jo sagtens træne de 3 gange om ugen. Men syntes bestemt ikke du skal side og spekulere ved hvert måltid om du nu får det rigtige og nok/ for meget.

Men de 8 kg lyder som den gang jeg selv startede og spiste alt for meget og det gjorde jeg fordi jeg troede jeg kunne spise mig stærk:-)
Så slap lige af med mængderne

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Taekwondo body skrev:
Men de 8 kg lyder som den gang jeg selv startede og spiste alt for meget og det gjorde jeg fordi jeg troede jeg kunne spise mig stærk:-)

Jeg er helt, helt uenig. Man skal spise for at blive stor og stærk, og hvis trådstarter vejer 65-68kg skal han bare i gang med at spise.

Trådstarter, hvis du træner tre gange om ugen og tager på, så fortsæt. Det er nu du skal gøre det, hvor din testosteronproduktion er høj. De første par kg. kan være vandvægt fordi du spiser mere salt og kulhydrat og derfor binder mere væske, så vent nu og se om vægtøgningen ikke bliver mere stabil. Du kan evt. tage kropsmålinger sammen med dine vejninger og holde øje med, om det er din talje eller dine overarme der vokser.

Ps. Jeg håber, at du træner ordentligt og bruger et ordentligt program. Hvis du ikke helt ved hvad du laver i vægtrummet, så søg lidt herinde på siden efter begynderprogrammer.

Pps. "Ectomorph" og de andre kropstyper er forresten noget uddateret lort. Det blev skabt af en psykolog, ikke en fysiolog, i 40'erne, og de er overhovedet ikke bundet i nogen form for fysiologisk videnskab. Så lad være med at se på dig selv som bundet i nogen form for kropstype, du kan ændre på din kropstype hvis du spiser og træner klogt.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

TrexMode skrev:
Taekwondo body skrev:

Jeg er helt, helt uenig. Man skal spise for at blive stor og stærk, og hvis trådstarter vejer 65-68kg skal han bare i gang med at spise.

Trådstarter, hvis du træner tre gange om ugen og tager på, så fortsæt. Det er nu du skal gøre det, hvor din testosteronproduktion er høj. De første par kg. kan være vandvægt fordi du spiser mere salt og kulhydrat og derfor binder mere væske, så vent nu og se om vægtøgningen ikke bliver mere stabil. Du kan evt. tage kropsmålinger sammen med dine vejninger og holde øje med, om det er din talje eller dine overarme der vokser.

Ps. Jeg håber, at du træner ordentligt og bruger et ordentligt program. Hvis du ikke helt ved hvad du laver i vægtrummet, så søg lidt herinde på siden efter begynderprogrammer.

Pps. "Ectomorph" og de andre kropstyper er forresten noget uddateret lort. Det blev skabt af en psykolog, ikke en fysiolog, i 40'erne, og de er overhovedet ikke bundet i nogen form for fysiologisk videnskab. Så lad være med at se på dig selv som bundet i nogen form for kropstype, du kan ændre på din kropstype hvis du spiser og træner klogt.

Undrede mig også markant over frarådet om at spise store mængder. Men tak for at understrege det TrexMode!
Jeg vil udentvivl fortsætte med at bulke til jeg segner! Mainly var mit mål 70 kg, men nu, hvis min vægt stiger hurtigt videre, går jeg efter de 75. Det er NU at jeg vil have følelsen af at være stor og have kød på kroppen, så jeg er synlig bag lygtepælen.

Jeg har selvfølgelig et program at følge, som er lidt mere for øvede; Har trænet i lidt over 1 år.

Jeg er stadig særdeles uvidende inde for dette og kan stadig forvirres over hvad er sandt og forkert på internettet. Men glemmer alt om forskellige kropstyper osv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Post lige dit program :D
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Reputation point: 30

Efterskole, siger du. Det betyder, at du er i midten af teenageårene og derfor snildt stadig, kan have en slat pubertet og naturlig vækst tilgode som, kombineret med dine begynder-gains og højere kalorieindtag, munder ud i en hurtig øgning af din muskelmasse.

Det er vel næppe mere eksotisk end det.

Udnyt det, træn og æd og træn og æd og husk at passe din skolegang, og scor noget teenage punani.

Good times.
Noodle salad.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Son of Zelus skrev:Post lige dit program :D

Er ikke helt sikker på at jeg kan alle navnene på øvelserne, kan bare huske hvordan man udfører dem i hovedet.

Mandag: Skuldre og arme.

Dumbbell Shoulder Shrugs: 20 reps, 4 sets. Starter med 15 kg og går længere op for hvert set.

Dumbbel Shoulder Press: 12 reps, 4 sets. -II- (mindre vægte)

Lateral Raise: 12 reps, 4 sets. Er ikke særlig stærk i dette punkt, så 5 kg.

Bicep Curls: 12 reps, 4 sets. 10 kg.

Tricep Kickback: -II-

Tricep Pulldown: 12 reps, 4 sets. 12.5 kg, går længere op for hvert set.

Dumbbell Tricep Extension: 12 reps, 4 sets. 15 kg.

Onsdag: Fuld ben og ryg.

Leg Press: 12 reps, 4 sets. 100 kg.

Elevated Calf Raises: 12 reps, 4 sets. 18 kg.

Lateral Pulldown: 12 reps, 4 sets. 45 kg.

Lateral Pulldown Behind Back: 12 reps, 4 sets. 35-40 kg.

Fredag: Bryst og mave.

Bench Dumbbell Press: 12 reps, 4 sets. 18-22 kg.
    (Begrænset motionsrum, ingen vægtstang :verysad: )

Endnu en bryst øvelse, hvilket jeg ikke kan huske eller finde hvad hedder.

Reverse Crunch - 20 reps
    Toe Touches - 20 reps
    Plank - 30 sekunder.
    Udføres 4 gange uden pause.
Brugeravatar

Styrkeliste

A Menace To Chicken skrev:Efterskole, siger du. Det betyder, at du er i midten af teenageårene og derfor snildt stadig, kan have en slat pubertet og naturlig vækst tilgode som, kombineret med dine begynder-gains og højere kalorieindtag, munder ud i en hurtig øgning af din muskelmasse.

Det er vel næppe mere eksotisk end det.

Udnyt det, træn og æd og træn og æd og husk at passe din skolegang, og scor noget teenage punani.

Good times.
Noodle salad.

Kan udentvivl se at det ikke var så underligt at stige i vægt så hurtigt :D
Synes bare det var rimelig ekstremt. Men nu er jeg blevet klogere på, hvad det skyldes.
Brugeravatar

Styrkeliste

Januszmedz skrev:
Son of Zelus skrev:Post lige dit program :D

Er ikke helt sikker på at jeg kan alle navnene på øvelserne, kan bare huske hvordan man udfører dem i hovedet.

Mandag: Skuldre og arme.

Dumbbell Shoulder Shrugs: 20 reps, 4 sets. Starter med 15 kg og går længere op for hvert set.

Dumbbel Shoulder Press: 12 reps, 4 sets. -II- (mindre vægte)

Lateral Raise: 12 reps, 4 sets. Er ikke særlig stærk i dette punkt, så 5 kg.

Bicep Curls: 12 reps, 4 sets. 10 kg.

Tricep Kickback: -II-

Tricep Pulldown: 12 reps, 4 sets. 12.5 kg, går længere op for hvert set.

Dumbbell Tricep Extension: 12 reps, 4 sets. 15 kg.

Onsdag: Fuld ben og ryg.

Leg Press: 12 reps, 4 sets. 100 kg.

Elevated Calf Raises: 12 reps, 4 sets. 18 kg.

Lateral Pulldown: 12 reps, 4 sets. 45 kg.

Lateral Pulldown Behind Back: 12 reps, 4 sets. 35-40 kg.

Fredag: Bryst og mave.

Bench Dumbbell Press: 12 reps, 4 sets. 18-22 kg.
    (Begrænset motionsrum, ingen vægtstang :verysad: )

Endnu en bryst øvelse, hvilket jeg ikke kan huske eller finde hvad hedder.

Reverse Crunch - 20 reps
    Toe Touches - 20 reps
    Plank - 30 sekunder.
    Udføres 4 gange uden pause.

Smid da 1 biceps, 2 ryg øvelser og 1 bryst mere ind hvis du skal køre sådan et program :----) + squat
Before you ask!! how much does it look like im benchpressing ???
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

For en gangs skyld spiser vores trådstarter igennem i forhold til de utallige tråde med "HJÆLP JEG KAN IKKE TAGE PÅ JEG SPISER OG SPISER".

Reputation point: 25

Kostplan: Vis kostplan

Dit program er til gengæld noget rod. Du har langt mere pres end ben og træk, og øvelsesvalget er i bedste fald tombola grænsende til clusterfuck.

Med din alder, og dermed underforstået din træningserfaring, i mente vil du være langt bedre tjent med et enkelt, solidt fullbody-program.

back2basics, find det her på siden.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Dit program er til gengæld noget rod. Du har langt mere pres end ben og træk, og øvelsesvalget er i bedste fald tombola grænsende til clusterfuck.

Med din alder, og dermed underforstået din træningserfaring, i mente vil du være langt bedre tjent med et enkelt, solidt fullbody-program.

back2basics, find det her på siden.

Har ellers kun fået gode resultater med dette program. Og grunden til jeg delte det op er, at jeg kun har 1 time til jeg skal tilbage på skolen. Og kl. 20.00 er det eneste tidspunkt på dagen, at jeg har tid til at træne.
Da jeg startede, med hjemmetræning, kørte jeg et fullbodyprogram. Det var særdeles meget behageligere med følelsen af at have udført øvelser i hele kroppen, fremfor kun udvalgte kropsdele.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis det passer bedre for dig at splitte det op, kan det stadig gøres bedre end det postede program. Overvej et upper/lower 2-split, det giver en langt bedre frekvens og fordeling ml. muskelgrupper.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Hvis det passer bedre for dig at splitte det op, kan det stadig gøres bedre end det postede program. Overvej et upper/lower 2-split, det giver en langt bedre frekvens og fordeling ml. muskelgrupper.

Burde også skifte på programmet. Har kørt dette i et halvt års tid nu.
Tak for forslaget :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online