Prøv at vise lidt interesse overfor Sandys virke, måske købe adgang til noget af hans materiale, for han er ret kompetent til at formidle hvordan de forsk. aspekter i testosteron hænger sammen, altså at det er fri test, den lave testosteronscore el tal, der er vigitgt, og at SHBG binder test og derfor inaktiverer det til det kan bruges til muskelbygning og i kroppens celler uden videre.
Også Hubermann er inde på dette i hans 1,5 timer video om testosteron, østrogen og kortisol, mener jeg den nævnes som... jeg finder den lige....:
Nå den er sgu 2 timer, men det er ret godt det hele, så tag og se den og gerne flere gange for du fatter helt sikkert ikke at huske og lære det hele første gang.
https://www.youtube.com/watch?v=qJXKhu5 ... ewHubermanHan har mange andre videoer, ny kommer hver mandag, og de er alle meget interessante, Jeg har fulgt ham siden han kun havde få tusinde subscribers, hvilket blot var få måneder tilbage; Og se hvor mange views hans videoer har,ligeså mange som subscribers, Han er meget interessant at høre på og gentagelse af vidoeerne er nok nær den bedste invesering man kan gøre, da de første par visning, ofte går med at finde ud af at det er pisse interessant.
By the way, han omtaler også hans test nvieau gik drastisk ned efter han begyndte at indtage 2 gram gurkemeje om dagen, en kendt faktor til at sænke testosteronniveauet.
Jeg har været oppe at tage mange gange mere om dagen, ja, måske 30 gram pr. dag, og havde også problemer med test og gains osv. Ja, her er måske god indikator på lavt testniveau, Jeg kunne ikke rigtig skabe gains og fik slet ikke pump på musklerne selvom dette var præcis hvad jeg søgte, trænede efter og tilstræbte og ved hvordan at skabe, Jeg indtog også masser af lakrids, du ved, de der 100% ren lakrids i stenhårde klumber uden sukker, og også lakrids er test nedsættende, blodtryksforøgende, jeg havde enorm hovedpine i den periode, og indtog masser af nellikker, jeg købte 25 kg sæk og spiste fra en ende af, toppen først, også hver dag og vigigt for dig, antiinflamatorisk kost er testosteronsænkende, dvs. når folk rigtigt vil være sunde fordi de blvier seriøse med deres træning, kan de ofte risikere at sænke deres præstationsniveau og testniveau fordi de indtager mange antiinflamatoriske fødevarer og lever antiinflamatorisk, sundt.
Jeg har dog i mente at søge om dette ikke blot gør, at man kan presse kroppen meget længere uden el. før den ellers vil blive så belastet og betændt, så man altså kan træne meget mere og længere og oftere uden at blive overtrænet.
SANDY(!!!), har du ide om denne tilgang er brugbar, valid at undersøge el. studere mulighed for iværksættelse af? Jeg elsker at træne og erfare og lære optimering af belastning og brug af pump på krop, belastning af og på led, knogler, osv.