Det vil sige jeg skal ha' kombineret mit bodybuilding træningsprogram med min boksetræning.
Før bokse start så mit bodybuilding træningspogram således ud:
Mandag: Bryst + Triceps + Skulder + Underarm
Tirsdag: Mave + ben + ryg + biceps
Onsdag: Fri
Torsdag: Bryst + Triceps + Skulder + Underarm
Fredag: Mave + ben + ryg + biceps
Lørdag: Fri
Søndag: Fri
Og her er boksetrænings programmet:
Mandag: Fri (pånær op til stævner)
Tirsdag: Boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Onsdag: Fri (kan evt. tage til boksetræning i et fitnesscenter)
Torsdag: Boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Fredag: Fri
Lørdag: Træning for kampboksere (Der begynder jeg nok om ca. 2-3 måneder)
Nu kommer det STORE spørgsmål så!
Hvordan skal jeg kombinere de 2 programmer for at få MEST mulig muskelmasse samtidig med at jeg også tager til boksetræningen?
Kom med jeres bud, hvad ville i gøre i min situation/hvad gør I? Alle svar sættes STOR pris på!
Jeg har ingen prof. erfaring af programlægning eller lignende men her er mit bud:
Mandag: Ben + ryg + biceps
Tirsdag: Først normal træning af Bryst + Triceps + Skulder + Underarm 1-2 timer senere boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Onsdag: Fri, evt. boksning i fitness (men så skal jeg prøve at undgå bryst)
Torsdag: Først normal træning af Bryst + Triceps + Skulder + Underarm 1-2 timer senere boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Fredag: Ben + ryg + biceps
Lørdag: Boksetræning hvis/når jeg bliver kampbokser.
Som I kan se har jeg fjernet mave fra mit styrketrænings program eftersom vi træner MEGET mave til boksetræning, derudover har jeg vurderet at det vil være bedst at træne bryst den dag hvor jeg også træner boksetræning, eftersom brystet også bliver godt tæsket igennem til boksetræning, alternativet ville være at jeg skulle træne bryst dagen før/efter boksetræning, men så ville musklen ikke nå at restituere.
Fyr løs!