Twisted skrev:Mht. squat vs. fullsquat:
Jeg ved ikke om det er den rette terminologi, men fullsquat betyder, for mig, at jeg går helt ned med bagdelen, dvs. længere ned end knæhøjde, hvor alm. squat udføres i 45 graders vinkel (dvs ned til lårene er parallelle med gulvet).
Da squat er relativt nyt for mig så køre jeg for det meste kun til 45 grader da formen ikke tillader mere. Jeg vil helst have "korrekt form" ind med modermælken hvis du forstår.
Mht. træk, ifølge planen så skal jeg køre en bent over row øvelse, men det kunne godt være der også skulle være en pull up øvelse.
Havde planlagt lidt at skifte mellem de to, men hvis formen tillader det så kunne det godt være at jeg skal køre begge i samme pas.
Hvis jeg var dig ville jeg gå efter at få lårene parellelt med gulvet - gerne en smule under - så du får indarbejdet en god dybde fra starten. Du behøver jo heller ikke træne ass-to-the-grass squat for at få noget ud af det, så længe du rammer en fornuftig dybde.
Så længe du får lige mange sæt til forsiden og bagsiden er det ikke så vigtigt om du laver barbell rows eller pullups. Jeg synes dog det ud fra et princip om symmetri giver mest mening, at have lige mange vertikalle og horisontale øvelser.