Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1457
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1454

Følg bodybuilding.dk på

Bodylab Whey 95 vs. Optimum 100 % Whey

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle!

Jeg håber på at der er en der kan hjælpe mig med dette, hvad er bedst, Bodylab Whey 95 eller Optimum 100 % Whey?
1. Prisen er nogenlunde den samme (hvis man køber stort).
2. Protein indholdet i Bodylab er 90%, hvor der i Optimum kun er 75%.
3. Der er mere aminosyre per 100 g. i Bodylab end i Optimum, dog kan det godt virke for godt til at være sandt, f.eks. Leucine, i Bodylab er der 12,7 g. per 100 g. hvor der i Optimum kun er 7,9 g. dette er det samme med alle aminoerne, kan dette passe?
4. På papiret lyder Bodylab som den klart bedste, men er det også sådan?

Jeg har før i tiden haft det godt med Optimum, jeg kunne selvfølgelig bare tage det igen, men hvis jeg kan få mere for pengene, meget mere, ville det jo klart være det bedste.

5. Kan man regne med hvad Bodylab skriver?

6. Nogen der har erfaring med de to?

Venlig hilsen
Bobby

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-whey-95-239p.html
http://www.bodybuilding.com/store/opt/whey.html

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bodylab Whey 95 er ren valle-isolat. Valle-isolat er det reneste protein man kan få. Optimums er en blanding af isolat + koncentrat.

3) Altså proteiner består jo af aminosyrer. Nu ved jeg ikke lige hvordan aminosyreprofilen for Optimum er opgivet, men den for Bodylab er opgivet for pr. 100 gram protein. Dvs. det skal summere til 100 hvis du ligger dem alle sammen. Aminosyreprofilen er således blot fordelingen mellem de forskellige aminosyrer.

Optimum er da slet ikke et dårligt valg, men jeg vil helt klart foretrække et rent valle-isolat (Bodylab whey 95)
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)

Ok, tusinde tak for svaret.

Starter lige med en undskyldning for ikke at have skrevet før, men jeg har arbejdet i døgndrift.
Jeg tror jeg vil starte med Optimum, så kan jeg jo altid skifte senere (jeg skal købe 20 kg. Bodylab for at få det til samme pris som Optimum, så hellere prøve Optimum et par måneder før jeg køber ind til mange måneder).
Ang. amino'erne troede jeg, at de aminosyrer der var skrevet på proteinpulveret fra Bodylab, var per 100 g. pulver, som de skriver det i Optimum's (Optimum's er skrevet per servering), men det kan jeg godt se nu, det er fordeling per 100 g. aminosyrer.
Jeg må nok indrømme, at jeg troede jeg vidste mere end jeg gør, men, jeg må vel bare læse lidt mere, haha.

Så med chancen for at gøre mig selv mere til grin: Er der en nem måde at lære det med aminosyrer på? For jeg kan ikke finde ud af om der er den samme mængde amino i 100 g. ren valle, uanset hvor det købes.
Som sagt skal jeg nok læse om det, men da jeg skal bruge noget protein pulver lige om snart, ville det være meget dejligt at vide bare lidt mere end jeg gør, før jeg propper det i munden.

Håber ikke at det er for svært at læse, er meget træt lige nu, syntes selv det lyder bedere jo flere gange jeg læser det.
Tak

Bobby

Nu er jeg ikke ekspert på området. Men jeg tvivler måske lidt på at du kommer til at mærke den store forskel i de to produkter, generelt tror jeg ikke du vinder det store på det ene eller andet kosttilskudsprodukt der er derude.

Det er jo også et kost tilskud så det handler lige så meget om hvad du propper i hovedet udover dette.

For mit vedkommende, er smag og pris noget af det vigtigste, og det synes jeg du skal have med i tankerne, evt. kan du bestille smagsprøver fra begge firmaer, og tag det du bedst kan lide.
Brugeravatar

Reputation point: 10

IbZor skrev:Nu er jeg ikke ekspert på området. Men jeg tvivler måske lidt på at du kommer til at mærke den store forskel i de to produkter, generelt tror jeg ikke du vinder det store på det ene eller andet kosttilskudsprodukt der er derude.

Det er jo også et kost tilskud så det handler lige så meget om hvad du propper i hovedet udover dette.

For mit vedkommende, er smag og pris noget af det vigtigste, og det synes jeg du skal have med i tankerne, evt. kan du bestille smagsprøver fra begge firmaer, og tag det du bedst kan lide.

Præcis. En god kost er som regel værd at foretrække frem for diverse kosttilskud.

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

Kostplan: Vis kostplan

Bobbysalt skrev:Ok, tusinde tak for svaret.

Starter lige med en undskyldning for ikke at have skrevet før, men jeg har arbejdet i døgndrift.
Jeg tror jeg vil starte med Optimum, så kan jeg jo altid skifte senere (jeg skal købe 20 kg. Bodylab for at få det til samme pris som Optimum, så hellere prøve Optimum et par måneder før jeg køber ind til mange måneder).
Ang. amino'erne troede jeg, at de aminosyrer der var skrevet på proteinpulveret fra Bodylab, var per 100 g. pulver, som de skriver det i Optimum's (Optimum's er skrevet per servering), men det kan jeg godt se nu, det er fordeling per 100 g. aminosyrer.
Jeg må nok indrømme, at jeg troede jeg vidste mere end jeg gør, men, jeg må vel bare læse lidt mere, haha.

Så med chancen for at gøre mig selv mere til grin: Er der en nem måde at lære det med aminosyrer på? For jeg kan ikke finde ud af om der er den samme mængde amino i 100 g. ren valle, uanset hvor det købes.
Som sagt skal jeg nok læse om det, men da jeg skal bruge noget protein pulver lige om snart, ville det være meget dejligt at vide bare lidt mere end jeg gør, før jeg propper det i munden.

Håber ikke at det er for svært at læse, er meget træt lige nu, syntes selv det lyder bedere jo flere gange jeg læser det.
Tak

Bobby

Nu er det lidt svært at sammenligne de to produkter 100%, men jeg ville gerne spørge, hvorfor lige whey95?

Jeg ville sige at der var større logik i at sammenligne whey80 og gold whey standard 100% fra ON!

Mængderne af protein pr. 100g. er næsten den samme!

80g. 78,94g pr. 100g pulver

Whey80 vs goldwhey
Leucine: 11,8g 8,3g
Isoleucine: 6,2g 5,17g
Valin: 6,4g 4,68g

Som det ses er aminosyreprofilen ikke helt den samme og her har jeg valgt at fremhæve de vigtige Bcaa´s! (Værdierne fra whey80 er direkte aflæst fra bøtten og goldwhey er udregnet, der kan dog være fejl i udregningen!)

Bottomline: Jeg vil ikke spekulere i aminosyreprofil mv. men gå efter pris og især smag :) Husk på at dit proteinpulverindtag jo helst skal være en lille brøkdel af den mængde protein du får fra din daglige kost fra eks. kød og mælkeprodukter;-)

/Spider
Brugeravatar

Hej igen

Endnu engang må jeg undskylde ventetiden, i disse tider må man slave for sine penge.
Tak for jeres svar, det blev jeg glad for.
Min kost er det jeg lægger mest vægt på, som i siger, det er den bedste måde at få dækket ens behov på. Det er før og efter træning jeg vil bruge protein shakes.
Jeg ville vælge Whey 95 frem for Whey 80, da der er mere protein per 100 g. i Whey 95. Men jeg kan godt se nu at der ikke er den store forskel, og da man kan købe 20 kg. for 2.000,00 af Whey 80, kunne det godt være at jeg skulle vælge det.
Det er forvirrende, jeg tror jeg vil bestille en omgang Optimum, og mens den bliver brugt, vil jeg sætte mig helt ind i hvad jeg skal købe til videre forbrug, Whey 95, 80 eller Optimum (smag er ikke af så stor betydning, som i nok har regnet ud svømmer jeg ikke i penge for tiden).
Håber i vil svare på mulige spørgsmål i fremtiden, selvom der godt kan gå lidt tid inden jeg svarer igen.
Endnu engang tak for jeres svar

Venlig hilsen
Bobby

Hej Bobbysalt

Ja, det er klart at koncentrationen af protein og dermed også aminoer er større i whey95;-) Da whey95 indeholder 90% protein og whey80 kun indeholder 80%.

Matematisk & økonomisk set ved en dosering whey95 vs. whey80

Whey95 indeholder 1,125 gange så meget protein som whey80;-)

Whey95 koster ved køb af 20 kg 1,5 gange så meget som whey80!

Buttomline hvis du kun går efter protein er 20 kg. whey80 det bedste køb! Hvis du vil undgå fedtstof og laktose, anbefales whey95;-)

/Spider
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster