Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Bodylap whey 80

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej jeg læste forleden dag på min spand bodylap whey 80 at den indeholder Aspartam.
Til dem der ikke ved hvad det er, det er et kunstigt sødestod som findes i stort set alle lightvare,
hvis ikke alle. F.eks i Cola light, Zero osv..
Men det stof er meget giftigt og kræftfremkaldende, ved godt næsten alting er det nu om dage, men alligevel. Stoffet findes i alle bodylaps whey produkter med smag, så jeg har tænkt mig at skifte til Neutral. Nogle der har prøvet den? Er den bedst med Vand eller Mælk, og smager den behageligt?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

stoffet er ikke giftigt og kræftfremkaldende (medmindre du ikke indtager det i fuldstændig vanvittige mængder)

Hvor har du hørt det sludder henne? alun?
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Bare ved at google det finder man en masse om det. Men har tit set indslag i tv og sådan noget om det..

Styrkeliste

http://www.bodylab.dk/aspartam-proteinpulver.asp
http://www.bodylab.dk/proteinpulver-uden-aspartam.asp

Som tilføjelse kan jeg nævne at vi i øjeblikket er ved at udfase aspartam som sødemiddel i vores produkter. Vi erstatter aspartam med sucralose. Dette er der sikkert også nogen der vil stemple som farligt. Vil man helt undgå sødemidler mv. så kan man vælge den neutrale variant.

Jeg vil godt understrege at vi ikke udfaser brugen af aspartame fordi det er 'farligt', men alene pga. omdømmet som aspartame har.

Vi, fødevarestyrelsen, EU’s videnskabelige komite og en lang række uafhængige eksperter mener stadig at aspartame ikke udgør en sundhedsfare.
Brugeravatar
Administrator

Mht. smagen af neutral, så kan jeg ikke hjælpe dig, da jeg aldrig har gjort brug af produktet. Lemon varianten skulle være uden aspartam hvis ikke jeg tager meget fejl. Det mindes jeg da, at der står uden på den bøtte jeg lige har erhvervet mig.

Til din påstand om, at aspartam skulle være giftigt og kræftfremkaldende, så vil jeg meget gerne se en kilde der understøtter dette.
Det eneste forsøg, mig bekendt, er blevet udført på rotter, hvor det ingen sammenhæng har med de mængder der bruges i fødevare idag. Det gør forsøget komplet ubrugeligt i den virkelige verden.

Lad mig stille dig det her spørgsmål: Tror du virkelig selv på at det ville være tilladt at bruge den slags sødemidler, hvis det var bevist, at det var meget giftigt og sundhedsskadeligt på anden vis? - I think not.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-d ... -dig.html# Her er en kilde :)

Og lyder godt Rasmus, kender ikke til det nye sødestof i bruger.
Men det gavner nok salget af jeres produkter hvis der er andresom mig der spekulere over det :)

Og jo det ville blive godkendt selvom det var møg giftigt og alt det der.
Se bare på smøger og Alkohol :)

Er der penge i det kommer det i første række. :)

Styrkeliste

2620Rocky skrev:Men det gavner nok salget af jeres produkter hvis der er andresom mig der spekulere over det :)

Det er også den eneste grund til at skifte :) Men det er jo så også en god grund ud fra et forretningsmæssigt synspunkt.
Brugeravatar
Administrator

Alun er ikke en 'kilde'. Alun er en købmand der skriver en masse artikler, ud fra mere eller mindre fri fantasi, for at sælge hans egne pricy produkter.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tog også bare den første der poppede op på google ;)
Men har bare hørt det fra mange steder.
Folk har bare en meget delt mening om det, forstil dig hvis det nu kom ud at det var så skadeligt hvor mange milliarder og millioner det ville koste at hive ud af alle produkterne på marked.. :)
Så måske er det ikke besværet værd?

Styrkeliste

2620Rocky skrev:Og jo det ville blive godkendt selvom det var møg giftigt og alt det der.

-så du hverken ryger eller drikker alkohol? Alt er jo usundt i for store mængder - selv havregryn med mælk...

Og husk så lige: "Det er farligt at leve - man kan dø af det..."

:wink: Morten

Logbog: Ingen logbog

2620Rocky skrev:http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-light-livet-af-dig.html# Her er en kilde :)

Men det gavner nok salget af jeres produkter hvis der er andresom mig der spekulere over det :)

Du kan ikke bruge hverken smøger eller alkohol i denne sammenligning. Der er mange andre grunde til hvorfor de to ting, som kan være sundhedsskadelige, stadig er tilladt.

Mht. den artikkel du linker, så giver jeg ikke meget for den som valid kilde. Der er rigtig nok nogle referencer i bunden af den, men langt de fleste af dem er blot links til hjemmesider. Der er kun én konkret henvisning til et studie, der iøvrigt intet har at gøre med aspartams evne til at være kræftfremkaldende eller viser noget om at det skulle være giftigt.

Der bliver givet en masse tal og statistikker, som der ikke er nogen form for reference til, hvorfor alle og en hver kan komme med den slags påstande.

Ting der vil være interessant at læse om emnet ville være:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedev ... orside.htm
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/356.htm
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

2620Rocky skrev:http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-light-livet-af-dig.html# Her er en kilde :)

Ja og aspartam er lavet raketbrændstof ikke? (jo, den er hørt herinde).

Nu må folk simpelthen holde op med den frygt for aspartam som om det var ren ren miltbrand de hælder i colaen.

Det du poster er ikke en kilde. Det er random lorte tekst på nettet uden validitet eller ordentlig dokumentation.
Aspartam er kræftfrmkaldende, ja. I mængder der svarer til at du drikker 50 colaer i 50 år. Det er så forsvindende forsvindende ligegyldigt at selv grøntsagers nitrat sandsynligvis er farligere.
Jeg gad virkelig godt vide hvor hadet til aspartam er startet.
Folk går helt i baglås så snart man siger 'sødestoffer', 'tilsætningsstoffer' osv. Men hvis folk dør af a-vitamin forgiftning fordi de har fortsat med at æde deres åndssvage naturmedicin (der ofte har høje koncentrationer af a vitamin), så er det vel fint for det var jo naturlige ting de spiser.

Fuck alt det med hvad der er 'naturligt'. Jeg fik at vide af en læge på Herlev at ud af alle allergikere i DK, er der kun 1-2 % der har allergier over for 'kunstige' ting. Resten er fra ring fra jeres elskede natur. Nødder, pollen, diverse frugter osv osv. Naturen er i det hele taget røv giftig at være i.

Misforstå mig ikke .. At fylde sig med for meget crap er aldrig godt. Men at råbe vagt i gevær over to sammenklistrede aminosyrer der tilfældigvis søder flere hundrede gange mere end sukker og som ikke er påvist skadelige i de mængder vi indtager, det er livet fandme for kort til.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

2620Rocky skrev:så jeg har tænkt mig at skifte til Neutral. Nogle der har prøvet den? Er den bedst med Vand eller Mælk, og smager den behageligt?

Hvis det er smag du går efter så lad være med at købe neutral. Det smager mildt sagt dårligt efter min mening. Jeg købte det i den tro at det ikke rigtig smager af noget men det gør det :P
Det hjælper lidt hvis man blander det op med mælk i stedet for vand men synes stadig ikke det smager behageligt.
Du kan købe smagsprøver på alle smagsvarianterne så tag og gør det inden du køber noget af det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Hvad fuck siger i.. er der aspartam i bodyLAP whey80?? Jeg har kræft nu!!

2620Rocky, jeg er glad for du henviser til Alun.dk AKA pure wisdom.
Det har jo heller aldrig været bragt åbenlyst op at der aspartam i bodymans og 90% af alle andre whey produkter. :shock: :shock: :shock:

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Ikke at sundhed altid er styrende for, hvad EU og de danske myndigheder godkender, men her er en bid fra Fødevarestyrelsen:

- Aspartam er godkendt som tilsætningsstof i EU efter en sundhedsmæssig vurdering. Godkendelsen beror på på omfattende oplysninger om stoffet. Det er blevet belyst, at stoffet ikke kan give skadevirkninger hos mennesker efter kort eller lang tids indtagelse. Og sødestoffet ikke kunne give skader på arveanlæg, forstyrrelser i forplantningsevnen, fosterskader eller kræft. Stoffet er på den baggrund blevet godkendt som sødestof i fødevarer.

Geografisk sted: Århus

Dingo take a chill pill, det ikke min skyld at jeg ikke er den første som poster det her. Orkede ikke lige læse alle 986.000 indlæg før jeg postede, my bad. ;)
Og havde ingen idé om hvad Alun er, googlede som sagt bare aspartam da der var en der ville se en kilde. Fordi jeg troede han ikke havde hørt det før. :)

Men okay, der var en der kom med nogle gode kilder fra bl.a fødevarestyrelsen - Tak.
De var brugbare :)

Styrkeliste

2620Rocky skrev:Dingo take a chill pill, det ikke min skyld at jeg ikke er den første som poster det her. Orkede ikke lige læse alle 986.000 indlæg før jeg postede, my bad. ;)

Er man doven, så må man også acceptere det der kommer her med. ;)

2620Rocky skrev:Og havde ingen idé om hvad Alun er, googlede som sagt bare aspartam da der var en der ville se en kilde. Fordi jeg troede han ikke havde hørt det før. :)

Efter at the interwebbz er blevet så stort som det nu engang er, så kan enhver idiot, hvilket jeg også nævnte tidligere, skrive diverse mere eller mindre usande postulater. Derfor er det yderst vigtigt at man er kritisk over for alt hvad man læser på nettet. :)

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste