Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1845
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1842

Følg bodybuilding.dk på

Bor stadig hos mor..

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bodybuilding dk

Jeg er 18 år og har trænet i godt 2 år. Nu her op til sommersæsonen er jeg begyndt at gå mere op i hvad jeg spiser for at kunne cutte ordenligt ned. Jeg spiser 3 æg med 50g havregryn til morgenmad og 125g pasta (vejet før kogning selfølgelig) med 140g tun til middag. Problemet er, at, som titlen antyder, jeg stadig bor hjemme hos min mor, fordi jeg går på gymnasiet. Det som er i det er, at jeg kan ikke rigtigt bestemme hvad hun skal lave til aftensmad og derfor kan det være et problem at finde ud af om jeg får det jeg skal have eller for meget. Jeg kunne godt veje maden, men tag eksempelvis svensk pølseret eller gryderet eller lignende - her bliver det småproblematisk. Jeg vil, som alle, vildt gerne fremad i træningen, og derfor er mit spørgsmål så:

Har nogen nogle gode idéer til hvordan jeg sikrer mig at jeg ikke får for meget eller for lidt mad når jeg ikke kan bestemme aftensmaden og bør jeg overhovedet gå op i det her? Bør jeg bare sikre mig at få mine proteiner og være ligeglad med resten?

Jeg håber i kan hjælpe mig med at løse problemet på den ene eller anden måde! [-o<

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tilpasser mine andre måltider for at træningen og kosten ikke skal gå ud over min kæreste. Hun har jo ikke samme passion som jeg, og jeg synes det ville være strengt at trække mine kostvaner ned over hovedet på hende. Desuden ville det blive for dyrt at lave to forskellige retter til aftensmad hver dag.
Det er primært en udfodring, når man cutter, men det behøver (på mit niveau) heller ikke være helt nøjagtigt. Hvis jeg skulle stille op i bb, ville det i en periode være nødvendigt at leve efter en streng diæt og så skulle det som nok gå, men det er ikke relevant.
Med din alder, er der heller ikke noget i vejen for at vente med den slags til om et par år, hvor du er flyttet hjemmefra og selv kan bestemme.

Så bare tag den med ro og tæl dine kcal og makroer så nøjagtigt, som du nu kan komme til.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Bosse101 skrev:Jeg tilpasser mine andre måltider for at træningen og kosten ikke skal gå ud over min kæreste. Hun har jo ikke samme passion som jeg, og jeg synes det ville være strengt at trække mine kostvaner ned over hovedet på hende. Desuden ville det blive for dyrt at lave to forskellige retter til aftensmad hver dag.
Det er primært en udfodring, når man cutter, men det behøver (på mit niveau) heller ikke være helt nøjagtigt. Hvis jeg skulle stille op i bb, ville det i en periode være nødvendigt at leve efter en streng diæt og så skulle det som nok gå, men det er ikke relevant.
Med din alder, er der heller ikke noget i vejen for at vente med den slags til om et par år, hvor du er flyttet hjemmefra og selv kan bestemme.

Så bare tag den med ro og tæl dine kcal og makroer så nøjagtigt, som du nu kan komme til.

Super, tak for dit svar :) Det var rart at høre fra en anden at det godt kan lade sig gøre sådan! :dope:

Styrkeliste

kunne ikke være mere enig. Slap af og nyd din mors mad og nyd din mor gider lave mad til dig.

Mors mad er den mad man bliver stor og stærk af.

Hvis ikke du skal stille op osv, så slap du bare af og ja, tæl dine makro, således du har en indikation af, hvad du får ind i løbet af dagen.

du kunne jo også lave mad til dig og din mor et par gange om ugen :) .

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog

Liverpool skrev:kunne ikke være mere enig. Slap af og nyd din mors mad og nyd din mor gider lave mad til dig.

Hvis ikke du skal stille op osv, så slap du bare af og ja, tæl dine makro, således du har en indikation af du får ind i løbet af dagen.

du kunne jo også lave mad til sig og din mor et par gange om ugen :) .

Jeg kunne måske godt tænke mig at stille op på et tidspunkt, men det bliver måske noget jeg går efter i mit sabbatår når jeg er flyttet hjemmefra så ja indtil videre er det nok bare at nyde at være herhjemme :D Jeg er glad for dit svar!

Styrkeliste

Triveo skrev:
Liverpool skrev:kunne ikke være mere enig. Slap af og nyd din mors mad og nyd din mor gider lave mad til dig.

Hvis ikke du skal stille op osv, så slap du bare af og ja, tæl dine makro, således du har en indikation af du får ind i løbet af dagen.

Jeg kunne måske godt tænke mig at stille op på et tidspunkt, men det bliver måske noget jeg går efter i mit sabbatår når jeg er flyttet hjemmefra så ja indtil videre er det nok bare at nyde at være herhjemme :D Jeg er glad for dit svar!

Er glad for du kunne bruge det til noget. Nogen gange skal man passe på, ikke at tænke for meget over hvad man spiser. Bare man får rigeligt mad og sundt mad. Omvendt skal man selvfølgelig tænke over det, så det er en balance man skal finde. Man skal bare ikke gøre det sværere og mere besværligt end det er og huske at nyde sin hverdag.

Min holdning er at,: ''hvis du har lyst til en øl så drik en øl, men så tilpas resten af din dag og kost'' :) . Det ødelægger ikke din træning med mors mad, tværtimod og husk at man skal nyde livet :) .

Det lyder til du har styr på at få sund og god kost. Så fyr den af med mors kød gryder :) .

Hvordan er formen nu?

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Liverpool skrev:
Triveo skrev:

Er glad for du kunne bruge det til noget. Nogen gange skal man passe på, ikke at tænke for meget over hvad man spiser. Bare man får rigeligt mad og sundt mad. Omvendt skal man selvfølgelig tænke over det, så det er en balance man skal finde. Man skal bare ikke gøre det sværere og mere besværligt end det er og huske at nyde sin hverdag.

Min holdning er at,: ''hvis du har lyst til en øl så drik en øl, men så tilpas resten af din dag og kost'' :) . Det ødelægger ikke din træning med mors mad, tværtimod og husk at man skal nyde livet :) .

Det lyder til du har styr på at få sund og god kost. Så fyr den af med mors kød gryder :) .

Hvordan er formen nu?

Det lyder som noget jeg kan leve efter ;) Det kommer an på hvad du mener med formen?

Styrkeliste

Triveo skrev:
Hej bodybuilding dk

bla bla bla... men tag eksempelvis svensk pølseret eller... bla bla bla

Lyt til de andre. Men spis især mere svensk pølseret. Specielt lavet af din mor. Mere. Spis!
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Triveo skrev:Hej bodybuilding dk

Jeg er 18 år og har trænet i godt 2 år. Nu her op til sommersæsonen er jeg begyndt at gå mere op i hvad jeg spiser for at kunne cutte ordenligt ned. Jeg spiser 3 æg med 50g havregryn til morgenmad og 125g pasta (vejet før kogning selfølgelig) med 140g tun til middag. Problemet er, at, som titlen antyder, jeg stadig bor hjemme hos min mor, fordi jeg går på gymnasiet. Det som er i det er, at jeg kan ikke rigtigt bestemme hvad hun skal lave til aftensmad og derfor kan det være et problem at finde ud af om jeg får det jeg skal have eller for meget. Jeg kunne godt veje maden, men tag eksempelvis svensk pølseret eller gryderet eller lignende - her bliver det småproblematisk. Jeg vil, som alle, vildt gerne fremad i træningen, og derfor er mit spørgsmål så:

Har nogen nogle gode idéer til hvordan jeg sikrer mig at jeg ikke får for meget eller for lidt mad når jeg ikke kan bestemme aftensmaden og bør jeg overhovedet gå op i det her? Bør jeg bare sikre mig at få mine proteiner og være ligeglad med resten?

Jeg håber i kan hjælpe mig med at løse problemet på den ene eller anden måde! [-o<

Du er 18, så du må vel få penge et eller andet sted fra som du selv kan købe mad for og tilbrede som det passer dig.

Reputation point: 15

Træn mere, folk der træner meget kan bedre slippe fra suboptimal kost :)
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Poul Haacker skrev:Træn mere, folk der træner meget kan bedre slippe fra suboptimal kost :)

Tak Poul, nu har jeg det bedre med den Peking Duck jeg åd i går.

:´)
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:
Poul Haacker skrev:Træn mere, folk der træner meget kan bedre slippe fra suboptimal kost :)

Hvor får man en anstændig Peking Duck i KBH?
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

SoS skrev:
A Menace To Chicken skrev:

Hvor får man en anstændig Peking Duck i KBH?

China Garden, Søborg Hovedgade. Hyggeligt sted, rar betjening, tålelige priser og rigtig god æde. Jeg er kommet der med jævne mellemrum i over tyve år.
Brugeravatar

Kan man ikke få Peking Duck som en del af de fleste kinesiske buffeter? Jeg spørg da jeg i går selv indtog store mængder kinesisk buffet, men bare øste op i stedet for at læse hvad jeg spiste.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

katouler skrev:Kan man ikke få Peking Duck som en del af de fleste kinesiske buffeter? Jeg spørg da jeg i går selv indtog store mængder kinesisk buffet, men bare øste op i stedet for at læse hvad jeg spiste.

Peking and tages meget seriøst, og vil korrekt tilberedt være lysår fra typiske kinesiske buffeter. Steamed buns eller pandekager, lidt hoisin sauce, agurk, forårsløg. Og det er det.

Billede
Brugeravatar

Første gang jeg spiste Peking Duck, for nogenogtyve år siden på China Garden, måtte tjeneren lære mig hvordan man arrangerede ingredienserne på pandekagen og spiste den med pindene. Det havde hun enormt meget sjov med, og jeg lærte det endda til sidst. Siden da har jeg været helt solgt på The Duck That Is Of The Pekingise Variety.

Det smager ufattelig mam, kan varmt anbefales.

Deres Peking Soup er også fantastisk, spicy og tung på den helt rigtige måde. Selvfølgelig serveret med en glohed, dejligt klæg dampet risbolle.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster