Jeg er 18 år og har trænet i godt 2 år. Nu her op til sommersæsonen er jeg begyndt at gå mere op i hvad jeg spiser for at kunne cutte ordenligt ned. Jeg spiser 3 æg med 50g havregryn til morgenmad og 125g pasta (vejet før kogning selfølgelig) med 140g tun til middag. Problemet er, at, som titlen antyder, jeg stadig bor hjemme hos min mor, fordi jeg går på gymnasiet. Det som er i det er, at jeg kan ikke rigtigt bestemme hvad hun skal lave til aftensmad og derfor kan det være et problem at finde ud af om jeg får det jeg skal have eller for meget. Jeg kunne godt veje maden, men tag eksempelvis svensk pølseret eller gryderet eller lignende - her bliver det småproblematisk. Jeg vil, som alle, vildt gerne fremad i træningen, og derfor er mit spørgsmål så:
Har nogen nogle gode idéer til hvordan jeg sikrer mig at jeg ikke får for meget eller for lidt mad når jeg ikke kan bestemme aftensmaden og bør jeg overhovedet gå op i det her? Bør jeg bare sikre mig at få mine proteiner og være ligeglad med resten?
Jeg håber i kan hjælpe mig med at løse problemet på den ene eller anden måde!

Det var rart at høre fra en anden at det godt kan lade sig gøre sådan! 
Jeg er glad for dit svar!