Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1347
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Bøtkers log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Nu må det vidst være min tur til at oprette en logbog.

Lidt stats om mig selv

Alder: 23
Højde: 185
Vægt: 85
Stilling: Tømrer
Trænings erfaring: ca ni år
Mål med træningen: at komme af med skaderne

Bedste løft:
Bænkpres 140 kg touch'n go
Squat 125 til parallel
Dødløft 165, men der er til mere
frivend 90 kg
Rå træk 62,5 kg
Stød 85 kg

Jeg træner styrketræning 3 gange om ugen, og løber på landevejen ca. 2-3 gange om ugen.

Når jeg løber er det lige pt imellem, 6-10 km af gangen. forsøger at holde mig lige over 5 min pr km på de lange dage og lige under 5 på de korte dage.

Mit styrketrænings program er lidt på dagsformen, mht reps lige pt. Men overordnet ser det sådan ud

1.
Bænkpres 6 sæt
Frivend 6 sæt
Kettlebell swing 3 sæt
1 arms Farmer walk 3 sæt
OH Hold med Træk greb 3 sæt.
CG armstrækninger 3 sæt
Barbell Curls 3 sæt

2
Bænkpres 6 sæt.
Cablerows 6 sæt
Kettlebell swing 3 sæt
Sidebends 3 sæt
Barbell Roll out 3 sæt
Chins 3 sæt

Frivend 6 sæt
cablerows 6 sæt
Kettlebell swing 3 sæt
1 arms Farmer walk 3 sæt
OH Hold med Træk greb 3 sæt.
CG armstrækninger 3 sæt
Barbell Curls 3 sæt

Jeg er Pt skadet. jeg er har 3 lettere fastlåste led i lænderyggen 1-2-3 som jeg går til fysioterapeut med lige pt. Fysioterapeuten mener at smerterne kommer i forbindelse med en dårlig tarmfunktion, så har måtte fjerne alt kaffe og sukker fra min kost. og det er ingen spøg. Jeg kan virkelig mærke afgiftningen.

Jeg forsøger trods alt at holde min træning. I morgen står den på løb og søndag Styrketræning. HAr holdt en uges pause fra styrketræningen, grundet nogle personlige årsager.

Af kosttilskud bruger jeg
1 stk multivitamin pille
og 1500 mg eskimo 3 hver dag.

Jeg har i min tid spist spandevis af Protein pulver og kreatin. Men synes at effekten har været lille og ringe.

Jeg vil nok ikke opdatere med billeder af mig selv i starten.. Men håber stadig at loggen kan findes interresant.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Låsby

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vekommen til logland Bøtker

Dejigt at se det ikke er alle der er bange for at løbe en tur en gang i mellem :)

Selv har jeg lige påbegyndt en mindre pause med kaffe på opfordring fra en veninde. Det er ikke fordi jeg er afhængig, men som tidligere sodat og nuværende pædagog, er det bare som om der manger noget i hverdagen :D
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

Kæmperen skrev:Vekommen til logland Bøtker

Dejigt at se det ikke er alle der er bange for at løbe en tur en gang i mellem :)

Selv har jeg lige påbegyndt en mindre pause med kaffe på opfordring fra en veninde. Det er ikke fordi jeg er afhængig, men som tidligere sodat og nuværende pædagog, er det bare som om der manger noget i hverdagen :D

Mange tak Kæmper. Der er ingen fysiske abstinenser, hos dig pga manglende kaffe.?

Jeg har haft 4 dage med hovedepine og svedeture..

Var ude og løbe i dag. ca.9 km på 44,56 min Roligt stabilt tempo hele turen igennem. Dog var jeg ved at blive spist af to forskellige hunde. Den ene en amstaff. Kamphunde skulle forbydes og den anden en hønsehund..
Brugeravatar

Billede

I formiddags var jeg nede og træne.. Jeg var meget plaget efter en uges træningspause, og hårdt ramt i mine hams og glutes efter løbet igår.

Liggestem
6-105
6-105
6-105
6-105
6-105
6-105 spøgelses sæt. Ved ikke om dette sæt eksistere

Kettlebell one arm swing
10/10 16 kg
10/10 16 kg
10/10 16 kg

Bredfattet Cable rows
10-60 kg
10-65 kg
10-65 kg
10-65 kg
10-65 kg

Sidebends
10/10 27 kg
10/10 27 kg
10/10 27 kg

Barbell Rollout
10
8
8

Smalfattet armbøjninger med stop i bunden
10
11
10

Barbell Curls
10-40 kg
10-40 kg
10-40 kg

En helt habil træning.. Er lige startet op på lidt isoleret armtræning.. Man bliver jo lidt misundelig når man ser de Guns Miss Law render rundt med =P~
Brugeravatar

Hej Bøtker!

Velkommen til bb.dk og i logland! Træls med skader, håber at du skal komme af med dem! Det er da ellers et ganske pænt program du kør, til trods for skader :twisted:

Med min egen baggrund indenfor fysioterapi og nuværende indenfor medicin, er jeg lidt nysgerrig; har din fys sagt at dine lændelåsninger skyldes dårlig tarmfunktion eller at det "bare" er smerterne? Det jeg mener at spørge om er han/hun mener at det ene har baggrund i det andet af dine gener?
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Vis kostplan

Linealba skrev:Hej Bøtker!

Velkommen til bb.dk og i logland! Træls med skader, håber at du skal komme af med dem! Det er da ellers et ganske pænt program du kør, til trods for skader :twisted:

Med min egen baggrund indenfor fysioterapi og nuværende indenfor medicin, er jeg lidt nysgerrig; har din fys sagt at dine lændelåsninger skyldes dårlig tarmfunktion eller at det "bare" er smerterne? Det jeg mener at spørge om er han/hun mener at det ene har baggrund i det andet af dine gener?

Hej Linealba. min Fys, mener at nogle af smerterne stammer fra tarmene der kramper og ligger et tryk på mørbraden. Så som så river omme i den store firkantede muskel midt på ryggen. Hvis jeg har forstået det rigtigt. har kun været der en gang, ind til videre.

Ledlåsningerne skyldes nok en smule slid, efter jeg har gået skævt pga en knæskade på 2 år siden. samt fordårlig teknik i Dødløft og Squat, samt dårlig mavemuskulatur. Ting som er rettet op på.. Men som alligevel driller, i form af låsninger..

Lyder det skidt i dine øre?
Brugeravatar

Ah, så er jeg med :) Ja, den med involvering af hoftebøjeren ved tarmproblemer er noget jeg hørt før. Man ved at det er noget som kan ske ved "store" ting som trykker på musklen, så som tumorer, abscesser og lignende. Jeg har også hørt om teorier om at mindre alvorlige ting kan have den effekt, disse teorier eksisterer dog mest bland manuelle behandlere, så som kiropraktorer og fys'ere, end hvad de gør bland medicinere. Jeg tør ikke affærdige den teori, med tanke på hvor meget sjov og ballade ens tarme kan finde på og at vi endnu ikke helt er kloge på dem - de har jo lidt af sit eget liv, med eget nervesystem, eget immunforsvar og egne hormoner. Hele GI-kanalen er generelt meget fascinerende efter min mening og jo mere man lær om den, desto sejere synes man (eller i hvert fald jeg) at den er :) Men nu vil jeg jo gerne blive gastrokirurg også :roll:

Dog, hvis jeg var din fys og havde mistanke om at det grundes i en tarmdysfunktion, ville jeg nok også kræve at der var andre mere typiske symptomer til stede og ellers tænke at det måske hang mere sammen med dine lændeproblemer. Men nu skriver du at du fået lindring efter at du stoppet med kaffe og sukker og så er det måske lige meget hvad den eksakte mekanisme er, så længe du slipper for smerter? :)
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

Brugeravatar

Styrkeliste

Linealba skrev:Ah, så er jeg med :) Ja, den med involvering af hoftebøjeren ved tarmproblemer er noget jeg hørt før. Man ved at det er noget som kan ske ved "store" ting som trykker på musklen, så som tumorer, abscesser og lignende. Jeg har også hørt om teorier om at mindre alvorlige ting kan have den effekt, disse teorier eksisterer dog mest bland manuelle behandlere, så som kiropraktorer og fys'ere, end hvad de gør bland medicinere. Jeg tør ikke affærdige den teori, med tanke på hvor meget sjov og ballade ens tarme kan finde på og at vi endnu ikke helt er kloge på dem - de har jo lidt af sit eget liv, med eget nervesystem, eget immunforsvar og egne hormoner. Hele GI-kanalen er generelt meget fascinerende efter min mening og jo mere man lær om den, desto sejere synes man (eller i hvert fald jeg) at den er :) Men nu vil jeg jo gerne blive gastrokirurg også :roll:

Dog, hvis jeg var din fys og havde mistanke om at det grundes i en tarmdysfunktion, ville jeg nok også kræve at der var andre mere typiske symptomer til stede og ellers tænke at det måske hang mere sammen med dine lændeproblemer. Men nu skriver du at du fået lindring efter at du stoppet med kaffe og sukker og så er det måske lige meget hvad den eksakte mekanisme er, så længe du slipper for smerter? :)

Den måtte jeg lige læse et par gange før jeg fik nogenlunde fat i det... Men Det er vildt nok at det kan hænge sammen på denne måde. Det lidt sjove var at han trykkede mig nogle steder på maven.. og jeg fik vildt ondt.. Så blev jeg manipuleret i nakke og ryggen. og så kunne han trykke på maven så det passede ham.. Nu skal jeg derned igen på fredag. Så bliver det spændene at se hvad han kan af tryllerier. :D
Brugeravatar

Bøtker skrev:
Den måtte jeg lige læse et par gange før jeg fik nogenlunde fat i det... Men Det er vildt nok at det kan hænge sammen på denne måde. Det lidt sjove var at han trykkede mig nogle steder på maven.. og jeg fik vildt ondt.. Så blev jeg manipuleret i nakke og ryggen. og så kunne han trykke på maven så det passede ham.. Nu skal jeg derned igen på fredag. Så bliver det spændene at se hvad han kan af tryllerier. :D

Behovet for de mange gennemlæsninger skyldes nok at jeg er fremmedarbejder og kan have for vane at bruge lidt anderledes sætningsbygning og ordfølge... :roll:

Brugeravatar

Styrkeliste

Linealba skrev:
Bøtker skrev:

Behovet for de mange gennemlæsninger skyldes nok at jeg er fremmedarbejder og kan have for vane at bruge lidt anderledes sætningsbygning og ordfølge... :roll:

Nå nej sætningerne fejler skam ikke noget... Det var bare lidt indviklet, og lidt over mit glade amatør niveau. :wink:
Brugeravatar

Bøtker skrev:Man bliver jo lidt misundelig når man ser de Guns Miss Law render rundt med =P~

:lol: :oops:
Brugeravatar

Geografisk sted: Valby

Galleri: Vis galleri (5)

I dag. 4 km løb ingen tidstagning, da det var rent lunte.. Var brugt efter arbejde, og den lange tur i lørdags. Mærkede lidt nilderen i skinnebenet. Håber ikke det er noget der udvikler sig.. Is på, voltaren gel og et par ipren.. Så må jeg lige tage den kur et par dage og så se
Brugeravatar

Bøtker skrev:I dag. 4 km løb ingen tidstagning, da det var rent lunte.. Var brugt efter arbejde, og den lange tur i lørdags. Mærkede lidt nilderen i skinnebenet. Håber ikke det er noget der udvikler sig.. Is på, voltaren gel og et par ipren.. Så må jeg lige tage den kur et par dage og så se

Det var da et spøjst udtryk... er det selvopfundet? :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Valby

Galleri: Vis galleri (5)

Misslaw skrev:
Bøtker skrev:I dag. 4 km løb ingen tidstagning, da det var rent lunte.. Var brugt efter arbejde, og den lange tur i lørdags. Mærkede lidt nilderen i skinnebenet. Håber ikke det er noget der udvikler sig.. Is på, voltaren gel og et par ipren.. Så må jeg lige tage den kur et par dage og så se

Det var da et spøjst udtryk... er det selvopfundet? :D

Er det ikke en del af den danske ordbog :D

Træningen igår

Liggestem
5-110
5-110
5-110
5-110
3-117,5

Kettlebell one arm swing
10/10 16 kg
10/10 16 kg
10/10 16 kg

Bredfattet Cable rows
10-70 kg
10-70 kg
10-70 kg
10-70 kg
10-70 kg

Sidebends
10/10 32 kg
10/10 32 kg
10/10 32 kg

Snatch grib Oh hold
3xmax med 50 kg

Smalfattet armbøjninger med stop i bunden
10
11
10

Barbell Curls
10-40 kg
10-40 kg
10-40 kg
Brugeravatar

Billede

fuck it nu skal der altså gang i loggen.. har trænet. Bare ikke fået logget

UPDATE

31/12 Løb 6 km, roligt tempo. Pisse glat over det hele

2/1

Liggestem
5x6 102,5 kg

Trækgrebs dødløft
5x5 80 kg

Kettlebell enarms swing
3x8 24 kg

Bredfattet træk til bryst
5x9 65 kg

Smalfattet kabelroning
5x10 75 kg

Sidebøjninger 3x10 37 kg

Mave hjul
3x nok

I dag skulle den have stået på morgen løb inden vi skulle ned til svigerforældrene.. Men termometeret står på -9,9 Isglatte veje, Doms i mine Hams... Kald mig en tøs. Men Løbet er udsat til i morgen
Brugeravatar

Billede

Var på en lille kort løbetur 25 min i stille tempo. Der var jo hammer glat..

Enten skal der styrketrænes i morgen eller onsdag. kommer an på hvordan vejret er og hvor sent jeg kommer hjem fra arbejde... uha det var hårdt at starte igen.. Jeg var jo slet ikke færdig med at sove da vækkeuret ringede 0515
Brugeravatar

Billede

Jeg må hellere komme med en update.

Træning i onsdags

Liggestem
5x5 105

Kettlebell Swing en arm.
3x10 24 kg

Trækgrebs Dødløft
5x5 80 kg

Bredfattet Træk til bryst
5x8 70 kg

Smalfattet Kabel roning
5x10 70 kg

Sidebøjninger 3x10 37 kg

Udemærket med lidt presset pas..

SKulle have løbet torsdag. Men skulle med ud og hente kærestens nye bil

Træningen igår.
Liggestem
1x5 105
1x3 110
4x3 112,5

Kettlebell swing en arm
3x10 24

Kropshævninger OH
5x6 BW

Bredfattet kabelroning
5x10 70 kg

Sidebøjninger
3x10 37 kg

Mavehjul
3xtil jeg ikke kunne mere

Lidt en skodtræning, var ikke oplagt og sofaen trak mere en centeret.. Men de dage har man lov til at have
Brugeravatar

Billede
nå jeg fik løbet 30 min her til morgen. En glidene fornøjelse... Hvorfor fanden rydder og salter folk ikke deres fortov. Så svært kan det da ikke være.

Her om en time skal jeg til Fys i silkeborg. For håbentligt for sidste gang.
Brugeravatar

Og det endte så med at være sidste gang hos fysioterapeuten i hvertfald de næste par mdr. Der var åbenthus i fitnessworld, hvor Klinikken ligger. Så fik lige 20 mins massage, nu jeg var der. Nice.
Brugeravatar

Billede
Så blev det tid til en omgang formiddagstræning.

Der var ikke en i centeret. Så det var lidt demotiverende

Liggestem
1x3 112,5
1x3 100 med langstop
1x3 112,5
1x3 100 med langstop
1x3 112,5
1x3 100 med langstop

Kettlebell Swing en arm.
3x10 24 kg

Trækgrebs Dødløft
4x10 65 kg

Kropshævninger OH
5x5 Bw

Smalfattet Kabel roning
5x10 72 kg

Sidebøjninger 3x10 40 kg

Ellers et ok trænings pas.. Der skal nok snart lidt kg på Dødløften men passer gevaldigt på..

Nu skal den stå på afslapning. Meningen var at jeg skulle have lavet min carport færdig. men det er satme så koldt. Og når jeg går ude til hverdag, er motivationen ikke lige til det.
Brugeravatar

Billede
I Dag stod den på en god omgang træning

Liggestem
5x3 115

Kettlebell Swing en arm.
3x10 24 kg

Trækgrebs Dødløft
4x10 70 kg

Kropshævninger OH
6x5 Bw

bredfattet Kabel roning
5x10 70 kg

Sidebøjninger 3x10 40 kg

God og solid træning..

Ikke noget at klage over.
Brugeravatar

Løb 27 minutter i kulde og slud
Brugeravatar

Billede
Fredags Træning.

Liggestem
1x2 117,5
1x3 100 med langt stop
1x2 117,5
1x3 100 med langt stop
1x2 117,5
1x3 100 med langt stop

Kettlebell Swing
3x24 kg

Trækgrebs Dødløft
4x10 70 kg

Kropshævninger OH
5x6-7 stykker BW

Bredfattet Kabel Roning
5x10 72,5 kg

SideBøj
3x10 40 kg

Mavehjul
3xnok

Helt god træning..

Da jeg kom hjem samlede jeg vores Nye Sofabord og Spisebord.. De er bare flotte og så i Eg. Jeg elsker EG..

Nu har jeg lige spist en Ordentlig grydefuld Chilicon carne.. Mums.
Brugeravatar

Løb 32 min.. Stille og roligt.

Mærkede lidt nilderen i skinnebenet. Så is og felden, står den på
Brugeravatar

Billede

Træning Søndag Middag. Energien var lav.

Liggestem
5x3 110

OH Squat(Første Gang)
5x3 40 kg

Knæet Brokkede sig ikke rigtigt. Lidt biden, men er det det hele kan jeg leve med det.

Kropshævninger OH
5x6 BW

Pull Thoughs,
5x8 35 kg

Sidebøjninger
3x10 40 kg
Brugeravatar

Internettet har været nede men her kommer en update

Træningen i tirsdags

Liggestem
5x5 100 med Langt stop

OH Squat
5x3 40 kg

Kropshævninger OH
5x6 BW

Bredfattet kabel roning
5x8 75 kg

Pull Thoughs,
5x8 50 kg

Sidebøjninger
3x10 40 kg

Løb Onsdag 35 minutter

Træning Fredag

Liggestem
2x2 120 kg
1x2 125 kg
2x2 120 kg

OH Squat
5x3 40 kg

Kropshævninger OH
5x7 BW

Bredfattet kabel roning
5x8 75 kg

Pull Thoughs,
5x8 50 kg

Sidebøjninger
3x10 40 kg

Løb i dag 34 minutter..

Har lige været inde og købe nye løbesko.. Glæder mig til at prøve dem af.
Brugeravatar

Billede

Liggestem
5x3 115 God fart.

OH Squat
3x3 40
3x0 40 Mistede totalt ballancen
3x3 40 kg

PullThroughs
5x10 50 kg

Kropshævninger OH
5x8-9 BW

Scarecrows
3x12 2,5 kg

Sidebøjninger
3x12 40 kg

Hyperext.
1x25
1x12
1x15

God solid trænign
Brugeravatar

TIrsdag Løb 32 min i -10 grader

Træning Onsdag

Liggestem
5x5 100 med lang stop

OH Squat
5x3 40 kg.. Den er blevet bedre

PullThroughs
5x10 55 kg

Kropshævninger OH
5x8-9 BW

Scarecrows
3x12 2,5 kg

Sidebøjninger
3x12 40 kg

Hyperext.
1x25
1x15
1x15

Helt ok Træning

Fredag aflyst grundet jeg havde lovet konen at tage med hende på Planteskole.

I Dag venter der LØB
Brugeravatar

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 4. feb 2012, 21:54, rettet i alt 1 gang.
JEG ER HER KUN FOR AT LÆSE INDLÆG AF "SANDYFRINK".

Kopier gerne ovenstående meddelelse mhp. styrkelse af mandens ego og heraf følgende merproduktion af indhold fra hans side.

PS Han træner fandeme hårdere end Bjarne Riis!
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Skull and bones skrev:Lækker træning. Lækre kællinger.

Hvordan kan det være, du bruger øvelser fra vægtløftning?

Jamen det er der mange grunde til...
Dels træner jeg ikke for masse. Men for at holde mig i form..
Øvelser Som overhead squat, rå træk, Hiv, frivend osv. er meget stabiliserne. og super godt hvis man altså har en rimlig teknik. Så er det også bare sjovere.. og så har jeg stortset altid trænet den i den sstil..

I Går løb jeg 29½ minut i 6 graders frost men høj solskin. Nice.

I Dag skal jeg gøre min bil ren og vaske den.. Den ligner en salt bombe. Derefter skal der løftes vægte, bagefter er der nytårs taffel i Motionsklubben.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster