Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Brændende læn ved mave øvelser

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB

Maven skal jo trænes, men desværre synes jeg det er så svært at få sig selv til det, fordi hver gang jeg ligger på gulvet og er igang med crunches, oplever jeg en brændende følelse i lænden, og opleve sjældent noget mærkbart i maven. Sit-ups og crunches i trækmaskine er samme problem.. er der nogle der har en løsning der?? det skal lige siges jeg somregel smider maven på til slut i et full-body programmet??
www.fitnessxtra.dk
Her skulle der så stå noget klogt og nyttigt
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: FitnessXtra

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Og det er mest den øvre del af maven der skal rammes :)
www.fitnessxtra.dk
Brugeravatar

Styrkeliste

Kender følelsen alt for godt, jeg får altid ondt i lænden når jeg træner mave, har dog fået en ny maskine i centeret siddende crunches som ikke gør ondt i ryggen eller gør: Skrå bænk mavebøjninger, leg raises osv. osv. alle mave øvelser gør jeg får ondt i ryggen når jeg når omkring 10-15 gentagelser om det er med eller uden vægte.. Jeg aner ikke af hvilken grund, fordi det er uanset om det kun er mave jeg træner en dag, eller om jeg har trænet hele kroppen osv.
Ingen har tid til træning, man tager sig tid!!

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Vis kostplan

Lyst skrev:Kender følelsen alt for godt, jeg får altid ondt i lænden når jeg træner mave, har dog fået en ny maskine i centeret siddende crunches som ikke gør ondt i ryggen eller gør: Skrå bænk mavebøjninger, leg raises osv. osv. alle mave øvelser gør jeg får ondt i ryggen når jeg når omkring 10-15 gentagelser om det er med eller uden vægte.. Jeg aner ikke af hvilken grund, fordi det er uanset om det kun er mave jeg træner en dag, eller om jeg har trænet hele kroppen osv.

Det lyder som mig :) måske skulle jeg prøve en maskine.. jeg synes bare ikke rigtigt den kan mærkes.. men spænder bare mest, ikke nogen sammentrækninger
www.fitnessxtra.dk
Brugeravatar

Styrkeliste

har i prøvet at køre det først i programmet for at se om det gør en forskel??
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

Nu ved jeg jo ik hvad din erfaring er med mavetræning, men jeg havde en gang samme problem... Jeg fandt dog ud af at det skyldes at jeg ikke kunne finde ud af at lave bla. crunches korrekt og jeg spændte overdrevent meget i ryggen når jeg forsøgte...

Derfor er mit råd prøv at koncentrere dig om kun at aktivere mavemusklerne, evnt prøv cable crunches den virker rigtig godt for mig...
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Old school >
Jep.. samme problem desværre :)

Lasse bassen >
Det kan være det er problemet.. Det må jeg prøve næste gang, for det kunne godt tyde på at det var det :)
www.fitnessxtra.dk
Brugeravatar

Styrkeliste

@Thomas

Jeg ved desværre ikke hvad dine smerter i lænden skyldes, men jeg ville prøve med noget liggende legraises, hvis jeg var dig.
Bare læg dig på en bænk med benene udover, grib fat i bænken og løft benene langtsom op og ned.

Iøvrigt kan du ikke træne øvre og nedre mave i forskellig grad, da det er én stor muskel vi taler om, og fibrene sidder vertikalt.

Ved du btw godt at du kan rette i dine indlæg? Bare tryk på knappen "ændre" med saksen oppe i højre hjørne af dit indlæg. På den måde slipper du for at skulle skrive en ekstra post. Jeg har nemlig set dig komme med de der oneliner ekstra posts en del gange nu.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

rask skrev:@Thomas

Jeg ved desværre ikke hvad dine smerter i lænden skyldes, men jeg ville prøve med noget liggende legraises, hvis jeg var dig.
Bare læg dig på en bænk med benene udover, grib fat i bænken og løft benene langtsom op og ned.

Iøvrigt kan du ikke træne øvre og nedre mave i forskellig grad, da det er én stor muskel vi taler om, og fibrene sidder vertikalt.

Ved du btw godt at du kan rette i dine indlæg? Bare tryk på knappen "ændre" med saksen oppe i højre hjørne af dit indlæg. På den måde slipper du for at skulle skrive en ekstra post. Jeg har nemlig set dig komme med de der oneliner ekstra posts en del gange nu.

Det vil jeg prøve :) Kan man heller ikke flytte fokus på maven?? ex. decline vs. incline??

og jeg ved det godt, ved faktisk ikke hvorfor jeg gør det #-o men undskylder meget
www.fitnessxtra.dk
Brugeravatar

Styrkeliste

Thomas Vestergaard skrev:
rask skrev:@Thomas

Det vil jeg prøve :) Kan man heller ikke flytte fokus på maven?? ex. decline vs. incline??

og jeg ved det godt, ved faktisk ikke hvorfor jeg gør det #-o men undskylder meget

Gad godt se dig lave incline mavebøjninger, hehe :D. Ikke meget ROM der ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

rask skrev:Gad godt se dig lave incline mavebøjninger, hehe :D. Ikke meget ROM der ;)

=D> Men korte, ikke så dybe mavebøjninger, så man kan bøjer i den øvre del.. Eller rammer det også den nedre??
www.fitnessxtra.dk
Brugeravatar

Styrkeliste