Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1123
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1120

Følg bodybuilding.dk på

brug for et par gode råd

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej jeg er en dreng på 17, jeg kører ikke efter noget specielt program, træner 3 gange om ugen, har desværre ikke rådighed til fitness center lige pt. mit spørgsmål er:
hvis jeg træner 3 gange om ugen, uden noget program men bare køre noget ryg, bi-triceps, mave og alt det basale(det er ikke ekstrem seriøs træning). ville det kunne skade kroppen på nogen punkter, hvis noget ikke trænes? vil det gi fremskridt hen ad vejen? måske nogen der kunne komme med en program? jeg går regelmæssigt efter at vokse lidt, men mest af alt være cuttet.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Find ebogen "The underground guide to fitness warrior". En fantastisk bog med kost råd og fullbody træningsprogrammer med kun kropsvægt! :)

okay et lidt mere simpelt spørgsmål:
hvis jeg træner 3 gange om ugen efter mine egne premisser,
spiser som jeg vil og drikker hver weekend vil det gi fremskridt? vil det skade kroppen?:D:D

du stiller en masse spørgsmål uden at nævne kriterierne for at svare. hvad er dine præmisser, seriøst?

hvilke øvelser træner du
hvordan ser din volumen og intensitet ud
hvordan ser din kostplan ud
etc.

kig du lidt rundt i artikelarkivet, dit spørgsmål er kan besvares let ved lidt læsning
Brugeravatar

Reputation point: 245

Logbog: Vis logbog

Det er som moody skriver utrolig svært at besvare dine spørgsmål uden at få mere information omkring din træning..

Men kort sagt så ja, du kan sagtens tage skade af at træne 3x ugentligt, HVIS din teknik er forkert. Sørg derfor for at sætte dig lidt ind i tingene :)
Derudover er det vigtigt at få trænet kroppen rimelig jævnt. Træner du kun mave i 3 år vil du få en for svag nedre rygmuskulatur, og det vil have en indvirkning på din krops holdning.
Læs et par hurtige artikler her på siden og sørg at få tjek på teknikken, så skal du nok være ret sikker på ikke at få skader...

Det behøves ikke tage mere end en dags tid og lige sætte sig ind i tingene, også er man allerede nået langt :)

held og lykke med træningen i fremtiden
Nikolaj / Nikobo

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Tror det han mener er om det kan skade at træne "forkert", dvs. ikke optimalt i forhold til valg af øvelser, fordeling og gentagelser, den slags.

Jeg vil sige at det kan ikke skade, det er bedre end at lade være (som nævnt, så længe du udfører de enkelte øvelser korrekt og med korrekt belastning så du ikke skader dig selv), men dermed sagt vil du også om 6 måneder, når du undersøger hvordan du BURDE have trænet, ærgre dig over at du spildte 6 måneders sved hvor du kunne have fået meget mere ud af det med lidt research. ;)

Til dit sidste spørgsmål, ja det vil naturligvis give fremskridt - når du træner en muskel så vokser den, sådan er det, så længe du spiser nok til at kroppen kan bygge masse. MEN, du vil helt sikkert se meget bedre resultater hvis du bruger noget tid på at finde ud af hvordan du træner optimalt.

Du behøver ikke engang lave ret meget research, til at starte med kan du bare finde et fullbody program på google og køre det - du behøver sådan set ikke vide hvorfor du laver de forskellige øvelser, bare du laver dem korrekt. :p

Men som sagt, tror du kommer til at ærgre dig over den ikke-optimale indsats hen ad vejen når du tænker tilbage på den tid du spildte på at køre random øvelser uden mål. :)

K.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 130.00

OKay :) tak for svarene. men ja, tror lige jeg tager mig den tid til at sætte mig lidt mere ind i det.
tak for det!:D

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster