HAV skrev:Lyder i mine øret til, at du kører for tungt. Hvis du pga. vægten ikke kan skyde hofterne langt nok frem og derpå belaster lænden unødigt, har du for mange kg på stangen. Dine ben er sikkert stærke nok til at løfte de kg. men lyder til at din mave/lænd ikke er det.
Sæt derfor færre antal kg på stangen, smid bæltet og kør øvelsen rigtigt. På den måde får du trænet mave/lænde-regionen samtidig med du også får trænet benene. Når lænden/maven er med igen, så øg kg.. Suppler evt med hyperextensions og chrunches..
Jeg ved ikke om jeg vil påstå det ikke er fordi den region ikke er stærk nok.. Syntes jeg har en ufattelig styrke i den region, kommer meget ti adtryk i mine DL. og der er inden problemmer med det i frontsquat, men der kører jeg selv følgelig heller ikke så tungt..
vil ikke mene at der burde suplerings øvelser i mit prog.. Kan du se i min log.
Men summa summarum, Mener jeg at det er anbefalelses værdigt at bruge bælte, i Squat og DL, hvis dine sæt, bare nærmer, sig tunge kilo...
Nå jeg må til at bage boller, får hele den pukkelryggede på besøg.. Go´søndag HAV:
Mere fart.