Hej alle
Min første post her. Er 21, 188, ca 70 kg. har styrketrænet i nogle måneder nu, 3-4 gange om ugen. Har derudover målet at begynde at løbe 2 gange om ugen her i det nye år, for at komme i form.
Har besluttet at følge en kostplan for at gøre træningen effektiv. Vil selvfølgelig helst tage muskler på, men er ret tynd, så målet er først og fremmest at tage vægt på.
Har læst i de forskellige artikler, og har lavet 2 bud på en kostplan jeg vil kunne overholde, og som jeg synes virker fornuftig.
Har vurderet min ligevægt til omkring 2700-2800 + 160-170g protein, udfra andre artikler og eksempler( men aner det ikke). Skal siges jeg aldrig har haft let ved at tage på.
Er ikke sikker på vægten af de forskellige produkter, er et skøn udfra andre eksempler. Frokosten (måltid 3) er fra en kantine på min skole, hvorfor den vil variere. Tunen ligger dog fast, selvom den er blandet op med mayo. Overvejer at begynde at tage min egen tun med.
På træningsdage vil jeg begynde at tage en proteinshake efter træning samt en banan.
Vil høre jer hvordan i mener kostplanen ser ud?. Er lidt i tvivl om hvad der fx. er godt at spise inden man går i seng, og om et mellemmåltid på travle dage kan erstattes af en proteinbar?
Også vil jeg høre hvad proteinpulver+barer i vil anbefale, synes der er meget at vælge i mellem?
Til sidst forstår jeg ikke helt brugen af fiskeolietableter, og hvor mange man skal ta. og hvad er "carps" (synes det står skrevet flere steder?
Blev vidst lidt mange spørgsmål, håber i vil svare på nogle af dem. Kostplanenerne sku være oploadet.
- Vedhæftede filer
-
4314-kostplan 2.xls
- (23.5 KiB) Downloadet 43 gange
-
4969-kostplan 1.xls
- (24.5 KiB) Downloadet 43 gange