Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1006
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1004

Følg bodybuilding.dk på

Bulk og masse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej folkens, jeg har læst artiklen om bulking, men jeg er stadig i tvivl om at man virkelig ikke kan tage muskel masse på selvom man ikke er i kalorieoverskud. Når jeg ser folk som ham her f.eks : http://www.youtube.com/watch?v=OhE4dIEcyY4
Så bliver jeg lidt i tvivl, for jeg tror ikke at han ligger i kalorieoverskud, eller overhovedet ved noget om det. Han ser meget cut ud, men har alligevel en god masse. Jeg ved selvfølgelig ikke, om han bare har taget muskel masse på først, og så cuttet. Jeg tror bare ikke han har gjort det.

Når jeg ser alle mulige andre mennesker der også træner sådan anderledes, med bar træninger og bodyweight haløjsa, så tror bare ikke de fyre holder sig i kalorieoverskud eller tænker over sådan noget. Og alligevel opbygger de god masse, synes jeg hverfald.

Så mit spørgsmål er nok, er det helt udlukket eller umuligt at opbygge muskel masse, selvom man ikke ligger i kalorieoverskud? Kan det have noget med hvordan man træner at gøre?

Det virker også som om de folk der laver alt det med bodyweight, gymnastik øvelser, bruger pæle og stænger som deres strænings værktøj, at de træner meget længere tid, og de træner slet ikke på sammen kontruktureret måde som bodybuilder og sådan.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Storkøbenhavn, Herlev

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Parkour92 skrev:Så bliver jeg lidt i tvivl, for jeg tror ikke at han ligger i kalorieoverskud, eller overhovedet ved noget om det.

Er det fordi han er sort elle hva'!?

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Meget spændende følger lige med.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Efter at ha læst en del artikler herinde efterhånden, kan jeg godt sige dig, at vil du være større skal du ligge i kalorieoverskud.. Alt andet er spild af din tid. Og jo jeg er rimelig sikker på, at ham i videoen også har været småfed i løbet af vinteren.. :wink:

Parkour92 skrev:Hej folkens, jeg har læst artiklen om bulking, men jeg er stadig i tvivl om at man virkelig ikke kan tage muskel masse på selvom man ikke er i kalorieoverskud. Når jeg ser folk som ham her f.eks : http://www.youtube.com/watch?v=OhE4dIEcyY4
Så bliver jeg lidt i tvivl, for jeg tror ikke at han ligger i kalorieoverskud, eller overhovedet ved noget om det. Han ser meget cut ud, men har alligevel en god masse. Jeg ved selvfølgelig ikke, om han bare har taget muskel masse på først, og så cuttet. Jeg tror bare ikke han har gjort det.

Når jeg ser alle mulige andre mennesker der også træner sådan anderledes, med bar træninger og bodyweight haløjsa, så tror bare ikke de fyre holder sig i kalorieoverskud eller tænker over sådan noget. Og alligevel opbygger de god masse, synes jeg hverfald.

Så mit spørgsmål er nok, er det helt udlukket eller umuligt at opbygge muskel masse, selvom man ikke ligger i kalorieoverskud? Kan det have noget med hvordan man træner at gøre?

Det virker også som om de folk der laver alt det med bodyweight, gymnastik øvelser, bruger pæle og stænger som deres strænings værktøj, at de træner meget længere tid, og de træner slet ikke på sammen kontruktureret måde som bodybuilder og sådan.

Du kan sagtens blive stor kun med kropsvægtsøvelser. Så længe du er er i stand til at holde intensiteten oppe. Læg dog mærke til mandens ben i videoen. De er ret tiny, hvilket ofte vil være problemet med den type træning.

Dernæst, det er er ikke umuligt at tage muskelmasse på uden kal.overskud. Det almindelige argument "jamen muskelopbygning er en energkrævende proces, så det kan simpelthen ikke lade sig gøre uden energioverskud" er komplet idiotisk. Det ville svare til, at man ikke skulle kunne miste muskelmasse så længe man bare ikke var i energiunderskud. Muskelopbygning/-nedbrydning er langt mere avancerede processer end som så.

Sidst men ikke mindst (og det er nok pointen for ham gutten i videoen) så hjælper ihærdig brug af sovs selv den mest retarderede træningsform.

EDIT: cutting/bulking er stadig absolut og uden sammenligning den bedste metode til opbygning af muskelmasse/aflivning af fedt - fik jeg vist ikke gjort særligt klart
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Der er rimeligt med kalorier i kylling.

Og vandmelon.
sødmælk.. sødmælk everywhere
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Ingen kostplan

DanskPilsner skrev:Der er rimeligt med kalorier i kylling.

Og vandmelon.

Snap

Reputation point: 15

Jeg vil vædde med at han har trænet længe i et center. sikkert bukled og cutted ned osv. her viser han bare hvad han kan på et legeplads. jeg er 100% sikker på du ikke kan opbygge den fysik bare ved at gå rundt og lave lidt dips og pullups på en random legeplads.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg har tit tænkt på det samme. Jeg kender en masse svømmere, som laver kadiotræning 8-10 gange i ugen, 2 timer hver gang, svømning selvfølgelig. Men de styrketræner 3 gange i ugen. Jeg ville have svært ved at forestille mig, at de ligger i Kcal overskud, da ikke ret mange af dem, følger kostplaner eller på anden måde tænker over deres kost. De spiser når de er sultne og sådan, men ikke noget overdrevet eller noget. Alligevel er de nogle buff MOFUs, hvordan kan det lade sig gøre?

Logbog: Vis logbog

Emiljos skrev:Jeg har tit tænkt på det samme. Jeg kender en masse svømmere, som laver kadiotræning 8-10 gange i ugen, 2 timer hver gang, svømning selvfølgelig. Men de styrketræner 3 gange i ugen. Jeg ville have svært ved at forestille mig, at de ligger i Kcal overskud, da ikke ret mange af dem, følger kostplaner eller på anden måde tænker over deres kost. De spiser når de er sultne og sådan, men ikke noget overdrevet eller noget. Alligevel er de nogle buff MOFUs, hvordan kan det lade sig gøre?

du behøver jo ikke æde konstant for at ligge i Kacl overskud, det kræver faktisk ikke ret meget. Man skal bare have styr på hvad man spiser. jeg er sikker på de svømmere du snakker om har rimlig styr på hvad de spiser (uden at vide det). du behøver jo langt fra have en kostplan for at ligge i et godt Kacl overskud :)
Brugeravatar

Styrkeliste

AndreasKnudsen skrev:
Emiljos skrev:Jeg har tit tænkt på det samme. Jeg kender en masse svømmere, som laver kadiotræning 8-10 gange i ugen, 2 timer hver gang, svømning selvfølgelig. Men de styrketræner 3 gange i ugen. Jeg ville have svært ved at forestille mig, at de ligger i Kcal overskud, da ikke ret mange af dem, følger kostplaner eller på anden måde tænker over deres kost. De spiser når de er sultne og sådan, men ikke noget overdrevet eller noget. Alligevel er de nogle buff MOFUs, hvordan kan det lade sig gøre?

du behøver jo ikke æde konstant for at ligge i Kacl overskud, det kræver faktisk ikke ret meget. Man skal bare have styr på hvad man spiser. jeg er sikker på de svømmere du snakker om har rimlig styr på hvad de spiser (uden at vide det). du behøver jo langt fra have en kostplan for at ligge i et godt Kacl overskud :)

Nej, det ved jeg godt. Men jeg tænker også på sådan nogle som f.eks. Nik & Jay, det kan godt være at de ikke er de mest buff fyrer, men noget muskelmasse har de altså, men de virker bare ikke som typerne, der ville bulke, og "ødelægge" udskæringerne, hvis du forstår? :)

Suk... :( når men så er det nok bare sådan det er, det ville ellers havde nice hvis man godt kunne opbygge muskelmasse uden at ligge i kalorieoverskud. Jeg gider ikke ødelægge mine form :/

Geografisk sted: Storkøbenhavn, Herlev

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Emiljos skrev:
AndreasKnudsen skrev:

Nej, det ved jeg godt. Men jeg tænker også på sådan nogle som f.eks. Nik & Jay, det kan godt være at de ikke er de mest buff fyrer, men noget muskelmasse har de altså, men de virker bare ikke som typerne, der ville bulke, og "ødelægge" udskæringerne, hvis du forstår? :)

Jeg ved ikke præcis hvad de har gjort, om de har trænet over en række år eller om de har haft en personlig træner for at opnå det muskelmasse hurtigt. Men jeg synes du skal bukle op og træne i et års tid og se hvor langt du er nået. og derefter cutte ned. du bliver jo ikke fed af at bulke. folk vil nok ikke engang ligge mærke til det. Du kan sagtens opnå fx Nik's fysik efter 2 års tid ved at bulke og derefter cutte helt ned.
Brugeravatar

Styrkeliste

Parkour92 skrev:Suk... :( når men så er det nok bare sådan det er, det ville ellers havde nice hvis man godt kunne opbygge muskelmasse uden at ligge i kalorieoverskud. Jeg gider ikke ødelægge mine form :/

Du behøver jo ikke at blive fed bare fordi du bulker. Kør et lean bulk med et kalorie overskud på 200-400 kalorier, så vil det være begrænset med fedt der ryger med.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster