Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1198
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

Bulking - cutting

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Bulking - cutting?

Jeg har forstået principperne såvidt gennem at læse og skimme forum og artikler, men kan ikke finde noget dybdegående om emnerne.

Kan nogen hjælpe med henvisninger - har jeg evt overset noget her på siden?

Kaptajnen
Hellere slow motion end no motion...

Reputation point: 0

Geografisk sted: Valby

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvilken slags info søger du helt præcist om emnerne?
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

Er det noget i stil med ligevægtsindtag, træningsformer når du cutter/bulker, etc.?

Lige som Insane hentyder, er det sku svært at se hvad du søger :)

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00

Logbog: Vis logbog

Jeg har so far taget 5 kg på på 3 måneder ved at træne seriøst (det har altid været svært for mig grundet mega høj forbrænding). Jeg kører programmet "Større arme på 12 uger", hvor jeg befinder mig på 7 uge. Har helt klart øget volumen på armene allerede 1.5 cm. MEN, fordi jeg indtager mere protein og kulhydrat end nogensinde før, er min fedtprocent steget - dette tager jeg som en selvfølge. Jeg er bare ikke klar over hvad jeg skal gøre når mit program er slut og jeg gerne vil holde vægten, men få en lavere fedtprocent.

Kaptajnen

Kaptajn Cof skrev:Jeg har so far taget 5 kg på på 3 måneder ved at træne seriøst (det har altid været svært for mig grundet mega høj forbrænding). Jeg kører programmet "Større arme på 12 uger", hvor jeg befinder mig på 7 uge. Har helt klart øget volumen på armene allerede 1.5 cm. MEN, fordi jeg indtager mere protein og kulhydrat end nogensinde før, er min fedtprocent steget - dette tager jeg som en selvfølge. Jeg er bare ikke klar over hvad jeg skal gøre når mit program er slut og jeg gerne vil holde vægten, men få en lavere fedtprocent.

Kaptajnen

Du kan ikke holde vægten og samtidig få en lavere fedtprocent.
Hvis du vil have en lavere fedtprocent, må du cutte (som jeg kan høre på dig, du godt ved?).
Altså cutte betyder, du skærer ned på dig selv.
Altså du taber dig ( find dit ligevægtsindtag og så lig omkring 500 g. under det ) - på denne måde, taber du dig bedst, når dit mål er at bibeholde mest muskelmasse muligt.
Men du vil uden tvivl miste lidt af din masse også, men ikke meget, når du ikke vil cutte mere end 5-6 kilo af. - mit råd ville være, at vente med cut :)

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00

Nej så har jeg da helt misforstået det :lol:
Jeg vil såvidt muligt holde den vægt jeg nu har. Jeg har altid vejet omkring de 79kg og har haft MEGET svært ved at tage på med træning. Med lidt seriøs kostplanlægning samt weightgainer har jeg taget godt 6 kg på. Jeg er interesseret i at beholde nogenlunde den størrelse jeg har, volumenmæssigt og vægtmæssigt men vil gerne have en lavere fedtprocent, således jeg bliver mere markeret.

Hvordan gør jeg så det?

Kaptajnen

Kaptajn Cof skrev:Nej så har jeg da helt misforstået det :lol:
Jeg vil såvidt muligt holde den vægt jeg nu har. Jeg har altid vejet omkring de 79kg og har haft MEGET svært ved at tage på med træning. Med lidt seriøs kostplanlægning samt weightgainer har jeg taget godt 6 kg på. Jeg er interesseret i at beholde nogenlunde den størrelse jeg har, volumenmæssigt og vægtmæssigt men vil gerne have en lavere fedtprocent, således jeg bliver mere markeret.

Hvordan gør jeg så det?

Kaptajnen

Du begynder at cutte - altså tabe dig, dog primært fedt.. Moderat underskud - 300 kcal fx, så taber du ikke så meget muskelmasse.. Dyrk noget cardio og hold styr på kosten, så skal du nok få smidt nogle kg fedt..

Når du så har smidt noget spæk - fx efter 1-3 måneder, så begynder du at spise (fx) 300 kcal over dit ligevægtsindtag, for at tage så ren muskelmasse på som muligt..

Sådan foregår det.. :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Kaptajn Cof skrev:Nej så har jeg da helt misforstået det :lol:

Hvordan gør jeg så det?

Kaptajnen

Du lyder som om du er meget fokuseret på din vægt og er glad for den vægtøgning du har kæmpet dig frem til. Det er der sådan set ikke noget galt i, men du må indse at du er nød til at gå lidt ned i vægt igen hvis du vil opnå en lavere fedt%.

Cut ned som Biiver skriver. Men for din egen skyld vil jeg nok vente til efter jul og nytår, eller måske helt til foråret. Der er masser af tid til at cutte i inden det bliver sommer :D

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Ok :)

Jeg har også tidligst planer om det efter jul, da mit nuværende program skal afsluttes først!

Men det vil i reglen sige, at hvis jeg vil ende med en vægt på ca 85kg og samtidig have en relativ lav fedtprocent, skal jeg regne med at øge min vægt yderligere flere kg, inden jeg cutter?

Kan man undgå at fedtprocenten stiger, når man gainer så meget som muligt?

Kaptajnen

Kaptajn Cof skrev:Ok :)

Jeg har også tidligst planer om det efter jul, da mit nuværende program skal afsluttes først!

Men det vil i reglen sige, at hvis jeg vil ende med en vægt på ca 85kg og samtidig have en relativ lav fedtprocent, skal jeg regne med at øge min vægt yderligere flere kg, inden jeg cutter?

Ja du skal ha gainet mere muskelmasse fr du kan ramme samme fedt% som før bulk, og stadigholde den vægt du har nu.... :D

Kaptajn Cof skrev:Kan man undgå at fedtprocenten stiger, når man gainer så meget som muligt?

Kaptajnen

Nej det er næsten umuligt at ens fedt% stiger hvis man bulker for fuld kraft.... Men hvis du har nogen utrolig gode gener og holde en højt, men ikke for højt kcal-overskud kan den muskelmasse du opbygger, opveje den mængde fedt du tager på, og derfor give dig en næsten identisk fedt%.... Men den vil stige en smule... Det kan ikke undgås....
Bænkpres: 100kg - 5-4-2007
Squat: 120kg - 8-4-2007
Dødløft: 200kg - 11-4-2007
TOTAL: 420kg
Brugeravatar

Geografisk sted: Lånum, Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Generelt skal du 5-15 GODE kg over den vægt du vil være helt cut (Afhængig af udgangspunktets fedtprocent osv.) Så bulk du bare i et godt stykke tid endnu og start på lidt cutting engang mod foråret.

der er ingen der sir man skal bulke sig så meget op.

Problemet ved det er også (ved jeg fra mig selv) at når du tillagt dig en bette delle, så bliver det sværere rent psykisk at få sig selv til at æde igennem. Der kommer undskyldninger som
"nahh nu er det os snart så og så mange timer siden jeg sidst trænede så det jeg æder nu sætter sig bare som fedt osv"

hvis du syns du er for fed og er nedern over det, så cut når du har færdiggjort cyklussen.

Iøvrigt er der lavet en undersøgelse der viser at folk med lav fedtprocent tilegner sig mere muskelmasse i % i forhold til folk med højere fedt procent under kalorieoverskud. Altså hvis du er fed vil en større del af dit "bulk" sætte sig som fedt i stedet for muskler.

Den ligger så vidt jeg husker på MOL..?

Det med at blive liggende på sammme vægt og "lave" sit fedt om til muskler er en ringe fremgangsmåde

Ok.
Jeg fortsætter derud af med at smide kg på.
Men ja, det er rigtigt at man kan komme med masser af undskyldninger lige pludselig, når man ser den ekstra lille (for det er den jo) fedtpude på maven. Jeg bulker videre og synes i reglen, det kunne være sjovt at ramme de 90 kg :wink:

TAK FOR HJÆLPEN!!

Kaptajnen

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster