Jeg ved godt at der er skrevet en del omkring brugen af proteinpulver skulle fører til bumser.
Jeg vil prøve med et lidt andet spørgsmål, om et overdrevent protein indtag, vil kunne give bumser? Altså ikke ved protein pulver, men bare ved et generelt overforbrug af protein.
Man siger omkring 2g protein pr 1kg krops vægt. Så er det jo kun omkring 180g, hvis man vejer 90 kg.
Hvis man så følger fx. artikler/kost-kosttilskud/kostplan-muskelmasse.html så vil man jo få 274g protein, altså næsten 100g for meget, over 1/3 for meget. Hvis man læser om protein i artiklen artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html står der at man helst ikke skal få for mange proteiner, da man får problemer med mave og nyrer. Så er også lidt forvirret over det.
Men som hoved spørgsmål vil jeg godt vide om der er nogen der ved hvor meget protein man skal indtage før man får problemer med sin hud, behøver ikke at være med bumser, men bare bumse lignende ting. Fx. katte kan godt få noget lignende bumser ved at spise en al for proteinrig kost, så tænkte at det kunne være det samme for os.