Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1425
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1424

Følg bodybuilding.dk på

Bumser ved overdreven protein indtag

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB

Jeg ved godt at der er skrevet en del omkring brugen af proteinpulver skulle fører til bumser.
Jeg vil prøve med et lidt andet spørgsmål, om et overdrevent protein indtag, vil kunne give bumser? Altså ikke ved protein pulver, men bare ved et generelt overforbrug af protein.
Man siger omkring 2g protein pr 1kg krops vægt. Så er det jo kun omkring 180g, hvis man vejer 90 kg.
Hvis man så følger fx. artikler/kost-kosttilskud/kostplan-muskelmasse.html så vil man jo få 274g protein, altså næsten 100g for meget, over 1/3 for meget. Hvis man læser om protein i artiklen artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html står der at man helst ikke skal få for mange proteiner, da man får problemer med mave og nyrer. Så er også lidt forvirret over det. :)
Men som hoved spørgsmål vil jeg godt vide om der er nogen der ved hvor meget protein man skal indtage før man får problemer med sin hud, behøver ikke at være med bumser, men bare bumse lignende ting. Fx. katte kan godt få noget lignende bumser ved at spise en al for proteinrig kost, så tænkte at det kunne være det samme for os.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Falster

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tror ikke der findes noget bestemt antal gram for hvornår du får uren hud eller ej, det er forskelligt fra person til person, og derfor er du nød til selv at prøve dig frem hvis du vil finde ud af det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 200.00

De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Ingen kostplan

Tror bare det er fra person til person, jeg får selv en smule uren hud når jeg pumper protein i mig.

Nogen der kunne svare på mit andet sprøgsmål.?
Shurko skrev:Man siger omkring 2g protein pr 1kg krops vægt. Så er det jo kun omkring 180g, hvis man vejer 90 kg.
Hvis man så følger fx. artikler/kost-kosttilskud/kostplan-muskelmasse.html så vil man jo få 274g protein, altså næsten 100g for meget, over 1/3 for meget. Hvis man læser om protein i artiklen artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html står der at man helst ikke skal få for mange proteiner, da man får problemer med mave og nyrer. Så er også lidt forvirret over det. :)

Noget der også forvirrer mig lidt ved den der artikel om kost, er at han siger at man skal indtage 2g pr kg krops vægt. Så når han skal sige hvad han skal bruge for at holde ligevægt, så siger han 160g, når han vejer 70kg. I hans kostplan får han så 225g protein. Er der nogen der kan forklarer mig hvordan tingene hænger sammen?

Geografisk sted: Falster

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster