Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1746
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1744

Følg bodybuilding.dk på

C.L.A

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Visse typer af syntetisk fremstillede fedtsyrer, CLA, er under mistanke for at være sundhedsskadelige. I forsøg med mus og rotter har det vist sig, at CLA ret entydigt nedsætter evenn til at tage fedt på. Der er imidlertid indtil videre ikke nogen forsøg, der bekræfter, at det også er tilfældet, når mennesker indtager CLA.

En svensk undersøgelse viser til gengæld, at én type CLA sænker insulinfølsomheden, og dermed kan øge risikoen for at udvikle type 2 diabetes.

Hos Fødevaredirektoratet ser souschef Paolo Drostby med stor alvor på den mulige helbredsrisiko.

- Hvis det viser sig, at der er en risiko, vil vi øjeblikkelig trække produkterne tilbage fra markedet, for så er det helt uacceptabelt at markedsføre dem som kosttilskud. Vi vil holde løbende øje med undersøgelsen, siger han. (resume fra Fødevaredirektoratet)

hvordan skal jeg foreholde mig til denne artikel, jeg har nemlig lige bestilt C.L.A for få dage siden...

der findes flere arikler på http://www.fbr.dk

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville tage det stille og roligt. Hvis det virkeligt var så skadeligt ville det først være ulovligt i Danmark. Selve stoffet CLA er ikke noget vi mennesker besidder, men derimod dyr besidder det. Faktisk indtager du mængder af CLA når du drikker "ko"-mælk.

CLA er dog meget opreklameret og de bedste effekter har kun vist sig på dyr. Der forskes stadig i virkninger og bivirkninger. Det er meget forskelligt om det hjælper en eller ej.

Dog skal du se kritisk på artiklen. De fleste artikler bygger på rygter og enkelte tilfælde.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Logbog: Vis logbog

Camilla det skal du ikke være nervøs for, hvis de virkelig fandt at der var en realistisk chance for type 2 diabetes, var det længe af markedet!

desunden tror jeg at det med at udvikle type 2 diabetes, er noget hvor man skal op i ultra høje doser....

kender en del der har brugt CLA og de fejler skam intet!
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

Man skal altid kigge sådan nogen undersøgelser grundigt igennem selv, hvis man har muligheden. I dette tilfælde er det ret centralt hvor CLA sænker insulinfølsomheden. I muskelceller? I fedtceller? Hvis det sidste, er det kun godt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

tak for svarene... men man kan squ ikke være for forsigtig med hvad man putter i munden... og å er det rart lide at få vendt det med nogen der kender til produktet... :wink:

Marle: Nu har du vist haft næsen for dybt i flakerne igen -pas på du ikke vælter ned af trapperne som Camilla ! (det er gas og du kan ta det).

Du skrev:
kender en del der har brugt CLA og de fejler skam intet!

Undskyld mig det er sku da et for tyndt argument - Jeg kender også en masse der eksempelvis tager dope , de fejler heller ikke noget !

Hvis problematikken er rigtigt, hvilket jeg iøvrigt ikke tror den er, så går man jo ikke lige og får testet om man sænker insulinfølsomheden, og dermed kan øge risikoen for at udvikle type 2 diabetes !

Generalt er alt mad, kosttilskud osv. farligt/dårligt for et eller andet i for store mægder, så alle de der undersøgelser skal tages med et gram salt .
Brugeravatar

På den anden side har Marle ret i at produktet var taget af markedet hvis det var så farligt allerede. Fødevarerestyrelsen har det med at være ret paranoide, bare se den latterlige historie med glukosaminen :roll:
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Smeden skrev:På den anden side har Marle ret i at produktet var taget af markedet hvis det var så farligt allerede. Fødevarerestyrelsen har det med at være ret paranoide, bare se den latterlige historie med glukosaminen :roll:

lige præcis...
Brugeravatar

Administrator

Geografisk sted: aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

jbh0007: kan du have helt ret i, men det er jo lidt hele problematiken om kreatin om igen....

min klare holdning så længe jeg ikke kender nogen eller har hørt om nogen der IRL er blevet syge af noget, mener jeg at det er alt for opblæst, hvis folk fik sygdomme af det skulle de danske myndigheder sgu noget få gjordt det ulovligt lyn hurtigt!
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

Jamen så er vi jo alle stort set enige om konklusionen med nået bare der hen på forskellige måder - nogen bedre end andre he, he :D

CLA ER IKKE FARLIGT - HVIS DET VAR, VAR DET IKKE PÅ HYLDERNE I DK, DA VI HAR ET AF VERDENS SKRAPPESTE KRAV TIL DE PRODUKTER VI STOPPER I HOVEDET !

Jeg har ihverfald INGEN problemer med at skulle sluge disse - så til alle dem der har købt og ikke tør tage dem- Send dem til mig :P

Spørgsmålet er så bare om de rykker målbart ?
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster