Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mandenibusken999 skrev:+ det forhøjede blodsukker du for af det, vil ikke gavne fedttab, tværtimod.

Seth skrev:Dingo: du glemmer vist GI Dingo, rugbrød har en GI midt i 60erne hvorimod dextose har en gi på tæt ved 100, hvilket jo som det rigtigt nok nævnes hæver blodsukkeret hurtigere og dermed spiker insulin niveauet og dermed og giver en uønsket effekt i forbindelse med et cut.
Dit foreslag om rugbrød er godt nok, men du kan ikke sidestille det med dextose uden videre.

Dingo skrev:Seth skrev:Dingo: du glemmer vist GI Dingo, rugbrød har en GI midt i 60erne hvorimod dextose har en gi på tæt ved 100, hvilket jo som det rigtigt nok nævnes hæver blodsukkeret hurtigere og dermed spiker insulin niveauet og dermed og giver en uønsket effekt i forbindelse med et cut.
Dit foreslag om rugbrød er godt nok, men du kan ikke sidestille det med dextose uden videre.
Jeg glemmer skam ikke GI. Gi fortæller noget om hvor hurtigt blodsukkeret stiger i forhold til en referenceenhed som i GI tilfældet er ren glukose.
Det har intet at gøre med hvor MEGET det stiger.
Der blev ikke sagt at dextrose gav en hutigere stigning, men at det gav en højere stigning
Rugbrød er jo netop meget bedre under cut hvis vi skal snakke GI .
GI er i øvrigt udviklet til brug for diabetikere og folk har en tendens til at gå for meget op i de tal

01-jeller skrev:Først og fremmest så vil jeg sige at det er lige meget om jeg ikke får store mæthedsfornemmelse af at drikke carbs. Jeg kører kun med 500 kcal. i underskud og spiser alligevel 3450 kcal. i løbet af dagen så jeg regner ikke med at være sulten.
Men pointen er at jeg fordeler de 3450 kcal. i 6 måltider og jeg må være ærlig og sige at jeg ikke gider at spise 6 gange om dagen. Derfor tænkte jeg på om jeg ikke kunne erstatte en af måltiderne med carbs.
Altså, hvis jeg eksempelvis alligevel skal have 500 kcal. i den ene af måltiderne, så gør det da ikke så stor forskel om jeg får de 500 kcal. fra rugbrød eller carbs?
og tusind tak for hjælpen

01-jeller skrev:"morgen-, frokost og aftensmad." hentyder du til at det er okay at spise 3 gange om dagen under cut?
For jeg har lært at man skal fordele ens kcal indtag mellem 6 måltider lige meget om man bulker eller cutter???

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster