Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 844
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 842

Følg bodybuilding.dk på

Cardio & Styrke - DEN UENDELIGE DISKUSSION

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey hey derude!
Jeg blev lidt i tvivl om jeg skulle indtage min shake efter styrke og derefter cardio, eller efter endt styrke + cardio. Men pludselig finder jeg nogen saglige argumenter for, at cardio før styrketræning skulle være ganske godt, selvom jeg længe har været overbevist om, at det hed Styrketræning, dernæst cardio.

Kuglen har blandt andet skrevet:

"lav din metabolske træning før styrketræning. det har en lang række posetive aspekter.
feks vil vil dit blodsuke rikke være lavt her, og du vild derved begrænse kroppens nedbrydning af muskelmasse til energi under din cardio. styrketræning er ikke ligeså energi krævende som cardio."

"forskellen er bare at ved at løbe først udnytter du den varme og den efter forbrænding der sker ved cardio under din styrketræning, og du udnytter dit window of opertunity 100% efter træning istedet for at vente 15-20 min med at smide protein og carbs i kroppen pga en løbetur. og nej.. du kan ikke bare tage din shake før din løbetur a du så vil bruge de carbs på at løbe istedet for at fylde energi depoterne op, og så vil du stadig være katabolsk efter din løbetur og det opbygger du ikke muskler af."

Og så et mod argument:

Jkc skriver:
Det er vel indlysende at kroppen forbrænder relativt mere fedt når glykogen-lagrene er blevet udmattede efter styrketræning? Desuden er det den samlede arbejdsbelastning der er interessant og ikke fedtforbrændingsprocenten. Mens jeg skriver dette ligger min fedtforbrændingsprocent tæt på de 100 men jeg vil nu ikke kalde det god træning af den grund.

Nu er mit spørgsmål, er der nogen der har nogen helt opdaterede resultater, om hvad der er mest optimalt? Jeg har fået lidt indtryk af, at det nærmest giver det samme i sidste ende. Hvad har I andre at sige?
En bodybuilders værste mareridt er en bytur.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: FitnessDK Nygårdsvej

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg kører altid kredsløbstræning EFTER at jeg har løftet. Jeg vil være sikker på at mine depoter er fyldt 100% op inden at jeg sidder i bunden af squat.

Der har lige været en tråd der omhandler lidt det samme:
viewtopic.php?f=4&t=25058&p=515116#p515116
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00