Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Cardio vs. Styrke? + program?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Jeg er indtil videre gået fra en vægt på 117 kg til idag 89.6 kg. Jeg er lige blevet 17, og har holdt en måneds pause med vægttabet, hvor der røg 3 kg på igen, men de er blevet smidt igen her indenfor de sidste 2 uger. Nu vil jeg så tabe det sidste, og virkelig gøre dette lange forløb færdigt! Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber i vil besvare, det jeg ønsker med min krop er at være spinkel, men markeret, bare så i kan gå ud fra det. Jeg har også styrketrænet 3 måneder i mit vægttab, er dog gået lidt i stå med styrketræningen, men ønsker at starte igen.

Her kommer spørgsmålene:

Hvad vil i tro min idealvægt er, hvis jeg vil opnå at være spinkel og markeret? (jeg er 1.84 høj ca.)
Hvad er vigtigst for mig i den fase af mit vægttab jeg er i? (Cardio eller styrke?) Er det måske en blanding?
Har i nogle ideer til hvilket program der vil være godt? Jeg vil meget gerne få smidt alt fedtet!
Er det en god idé at køre cardio indtil jul, og fokusere på styrketræningen fra jul og til sommer?

På forhånd tak
Mvh Nicolai

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ville omvendt nok fokusere på styrketræning fra nu af og frem til jul, og så fra foråret af cutte i bund til sommer, ca. 1-2 kg i måneden, så skal du nok stå pænt. Hold dig til basisøvelser i stedet for maskinræs. :)
Brugeravatar

Træner her: Fitness World
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tænker bare lidt, at hvis jeg nu kunne nå at smide alt det jeg vil til jul, så kan jeg se fremskridt når jeg træner, i fht hvis jeg kun styrketræner under mit vægttab :) Cardio er vel vigtigere imens man skal smide kg? :)

Bankobjarne skrev:Jeg tænker bare lidt, at hvis jeg nu kunne nå at smide alt det jeg vil til jul, så kan jeg se fremskridt når jeg træner, i fht hvis jeg kun styrketræner under mit vægttab :) Cardio er vel vigtigere imens man skal smide kg? :)

overhovedet ikke.. styrketræning er langt vigtigere, men kosten er endnu vigtigere endnu :).. alt cardio gør for dig er at forbrænde kcal. styrktræning forbrænder også kcal, men det bevarer også din muskelmasse så vidt som muligt under et cut.

hvorfor vil du gerne være spinkel om jeg må spørge?.. eller hvordan definerer du spinkel? :).
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

MadzP92 skrev:
Bankobjarne skrev:Jeg tænker bare lidt, at hvis jeg nu kunne nå at smide alt det jeg vil til jul, så kan jeg se fremskridt når jeg træner, i fht hvis jeg kun styrketræner under mit vægttab :) Cardio er vel vigtigere imens man skal smide kg? :)

overhovedet ikke.. styrketræning er langt vigtigere, men kosten er endnu vigtigere endnu :).. alt cardio gør for dig er at forbrænde kcal. styrktræning forbrænder også kcal, men det bevarer også din muskelmasse så vidt som muligt under et cut.

hvorfor vil du gerne være spinkel om jeg må spørge?.. eller hvordan definerer du spinkel? :).

Altså ihvertfald en lille talje, og mindre lår! Går meget op i tøj, og vil gerne kunne passe det meste :) Jeg vil selvfølgelig gerne være markeret også :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster