Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1161
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1158

Følg bodybuilding.dk på

CG DB bænkpres?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg prøver lidt at vælge øvelser til min træning med mindst mulig skadesrisiko - men øvelser for trices giver mig lidt problemer.

Skullcrushers er fx. udelukket pga. belastningen på albuerne og dips pga. øget risiko for skulderskader. Omvendt gider jeg heller ikke lave pushdowns og kickbacks, da gevinsten ved disse skulle være væsentlig mindre end andre øvelser.

Jeg har derfor tænkt på, om man kan lave close grip benchpress med dumbells istedet for barbell? Og måske på en let decline bænk for at mindske skulder involveringen? Ved godt det er svært at holde med "close grip" på dumbells, men mener selvfølgelig hvor man holder albuerne helt inde ved kroppen :-)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Thisisit skrev:Jeg prøver lidt at vælge øvelser til min træning med mindst mulig skadesrisiko - men øvelser for trices giver mig lidt problemer.

Skullcrushers er fx. udelukket pga. belastningen på albuerne og dips pga. øget risiko for skulderskader. Omvendt gider jeg heller ikke lave pushdowns og kickbacks, da gevinsten ved disse skulle være væsentlig mindre end andre øvelser.

Jeg har derfor tænkt på, om man kan lave close grip benchpress med dumbells istedet for barbell? Og måske på en let decline bænk for at mindske skulder involveringen? Ved godt det er svært at holde med "close grip" på dumbells, men mener selvfølgelig hvor man holder albuerne helt inde ved kroppen :-)

Det hedder neutral grip db press, og det kan man sagtens. Glimrende øvelse.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Jeg ved ik i forhold til din skulder, men jeg er begyndt på DB bænk med albuerne tucked in tæt til kroppen som triceps øvelse, og den tæsker sgu triceps. Skal have prøvet med decline version snart
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

peter n skrev:
Thisisit skrev:Jeg prøver lidt at vælge øvelser til min træning med mindst mulig skadesrisiko - men øvelser for trices giver mig lidt problemer.

Det hedder neutral grip db press, og det kan man sagtens. Glimrende øvelse.

Du behøver ikke køre albuerne langs kroppen bare fordi du holder med neutralt greb
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Jeg ved ik i forhold til din skulder, men jeg er begyndt på DB bænk med albuerne tucked in tæt til kroppen som triceps øvelse, og den tæsker sgu triceps. Skal have prøvet med decline version snart

Jeg oplever ingen problemer når jeg kører DB Decline press for brystet. Så håber det samme gør sig gældende hvis jeg sætter fokus på triceps. Ser bare aldrig nogen lave den, der hvor jeg træner. Men umiddelbart virker skadesrisikoen ikke så stor ved den. Så jeg vil prøve mig frem :-)

Er der iøvrigt forskel på aktiveringen af de tre triceps hoveder, når man holder neutralt i forhold til proneret? Eller er det ligegyldigt?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster